Gå til innhold

Dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes ikke de skal skrive som anonym, men det er en kjennsgjerning at helsepersonell skriver som anonym her inne.

Uansett er jeg litt enig i det han skrev. Synes det på DOL oppfordres til misbruk av legevakten. Vanlig somatisk legevakt er ikke til bruk ved psykiatri, med et par unntak, der det forekommer akutt fare for liv. Men du kan ikke dra på legevakten bare fordi du har det jævlig. Da er fastlegen rette stedet, framfor den «oppdragende» effekten du får av å sitte på legevakten i fem timer og så ikke bli tatt på alvor. Eventuelt kan man i verste fall betale for privat legevakt. De har litt mer forståelse.

Ved første gangs panikkanfall kan det være lurt å ta et EKG for å utelukke hjerterytmeforstyrrelse eller infarkt. Men man kan ikke dra dit hver gang.

Jeg har alltid blitt tatt på alvor på legevakta. Fått eget rom og legen har tatt seg tid.

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det vet du faktisk ikke. 

Og så? Fagpersonell har ikke nødvendigvis bedre innsikt enn andre.

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Jeg skjønner ikke at du mener det er mer forsvarlig at noen uten spesiell innsikt gir feilaktige svar enn at noen med faglig innsikt gir adekvate svar. 

Eller omvendt, faktisk. Fagersonell vet ikke alltid best..

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Andreaswell skrev:

Beklager at jeg spør, men hvilke faglige begrunnelser har du for dine svar? Stadig vekk er det «jeg tror» svar.

 

Du spør ikke meg, men jeg har selv erfaring og jeg kjenner og vet om mange som både har vært i tilsvarende situasjon som deg og TS og som ikke får den oppfølgingen du nå får. Jeg er glad du får hjelp, men helsevesenet har ikke kapasitet til å hjelpe alle som har tilsvarende behov like tett som i ditt tilfelle. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Andreaswell skrev:

Vært flere som har sagt det direkte her på forumet, og flere som har tatt kontakt med meg direkte. Da jeg og Frosken sjeldent er enige.

 

Jeg vet jo ikke hva som er blitt sagt på P.M. til deg, men jeg tenker at Frosken ikke skal ta skylden alene i dette tilfellet. Å kaste stein i glasshus osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så? Fagpersonell har ikke nødvendigvis bedre innsikt enn andre.

Anonymkode: 4fa1f...2fd

Neivel. Det bør du fortelle sykehuseierne som er opptatt av å spare penger. Tenk om en byttet ut leger, sykepleiere og psykologer med ufaglærte, lønnsutgiftene ville bli mer enn halvert :-)

Anonymkode: dd5fc...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AndreasWell, du er flink til å følge opp svar du får, men jeg skulle gjerne se at du svarte på spørsmålet AB441 spurte deg om: Du skal selvsagt få slippe å nevne noen nick, men hvor mange brukere med nick har skrevet dette på forum og i pm til deg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Eva Sofie skrev:

AndreasWell, du er flink til å følge opp svar du får, men jeg skulle gjerne se at du svarte på spørsmålet AB441 spurte deg om: Du skal selvsagt få slippe å nevne noen nick, men hvor mange brukere med nick har skrevet dette på forum og i pm til deg?"

Har ikke sett det spørsmålet jeg? Så vidt jeg så ditt nå, da jeg ikke har blitt sitert eller tagget.

Selvfølgelig oppgir jeg ikke nick. Og kan ikke se at antallet med nick er relevant, men om det er så viktig; over 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel. Det bør du fortelle sykehuseierne som er opptatt av å spare penger. Tenk om en byttet ut leger, sykepleiere og psykologer med ufaglærte, lønnsutgiftene ville bli mer enn halvert :-)

Anonymkode: dd5fc...091

Tviler sterkt på at det var det anonym mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Du spør ikke meg, men jeg har selv erfaring og jeg kjenner og vet om mange som både har vært i tilsvarende situasjon som deg og TS og som ikke får den oppfølgingen du nå får. Jeg er glad du får hjelp, men helsevesenet har ikke kapasitet til å hjelpe alle som har tilsvarende behov like tett som i ditt tilfelle. Dessverre.

Men nå har ikke du vært like bastant i dine uttalelser så folk har reagert heller da :) 

Vi har alle erfaringer og kjenner til folk som ikke får den hjelpen de trenger. Det er ikke unikt i Norge akkurat.

Om det gjelder f.eks overgrep, så har Blå kors også et fantastisk tilbud, som er gratis.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Andreaswell skrev:

Men nå har ikke du vært like bastant i dine uttalelser så folk har reagert heller da :) 

Vi har alle erfaringer og kjenner til folk som ikke får den hjelpen de trenger. Det er ikke unikt i Norge akkurat.

Om det gjelder overgrep, så har Blå kors også et fantastisk tilbud, som er gratis.

 

Hva vet du hvor bastant jeg har vært i mine uttalelser f.eks. på legevakten? Jeg forklarte en selvpåført skade, måtte sitte i fire timer, når jeg kom inn kunne jeg ikke gå og det endte med en sykehusinnleggelse på fire uker med like mange operasjoner. Jeg har inntrykk av at du kan være litt dramatisk og flink til å bruke lover og advokater, men jeg forsøker å forklare meg uten dette.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Andreaswell skrev:

Om det gjelder f.eks overgrep, så har Blå kors også et fantastisk tilbud, som er gratis.

Hvor er dette? Fant ikke noe på Blå kors sine hjemmesider. 

Anonymkode: 820b4...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er dette? Fant ikke noe på Blå kors sine hjemmesider. 

Anonymkode: 820b4...d52

 

Jeg har heller ikke hørt om noe tilbud fra Blåkors, men har ikke hatt behov for å sjekke. Men kanskje han tenkte på legevaktenes voldtektsmottak, SMISO og Dixi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Andreaswell skrev:

Nei, nettopp. Og det er helt greit. Men da bør du heller ikke fremstå som en ekspert i dine svar. OM du hadde vært lege, psykolog osv så er det uetisk også. 

Men skal la den ballen ligge, har i grunn fått svaret jeg trengte.

Det som er litt paradoksalt i dine utsagn her, er jo at du ofte uttaler seg svært skråsikkert - også om ting du har manglende kompetanse/innsikt i forhold til. Det er mulig at du har fått en mengde pm'er om at folk er kritiske til mine innlegg, slik du påstår. Jeg vet at det i alle år har vært noen som synes jeg er for direkte. Men så er det også mange som synes det er greit at folk har ulik måte å kommunisere på. 

Din påstander om at folk ikke bør uttale seg om ting de har greie på, jfr. eksemplene om psykologer og leger, synes jeg faller på sin egen urimelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andreaswell skrev:

Men nå har ikke du vært like bastant i dine uttalelser så folk har reagert heller da :) 

Vi har alle erfaringer og kjenner til folk som ikke får den hjelpen de trenger. Det er ikke unikt i Norge akkurat.

Om det gjelder f.eks overgrep, så har Blå kors også et fantastisk tilbud, som er gratis.

Det hadde vært fint om du kunne gi nærmere informasjon om Blå kors sitt tilbud til overgrepsutsatte. De er jo flinke på andre ting, særlig avhengighetsproblematikk, så hvis de nå også har utvidet sitt tilbud, så kan det være av interesse for mange. Jeg prøvde å finne det på hjemmesidene deres, men der var kun andre tilbud nevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Hva vet du hvor bastant jeg har vært i mine uttalelser f.eks. på legevakten? Jeg forklarte en selvpåført skade, måtte sitte i fire timer, når jeg kom inn kunne jeg ikke gå og det endte med en sykehusinnleggelse på fire uker med like mange operasjoner. Jeg har inntrykk av at du kan være litt dramatisk og flink til å bruke lover og advokater, men jeg forsøker å forklare meg uten dette.

Snakker om på forumet her jeg da, ikke legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, frosken skrev:

Det hadde vært fint om du kunne gi nærmere informasjon om Blå kors sitt tilbud til overgrepsutsatte. De er jo flinke på andre ting, særlig avhengighetsproblematikk, så hvis de nå også har utvidet sitt tilbud, så kan det være av interesse for mange. Jeg prøvde å finne det på hjemmesidene deres, men der var kun andre tilbud nevnt. 

Her i fylket, eller i hvertfall her i byen tilbys traumebehandling, samtaler, terapi av all slags gratis til tidligere overgrepsofre, eller de som er i akutt fare. Tidligere ble det vel kalt for krisesenteret, i dag er det vel krise og incestsenter det kalles på folkemunne . Der jobber det psykiatere, psykologer og andre spesialister. De tilbyr hjelp til alt frs incest, overgrep til vold. Er man truet, kan man dra dit å få bo der midlertidig f.eks. Vet ike om dette gjelder andrr fylker/byer men det foregår på anbud så vidt jeg har forstått. Jeg ringte dit kl 04.00 natt til søndag og snakket da med en kar i over en time. Kan når som helst dra dit å snakke, evt få omfattende behandling mot traumer. 

http://blaakors.no/ Om du ikke kommer direkte inn der, google krise og incestsenter Fredrikstad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, frosken skrev:

Det som er litt paradoksalt i dine utsagn her, er jo at du ofte uttaler seg svært skråsikkert - også om ting du har manglende kompetanse/innsikt i forhold til. Det er mulig at du har fått en mengde pm'er om at folk er kritiske til mine innlegg, slik du påstår. Jeg vet at det i alle år har vært noen som synes jeg er for direkte. Men så er det også mange som synes det er greit at folk har ulik måte å kommunisere på. 

Din påstander om at folk ikke bør uttale seg om ting de har greie på, jfr. eksemplene om psykologer og leger, synes jeg faller på sin egen urimelighet. 

Jeg? Skråsikker? Har jeg vel aldri vært på noe som helst, men fremstår jeg slik så er det i hvertfall ikke meningen. Jeg er kritisk, men aldri skråsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg har heller ikke hørt om noe tilbud fra Blåkors, men har ikke hatt behov for å sjekke. Men kanskje han tenkte på legevaktenes voldtektsmottak, SMISO og Dixi?

Nei, Blå kors. Se svaret til frosken..... (Nå er jeg skråsikker, men kun fordi jeg vet hva de har å tilby her i byen) ;) 

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Hva vet du hvor bastant jeg har vært i mine uttalelser f.eks. på legevakten? Jeg forklarte en selvpåført skade, måtte sitte i fire timer, når jeg kom inn kunne jeg ikke gå og det endte med en sykehusinnleggelse på fire uker med like mange operasjoner. Jeg har inntrykk av at du kan være litt dramatisk og flink til å bruke lover og advokater, men jeg forsøker å forklare meg uten dette.

Leste først hele innlegget ditt nå. Altså, hæ? Dramatisk, lover og advokater? Jeg bruker da for fanken ikke advokat når jeg er på legevakta! Kjære vene... Jeg har en advokat som hjelper meg i saken mot NPE, og nå en bistandsadvokat som tar seg av saken hvor jeg har anmeldt tre lærere for seksuelle overgrep på det groveste. Om det er dramatisk, okey da er jeg vel det da.

Men å tro at jeg bruker advokat for å komme raskere inn til legevakten vil jeg ha meg frabedt om at du skriver, det er en ren fornærmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...