Gå til innhold

Radiografi et vanskelig studie?

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vet om radiografi er et hardt og vanskelig studie? Synes sykepleie var ganske stress + at jeg har en psykdom. Ønsker å jobbe innen helse, men litt mer rolig, og litt mer 1 til 1-kontakt. Håper at radiografi er litt roligere, og ikke choppchoppchopp hele tiden..

Anonymkode: 3864f...eb6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440543-radiografi-et-vanskelig-studie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen som vet om radiografi er et hardt og vanskelig studie? Synes sykepleie var ganske stress + at jeg har en psykdom. Ønsker å jobbe innen helse, men litt mer rolig, og litt mer 1 til 1-kontakt. Håper at radiografi er litt roligere, og ikke choppchoppchopp hele tiden..

Hvor mange ledige jobber har du sett i dette yrket?

Anonymkode: e087a...e25

Nå har jeg ikke studert det selv, men kjenner noen som har. Det er ikke et lett studie, fysikkdelen er ganske vanskelig, men det kommer jo an på hvilke evner du har. Det krever at du jobber bevisst og målrettet, men det gjør vel de fleste studier. Vil nok ikke påstå det er lettere enn sykepleierstudiet. 

Anonymkode: 54e48...ecd

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

har en svoger som jobber med dette og han er superstresset pga jobbpresset. Ikke noen rolig jobb der han jobber i hvertfall, fullt kjør og fullt stress.

Anonymkode: a3f26...e57

• 11 måneder senere...
Sitat
På 19.2.2018 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt sent svar, men men...

Jeg er ferdigutdannet radiograf i år og trivdes veldig godt med studiet. Har man interesse for anatomi og fysikkdelen så kommer man seg gjennom det med litt jobbing. Derimot er en stor del av studiet praksisbasert ute på sykehusene, og man blir ganske presset som student til å prestere bra. Det har vært noen lange dager i praksis med nonstop pasienter i 8 timer, og samtidig blir man spurt en rekke spørsmål de forventer at studenter skal kunne svare på.

Det er ganske høyt tempo og man er nødt til å jobbe i turnus på de aller fleste sykehus/røntgeninstitutt, men arbeidet er givende og ingen dag er lik :)

Endret av KG3

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...