Gå til innhold

Dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke dumt å få litt oversikt...kanskje jeg skal skrive ned litt i ettermiddag....

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Det er faktisk ganske lurt å få litt oversikt. Enkelte ting kan man ikke endre på, noe kan man kanskje endre på på sikt, kanskje du bare kan endre på en bitte liten ting akkurat nå, men uansett så er det greit å få satt tankene i system og få en oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er rett og slett bare forundret over svaret ditt. Og egentlig føler jeg det er litt nytteløst å si noe mer . Så jeg sier: du har rett og jeg har feil. 

Anonymkode: 9b7d9...e7b

Du har tydeligvis et betydelig talent for passiv aggressivitet, det fungerer jo godt som hersketeknikk i en del sammenhenger. Jeg synes imidlertid det hadde vært fint med litt mer variasjon når du kommenterer på ting jeg skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Du har tydeligvis et betydelig talent for passiv aggressivitet, det fungerer jo godt som hersketeknikk i en del sammenhenger. Jeg synes imidlertid det hadde vært fint med litt mer variasjon når du kommenterer på ting jeg skriver. 

Faktisk ikke ment som passiv aggressivitet. Og du har dannet deg et bilde av meg som faktisk overhode ikke stemmer. Syns du er veldig skarp og dømmende mot meg. Jeg ble bare oppgitt og har ikke energi til å diskutere med deg.( er for psyk til det). Så derfor er det lettest å si at du sikkert har rett. 

Anonymkode: 9b7d9...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, frosken skrev:

Men er det ikke litt absurd at du oppfatter det som at du ikke har rett på hjelp til tross for at du har brukerstyrt plass? Det er jo ikke så mange som får tilbud om brukerstyrt plass. 

Ja kanskje. Men det er vel sånn jeg føler det ellers i livet og. Kanskje har det med depresjon å gjøre. Det er nok sikkert absurd.

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fionys skrev:

Det er faktisk ganske lurt å få litt oversikt. Enkelte ting kan man ikke endre på, noe kan man kanskje endre på på sikt, kanskje du bare kan endre på en bitte liten ting akkurat nå, men uansett så er det greit å få satt tankene i system og få en oversikt.

Ja...nå føles alt så overveldende...får prøve å være litt konstruktiv i dag...alt virker vel håpløst når det blir ei stor suppe av elendighet...tar motet fra meg...men kanskje ikke det er så ille hvis jeg får en oversikt. Får gjøre sånn som beh.app sier...komme meg ut mer...oppsøke ting...psykteamet vil være med meg på aktivitetsenteret....

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Du er inne på noe, "noen andre her inne", og beklager å måtte si det, men jeg tror ikke du dekker flertallet av pasientene som opplever akutte innleggelser.

Jeg har ingen innleggelse, men det ambulante teamet som sa det var krise i forhold til oppfølging nå. Derfor så ofte. Når jeg får noe slikt, får i hvertfall TS det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk ikke ment som passiv aggressivitet. Og du har dannet deg et bilde av meg som faktisk overhode ikke stemmer. Syns du er veldig skarp og dømmende mot meg. Jeg ble bare oppgitt og har ikke energi til å diskutere med deg.( er for psyk til det). Så derfor er det lettest å si at du sikkert har rett. 

Anonymkode: 9b7d9...e7b

Det er typisk Frosken utsagn. Jeg har lært meg å overse den «ovenpå og ned» holdningen for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja kanskje. Men det er vel sånn jeg føler det ellers i livet og. Kanskje har det med depresjon å gjøre. Det er nok sikkert absurd.

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Jeg synes du skal ringe i morgen og be om brukerstyrt plass, slik at du kan være i litt bedre form når du skal starte på rehabiliteringsoppholdet ditt. Du må ikke finne på å avlyse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andreaswell skrev:

Jeg har ingen innleggelse, men det ambulante teamet som sa det var krise i forhold til oppfølging nå. Derfor så ofte. Når jeg får noe slikt, får i hvertfall TS det.

Nei, det er ikke sannsynlig at TS får et tilsvarende tilbud ut i fra opplysningene gitt i startinnlegget i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Nei, det er ikke sannsynlig at TS får et tilsvarende tilbud ut i fra opplysningene gitt i startinnlegget i tråden. 

Beklager at jeg spør, men hvilke faglige begrunnelser har du for dine svar? Stadig vekk er det «jeg tror» svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes du skal ringe i morgen og be om brukerstyrt plass, slik at du kan være i litt bedre form når du skal starte på rehabiliteringsoppholdet ditt. Du må ikke finne på å avlyse 

Har veldig lyst, men sambo har influensa og er veldig dårlig og neste uke skal jeg blant annet røntgen, behandling, psykteam, tannlege, psykiater og dyrlege! Fatter ikke hvordan klare alt....og de på dps vil jeg skal være der når jeg er der...kanskje kan jeg avlyse endel avtaler, men ikke røntgen og tannlege...men jeg trenger virkelig et opphold.....vet ikke hvordan klare alt.... har tenkt på brukerstyrt lenge..men sambo vil ikke at jeg skal dra når han er syk...selv om han sier jeg skal dra om jeg trenger det.....det er så mye om og men og er totalt utslitt...føler meg ego om jeg prioriterer meg selv....

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andreaswell skrev:

Jeg har ingen innleggelse, men det ambulante teamet som sa det var krise i forhold til oppfølging nå. Derfor så ofte. Når jeg får noe slikt, får i hvertfall TS det.

Sånt er helt avhengig av hvor man bor tror jeg.

Anonymkode: 4cda6...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånt er helt avhengig av hvor man bor tror jeg.

Anonymkode: 4cda6...f61

Selvfølgelig, slik er det over hele landet, når det gjelder alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Andreaswell skrev:

Det er typisk Frosken utsagn. Jeg har lært meg å overse den «ovenpå og ned» holdningen for lengst.

Frosken har irritert meg grønn mange ganger. Jeg har vært sint på henne mange ganger. Hvorfor: fordi hun har pirket borti ting jeg ikke har sett selv, slik som passiv aggressivitet. Jeg visste ikke hva P/A var før jeg ble gjort oppmerksom på det. Hun har faktisk hjulpet meg mye pga at hun har turt å være så direkte mot meg, og jeg har satt kjempestor pris på det i ettertid. Frosken har sin egen stil, men hun er et meget omsorgsfullt menneske jeg setter stor pris på er her og hjelper oss. Hun vil oss bare godt. 

Anonymkode: 629c4...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst, men sambo har influensa og er veldig dårlig og neste uke skal jeg blant annet røntgen, behandling, psykteam, tannlege, psykiater og dyrlege! Fatter ikke hvordan klare alt....og de på dps vil jeg skal være der når jeg er der...kanskje kan jeg avlyse endel avtaler, men ikke røntgen og tannlege...men jeg trenger virkelig et opphold.....vet ikke hvordan klare alt.... har tenkt på brukerstyrt lenge..men sambo vil ikke at jeg skal dra når han er syk...selv om han sier jeg skal dra om jeg trenger det.....det er så mye om og men og er totalt utslitt...føler meg ego om jeg prioriterer meg selv....

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Jeg synes det er helt avgjørende akkurat nå at din samboer tar ansvar for sin helse og du for din. Din samboers helse synes jeg er helt irrelevant i forhold til hva du skal velge de kommende ukene, du har mer enn nok med å ivareta deg selv. 

Kan du ikke ringe DPS og forhøre deg om hva de tenker om brukerstyrt plass - og kanskje kan de ikke denne uken, men uken etter (det er jo litt forskjellig organisert dette med brukerstyrte plasser) ? Jeg vil også tro at DPS har mindre motforestillinger mot at du følger opp konkrete timeavtaler, enn at du drar hjem for å ivareta din samboer. 

Jeg synes du skal ta deg selv på alvor akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frosken har irritert meg grønn mange ganger. Jeg har vært sint på henne mange ganger. Hvorfor: fordi hun har pirket borti ting jeg ikke har sett selv, slik som passiv aggressivitet. Jeg visste ikke hva P/A var før jeg ble gjort oppmerksom på det. Hun har faktisk hjulpet meg mye pga at hun har turt å være så direkte mot meg, og jeg har satt kjempestor pris på det i ettertid. Frosken har sin egen stil, men hun er et meget omsorgsfullt menneske jeg setter stor pris på er her og hjelper oss. Hun vil oss bare godt. 

Anonymkode: 629c4...441

Så bra for deg! Absolutt. Men det er ikke rette fora å være så direkte mener nå jeg. Er en grunn til at det er et titalls medlemmer som ikke lenger tør å skrive. Det er synd. Å være så direkte mot personer man ikke kjenner er ikke utelukkende positivt. Og hvis det er slik at hun/han har faglig kompetanse, så er det heller ikke etisk riktig å bruke dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Er en grunn til at det er et titalls medlemmer som ikke lenger tør å skrive.

Hvordan vet du det? Jeg tar ikke noe standpunkt, jeg er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Andreaswell skrev:

Så bra for deg! Absolutt. Men det er ikke rette fora å være så direkte mener nå jeg. Er en grunn til at det er et titalls medlemmer som ikke lenger tør å skrive. Det er synd. Å være så direkte mot personer man ikke kjenner er ikke utelukkende positivt. Og hvis det er slik at hun/han har faglig kompetanse, så er det heller ikke etisk riktig å bruke dette her.

Er det så mange som ikke tør å skrive pga det altså? Hvordan vet du det? 

Anonymkode: 629c4...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Hvordan vet du det? Jeg tar ikke noe standpunkt, jeg er bare nysgjerrig.

Vært flere som har sagt det direkte her på forumet, og flere som har tatt kontakt med meg direkte. Da jeg og Frosken sjeldent er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det så mange som ikke tør å skrive pga det altså? Hvordan vet du det? 

Anonymkode: 629c4...441

Se svarer til laban.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...