Gå til innhold

Dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neivel. Det bør du fortelle sykehuseierne som er opptatt av å spare penger. Tenk om en byttet ut leger, sykepleiere og psykologer med ufaglærte, lønnsutgiftene ville bli mer enn halvert :-)

Anonymkode: dd5fc...091

Det er naivt å tro at alle helsepersonell er skikket til jobben sin. Er derfor vi har Helsetilsynet. Og dette er vel ikke svart/hvitt. Det finnes ufaglærte som vet mye og det finnes fagfolk som feilbehandler. Dette er ikke vanskelig å tenke seg til. Dessuten vrir du på det jeg skrev. 

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Andreaswell skrev:

Nei, nettopp. Og det er helt greit. Men da bør du heller ikke fremstå som en ekspert i dine svar. OM du hadde vært lege, psykolog osv så er det uetisk også. 

Men skal la den ballen ligge, har i grunn fått svaret jeg trengte.

Hvorfor skal hun ikke få svare på lik linje med alle andre som svarer? Alle har ulike måter å svare på. 

Anonymkode: 629c4...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal hun ikke få svare på lik linje med alle andre som svarer? Alle har ulike måter å svare på. 

Anonymkode: 629c4...441

Klart hun kan svare. Men i de fleste svar så kan det lett oppfattes som om hun er en fagperson, og det er nå greit nok, om hun var det. Men i og med at hun ikke vil svare på det (også helt greit) så bør man være litt forsikrig. Men hey, det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Klart hun kan svare. Men i de fleste svar så kan det lett oppfattes som om hun er en fagperson, og det er nå greit nok, om hun var det. Men i og med at hun ikke vil svare på det (også helt greit) så bør man være litt forsikrig. Men hey, det er min mening.

Men kanskje hun bare har mye erfaring og svarer deretter? :) Det må jo være lov? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men kanskje hun bare har mye erfaring og svarer deretter? :) Det må jo være lov? 

Selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Andreaswell skrev:

Snakker om på forumet her jeg da, ikke legevakten.

 

Jeg klarer nok ikke helt å se sammenhengen din mellom å få helsehjelp og at jeg ikke er bastant her på forumet, men mulig jeg har gått glipp av noe :) Jeg ønsker ikke å gå bastant ut mot noe så sant jeg ikke vet noe helt sikkert. Jeg har ingen helsefaglig kompetanse, kun erfaring som pasient, og da velger jeg å være litt åpen for at jeg kan ta feil og ikke ønsker å fremstå sikker i en sak jeg faktisk ikke er sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Andreaswell skrev:

Leste først hele innlegget ditt nå. Altså, hæ? Dramatisk, lover og advokater? Jeg bruker da for fanken ikke advokat når jeg er på legevakta! Kjære vene... Jeg har en advokat som hjelper meg i saken mot NPE, og nå en bistandsadvokat som tar seg av saken hvor jeg har anmeldt tre lærere for seksuelle overgrep på det groveste. Om det er dramatisk, okey da er jeg vel det da.

Men å tro at jeg bruker advokat for å komme raskere inn til legevakten vil jeg ha meg frabedt om at du skriver, det er en ren fornærmelse.

 

Jeg burde kanskje ha laget et avsnitt der. Selvfølgelig kommer du ingen vei med å trappe opp på legevakten med advokatens hjelp, men jeg synes jeg har lest i flere tråder om pasientskadeerstatninger som har vært og pågår, men mulig jeg blander sammen de samme hendelsene. Mitt poeng var å understreke at du er tidlig ute med å komme med rettigheter, paragrafer og advokathjelp. Ikke noe galt i det, du må gjøre som du selv vil, men jeg tror i det lengre løp ikke har noe heldig for seg. Men dét er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg burde kanskje ha laget et avsnitt der. Selvfølgelig kommer du ingen vei med å trappe opp på legevakten med advokatens hjelp, men jeg synes jeg har lest i flere tråder om pasientskadeerstatninger som har vært og pågår, men mulig jeg blander sammen de samme hendelsene. Mitt poeng var å understreke at du er tidlig ute med å komme med rettigheter, paragrafer og advokathjelp. Ikke noe galt i det, du må gjøre som du selv vil, men jeg tror i det lengre løp ikke har noe heldig for seg. Men dét er min mening.

Så det er ikke heldig om man ikke står på rettighetene sine? Vel, hvor langt hadde kvinnekampen vært da? Bare for å sette det i perspektiv.

Ja, jeg har en sak gående hos NPE, men det er den samme som har pågått i over 2 år. Har man fått varig mèn etter en feil, så har man nettopp rettigheter. Og takk gudene eller hva enn du tror på for det! Blir det samme som sykepenger, AAP, uføre. Kjemper man ikke, får man nada. Slik er systemet!

Jeg kan ikke huske å ha dratt frem en eneste paragraf eller «skrik» om advokathjelp unødig. Kom gjerne med noe mer spesifikt så kan jeg forklare....... Jeg har nemlig null peiling på lovverk og paragrafer når det gjelder helse, men jeg kan mye om barnekonvensjonen, rett til læring, barnehageloven, barnevern og andre lovverk som er relevant for min utdanning og mitt yrke. Men kan ikke huske å ha skrevet om det heller. Om du noen gang vil eller trenger hjelp innen det, så hjelper jeg gledelig til.

Så jeg stiller dog et digert spørsmålstegn til hva du prøver å få frem, da jeg virkelig ikke aner hva du mener.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...