Gå til innhold

Hvordan forklare til legen slik at han forstår alvor?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ikke jeg heller.... Jeg forsøkte etterpå.. klarte det litt med litt innsats, men jeg sliter med det... Forsøker å tenke på hva han sa jeg skal si til meg selv når jeg føler det blir for mye.. Og det hjalp litt, men jeg følte meg helt dum, og så begynte jeg på igjen med dvelingen min og tankene..... selv om jeg var i full aktivitet i hele dag. 

Er du i for mye aktivitet da? Uansett det ligger jo i tankene? De er jo med deg hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det ser jo sånn ut. Min sønn ble avvist, men når legen sendte på ny at han var ustabil og paranoid, med mistanke om bipolar eller PF fikk han time. Virker som det skal mye til,det legen skrev er jo vås. Kanskje han skrev det for å få han inn? Det blir jo helt feil. 

Når man sliter med tankekjør hele tiden så burde jo noe kunne gjøres vel? Men tydeligvis så er kapasiteten sprengt, og at derfor blir mitt problem ikke et problem på en måte i henhold til hva andre kan slite med? Må være noe sånnt.... Din sønn ble avvist ja.... Vet ikke om det er normalt å ikke bli hørt på når det gjelder slike ting. Jo legen min hørte på meg, men han tok det ikke som annet enn at jeg kan klare dette selv .. 

Jeg forstår ikke hvorfor jeg kan bli så sprø av bare stress :D . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Ikke jeg heller.... Jeg forsøkte etterpå.. klarte det litt med litt innsats, men jeg sliter med det... Forsøker å tenke på hva han sa jeg skal si til meg selv når jeg føler det blir for mye.. Og det hjalp litt, men jeg følte meg helt dum, og så begynte jeg på igjen med dvelingen min og tankene..... selv om jeg var i full aktivitet i hele dag. Huff angrer på at jeg dummet meg ut å gikk til legen med dette.... Men som dere sa: det er så ille at jeg burde... For dere har jo sett all tankekjøret mitt.. 

Du har ikke dummet deg ut, men nå synes jeg du skal prøve å følge legens råd. 

Anonymkode: ba01a...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke dummet deg ut, men nå synes jeg du skal prøve å følge legens råd. 

Anonymkode: ba01a...57b

:rolleyes: takk for at du sier at jeg ikke har dummet meg ut, men klarer jeg å følge legens råd... Jeg tror ikke det .... huff, men jeg forsøker allerede å tenke positivt, og konse meg om positive ting men jeg sliter.... Men jeg forsøker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg klarer meg, men jeg sliter med å klare å få ting til. Jeg forklarte han dette. Jeg klarer foreks. ikke å få alt til pga psyken, men han mener at jeg må ikke sykeliggjøre meg selv, og tenke at jeg stresser altfor mye, og derfor klarer ikke alltid hjernen min å henge med, og den begynner da å ramle i sin egen verden, som en slags liten psykoseverden. Men han sier at det skjer pga stress, og at han forstår at det er vondt, men at jeg må forsøke å komme ut av den negative stress-sirkelen sin. Og begynner jeg på medisiner og terapi så mener han at jeg sykeliggjør meg selv i høyeste grad på noe som skyldes kun at hjernen er overbelastet av stress. 

Jeg synes du de siste dagene har sykeliggjort deg selv i en grad som jeg ikke tror er hensiktsmessig. At du ikke klarer alt, deler du med de fleste andre mennesker. Det er vel ingen av oss som får til alt vi skulle ønske vi fikk til. 

Anonymkode: ba01a...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Når man sliter med tankekjør hele tiden så burde jo noe kunne gjøres vel? Men tydeligvis så er kapasiteten sprengt, og at derfor blir mitt problem ikke et problem på en måte i henhold til hva andre kan slite med? Må være noe sånnt.... Din sønn ble avvist ja.... Vet ikke om det er normalt å ikke bli hørt på når det gjelder slike ting. Jo legen min hørte på meg, men han tok det ikke som annet enn at jeg kan klare dette selv .. 

Jeg forstår ikke hvorfor jeg kan bli så sprø av bare stress :D . 

Ja han fikk avslag første gang fra dps, så henviste legen han på ny. Hadde du gått til den legen hadde han skrevet du var psykotisk, men han overdrev noe veldig. Så det spørs hvilke lege du går til. Jeg har vært så lenge i systemet at alt er psykisk med meg, det blir feil det og. Kan bli fysisk syk jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du de siste dagene har sykeliggjort deg selv i en grad som jeg ikke tror er hensiktsmessig. At du ikke klarer alt, deler du med de fleste andre mennesker. Det er vel ingen av oss som får til alt vi skulle ønske vi fikk til. 

Anonymkode: ba01a...57b

Jeg har alltid trodd at jeg hadde store psykiske problemer. Men kanskje jeg ikke har det? Legen sier at alle kan havne der jeg havner når de stresser mye og vil gjøre alt perfekt slik som jeg vil... Så mulig det er noe i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

:rolleyes: takk for at du sier at jeg ikke har dummet meg ut, men klarer jeg å følge legens råd... Jeg tror ikke det .... huff, men jeg forsøker allerede å tenke positivt, og konse meg om positive ting men jeg sliter.... Men jeg forsøker... 

Du har jo ikke rukket å prøve ut legens råd ennå. Bestem deg for at du bevisst skal prøve å gjøre som har foreslo, for eksempel minst frem til 1. mai. Hvis du fortsatt når vi har kommet til mai, mener at du trenger hjelp fra psykisk helsevern, så kan du ta det opp med legen på nytt i mai. 

Anonymkode: ba01a...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja han fikk avslag første gang fra dps, så henviste legen han på ny. Hadde du gått til den legen hadde han skrevet du var psykotisk, men han overdrev noe veldig. Så det spørs hvilke lege du går til. Jeg har vært så lenge i systemet at alt er psykisk med meg, det blir feil det og. Kan bli fysisk syk jeg også. 

Jeg tror det kommer ann på hvilke lege man går til.... Du har jo hørt hvor syk jeg føler meg som ser for meg at folk blir drept foran meg osv.... Slike bilder får jeg. Sa det til legen, men han sa at slike bilder kan alle få om de er stresset nok, og at det er helt vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg har alltid trodd at jeg hadde store psykiske problemer. Men kanskje jeg ikke har det? Legen sier at alle kan havne der jeg havner når de stresser mye og vil gjøre alt perfekt slik som jeg vil... Så mulig det er noe i det. 

Innimellom har du beskrevet at du trives med mye i livet ditt og at du ofte er glad. Og du fungerer både som forelder og i jobb. Dette tyder ikke på så store psykiske problemer. 

Anonymkode: ba01a...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke rukket å prøve ut legens råd ennå. Bestem deg for at du bevisst skal prøve å gjøre som har foreslo, for eksempel minst frem til 1. mai. Hvis du fortsatt når vi har kommet til mai, mener at du trenger hjelp fra psykisk helsevern, så kan du ta det opp med legen på nytt i mai. 

Anonymkode: ba01a...57b

Var mulig teit av meg å sykeliggjøre meg selv til legen, men gjort er gjort. Jeg følte det var ille å få slike bilder i hodet med å se folk bli drept hele tiden, men men jeg får forsøke å gjøre som han sier.... Jeg er enig med han at alt går jo bra.... og jeg forstår jo egentlig at det er meg som roter pga jeg er redd , og stresset for alt mulig. Han sa at hjernen min var overstresset , og blir hjernen for mye belastet av mye negativt stress så blir man rar i hodet. Så jeg får si til meg selv at jeg må roe ned slik legen sier. Ikke stresse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innimellom har du beskrevet at du trives med mye i livet ditt og at du ofte er glad. Og du fungerer både som forelder og i jobb. Dette tyder ikke på så store psykiske problemer. 

Anonymkode: ba01a...57b

Jeg fungerer på jobb, og hjemme, men jeg sliter fordi jeg får opp bilder av folk som blir drept eller dør foran meg.... og så tror jeg de er sanne, men forstår at det må ha vært min hjerne som rotet, og legen vet det nå. Men han mener at jeg har en overbelastet hjerne, og at jeg må roe ned. Han sa at jeg kan ta det opp senere om jeg ikke finner roen. Men han sa at man ser jo at alt har gått greit, og at adferden min er egentlig ganske bra med tanke på dette..... Jeg er beskrevet av kollegaer, sjef, barn, familie, og andre som jeg omgås som positiv, glad, sprudlende. De sier at jeg er mer positiv i måten jeg er på enn de fleste. Men jeg føler at jeg sliter uansett, men jeg har en slags glede i meg ja. Så mulig derfor jeg ikke trenger hjelp. Jeg forstår ikke, men  symptomene var skremmende iallefall. Men får si det sånn at jeg har ikke dummet meg ut med å prate med legen om det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror det kommer ann på hvilke lege man går til.... Du har jo hørt hvor syk jeg føler meg som ser for meg at folk blir drept foran meg osv.... Slike bilder får jeg. Sa det til legen, men han sa at slike bilder kan alle få om de er stresset nok, og at det er helt vanlig. 

Trodde ikke alle hadde det sånn jeg. Men det er jo hvordan du fungerer i hverdagen som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det ser jo sånn ut. Min sønn ble avvist, men når legen sendte på ny at han var ustabil og paranoid, med mistanke om bipolar eller PF fikk han time. Virker som det skal mye til,det legen skrev er jo vås. Kanskje han skrev det for å få han inn? Det blir jo helt feil. 

Jeg vil jo si at man har store problemer når man : 

1. ser bilder i hodet sitt av at folk dør / blir drept foran seg støtt og stadig gjennom hele dagen, og får problemer å skille de fra virkeligheten, men forstår når man ser seg rundt at ingenting galt har skjedd

2. har konstant angst for nye bilder... 

3. tankekjør

4. føler seg utmattet og sliten... 

5. Gruer seg til å bevege seg, fordi jeg er redd for å miste kontroll over kroppen min hele tiden, og tenker alltid over hvor jeg går og alt jeg gjør... 

Alt dette.. er ikke nok til å få medisinering eller psykologhjelp iallefall. Det er stress. ... Så jeg lurer på hvor syk man må være for å få hjelp av psykolog. Men jeg får bare tenke at jeg forsøkte meg, og gjorde mitt beste der, og at jeg ikke har dummet meg ut med å fortelle legen dette. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vil jo si at man har store problemer når man : 

1. ser bilder i hodet sitt av at folk dør / blir drept foran seg nesten hele tiden, og får problemer å skille de fra virkeligheten, men forstår når man ser seg rundt at ingenting galt har skjedd

2. har konstant angst for nye bilder... 

3. tankekjør

4. føler seg utmattet og sliten... 

5. Gruer seg til å bevege seg, fordi jeg er redd for å miste kontroll over kroppen min hele tiden, og tenker alltid over hvor jeg går og alt jeg gjør... 

Alt dette.. er ikke nok til å få medisinering eller psykologhjelp iallefall. Det er stress. ... Så jeg lurer på hvor syk man må være for å få hjelp av psykolog. Men jeg får bare tenke at jeg forsøkte meg, og gjorde mitt beste der, og at jeg ikke har dummet meg ut med å fortelle legen dette. 

Ja skulle tro dette kvalifiserte til å få psykologhjelp. Jeg kom jo første gangen til psykolog fordi jeg slet med angst,det ble etterhvert mange diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja skulle tro dette kvalifiserte til å få psykologhjelp. Jeg kom jo første gangen til psykolog fordi jeg slet med angst,det ble etterhvert mange diagnoser. 

Jeg forstår legen at han mener at dette er stressbetonte symptomer. Han mener at jeg har vært gjennom ting som har gjort meg ganske så sliten og stresset osv. Og at det er årsaken til at jeg får disse symptomene . Diagnosen min ble på en måte: Stress.

Men utrolig nok stjernestøv: å gå rundt å se bilder av at folk blir drept eller dør rett foran meg 2 ganger i timen eller av og til mer, er ikke nok for å få psykologisk hjelp eller medisiner. Jeg har ikke klaget over hvordan jeg har det uten grunn, men jeg forstår legen på at stress kan gi enorme utslag. Det kan gå helt rundt for folk av stress sa han. Og det er jo sant. 

Men nå forstår jeg liksom ikke... hvorfor slet jeg? Bare pga stress.. Hvorfor surret jeg over siste bruddet? bare pga stress? .. okey... jeg ble bare stresset gjerne, og hjernen hang ikke med.. 

Du slet jo med angst ja... men hvordan kom du videre , via fastlegen....? Og gjorde jeg ikke jobben med å prøve godt nok med å gi den listen som nevnt oppe i tråden samt forklare hva jeg så av bilder foran meg om folk som ble drept osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja skulle tro dette kvalifiserte til å få psykologhjelp. Jeg kom jo første gangen til psykolog fordi jeg slet med angst,det ble etterhvert mange diagnoser. 

nei det hele er rart... men mulig at du er betegnet som sykere enn meg... men hvordan er du sykere enn meg? Jeg klarer ikke å se på deg som sykere enn meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg forstår legen at han mener at dette er stressbetonte symptomer. Han mener at jeg har vært gjennom ting som har gjort meg ganske så sliten og stresset osv. Og at det er årsaken til at jeg får disse symptomene . Diagnosen min ble på en måte: Stress.

Men utrolig nok stjernestøv: å gå rundt å se bilder av at folk blir drept eller dør rett foran meg 2 ganger i timen eller av og til mer, er ikke nok for å få psykologisk hjelp eller medisiner. Jeg har ikke klaget over hvordan jeg har det uten grunn, men jeg forstår legen på at stress kan gi enorme utslag. Det kan gå helt rundt for folk av stress sa han. Og det er jo sant. 

Men nå forstår jeg liksom ikke... hvorfor slet jeg? Bare pga stress.. Hvorfor surret jeg over siste bruddet? bare pga stress? .. okey... jeg ble bare stresset gjerne, og hjernen hang ikke med.. 

Du slet jo med angst ja... men hvordan kom du videre , via fastlegen....? Og gjorde jeg ikke jobben med å prøve godt nok med å gi den listen som nevnt oppe i tråden samt forklare hva jeg så av bilder foran meg om folk som ble drept osv? 

Jeg blir verre av stress, så da kan man si at min lidelse og kommer av stress. 

Kom til psykolog via fastlegen, har vært inn og ut av psykiatrien siden jeg var 18 år. Men hadde problemer før det og, da snakket jeg med ppt og utekontakten. De fikk meg og til psykolog, jeg hadde store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

nei det hele er rart... men mulig at du er betegnet som sykere enn meg... men hvordan er du sykere enn meg? Jeg klarer ikke å se på deg som sykere enn meg... 

Nei jeg vet ikke hva som er forskjellen på deg og meg i grunn. Kanskje det at jeg har vært syk hele livet? Angst og det de kaller psykose symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg blir verre av stress, så da kan man si at min lidelse og kommer av stress. 

Kom til psykolog via fastlegen, har vært inn og ut av psykiatrien siden jeg var 18 år. Men hadde problemer før det og, da snakket jeg med ppt og utekontakten. De fikk meg og til psykolog, jeg hadde store problemer.

Ja, alle blir jo verre av stress...... Det sa han, så mulig din lidelse også kommer av stress som har hendt i ditt liv.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...