Gå til innhold

Nå er det nok!


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Fy søren. Veide meg i morges, har ikke gjort det på lenge. Har gått opp 3 kilo i vinter!!!!

Så nå er det slutt på kakao på jobben, vin og øl og godteri i uka!!!!

Dette går ikke!

Fy søren. Sier det bare :angry:

Får kutte smør på brødet og ha mindre porsjoner.

Synes vi spiser ganske sunt, men det blir nok litt for mye kos.

Blæh! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Fy søren. Veide meg i morges, har ikke gjort det på lenge. Har gått opp 3 kilo i vinter!!!!

Så nå er det slutt på kakao på jobben, vin og øl og godteri i uka!!!!

Dette går ikke!

Fy søren. Sier det bare :angry:

Får kutte smør på brødet og ha mindre porsjoner.

Synes vi spiser ganske sunt, men det blir nok litt for mye kos.

Blæh! :angry:

Sommerkroppen 2018 - her kommer vi!  :D 

 

Vekten min er ca. konstant (dvs. 5-10 kg. mer enn det den burde være), men er mye i aktivitet og trener en hel del og synes jeg burde gå ned. Trøster meg med at musker veier mer enn fett og at det der grunnen til at jeg ikke går ned ;).

 

Men med tanke på hvor mye jeg koser meg med diverse usunne ting både hverdag og helg er det ikke til å undre seg over at jeg ikke går ned. Med andre ord bør det være potensiale, og det er jo positivt.  Erfaringsmessig vet jeg dog at jeg må skynde meg langsomt - fokuserer jeg for mye på sunn og lite mat får jeg mer lyst på usunn mat enn noen gang før, og skeier ut. Men sjokolade og snacks i hverdagen er en uting og noe jeg definitivt bør klare å holde meg unna :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 minutter siden, Xtra skrev:

Sommerkroppen 2018 - her kommer vi!  :D 

 

Vekten min er ca. konstant (dvs. 5-10 kg. mer enn det den burde være), men er mye i aktivitet og trener en hel del og synes jeg burde gå ned. Trøster meg med at musker veier mer enn fett og at det der grunnen til at jeg ikke går ned ;).

 

Men med tanke på hvor mye jeg koser meg med diverse usunne ting både hverdag og helg er det ikke til å undre seg over at jeg ikke går ned. Med andre ord bør det være potensiale, og det er jo positivt.  Erfaringsmessig vet jeg dog at jeg må skynde meg langsomt - fokuserer jeg for mye på sunn og lite mat får jeg mer lyst på usunn mat enn noen gang før, og skeier ut. Men sjokolade og snacks i hverdagen er en uting og noe jeg definitivt bør klare å holde meg unna :).

Jeg synes også at jeg er i OK aktivitet (har dog ikke jogget noe i vinter, men det må jeg begynne med når isen forsvinner). Har egentlig ikke merket noe særlig på buksene heller, men syntes vel plutselig at speilbildet var blitt litt bredere og midjen var liksom ikke helt der lenger...!.... men jeg fikk litt sjokk nå altså.

Sommerkroppen 2018 ja - den skal frem fra gjemsel og glemsel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har fått et bra spekklag rundt magen jeg også, og har vel også lagt på meg ca 3 kg. Jeg må nok trappe ned kosen på et eller annet tidspunkt, men kjenner at det blir halvhjertet å si at jeg skal ta meg sammen akkurat nå. Det er rett og slett litt for godt med  rødvin, potetgull og boller med vaniljekrem og melis. Etter påske får det vel skje noe. *Litt* måtehold og bevegelse er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Fy søren. Veide meg i morges, har ikke gjort det på lenge. Har gått opp 3 kilo i vinter!!!!

Så nå er det slutt på kakao på jobben, vin og øl og godteri i uka!!!!

Dette går ikke!

Fy søren. Sier det bare :angry:

Får kutte smør på brødet og ha mindre porsjoner.

Synes vi spiser ganske sunt, men det blir nok litt for mye kos.

Blæh! :angry:

Da er vi flere... De 3 kiloene jeg skulle kvitte meg med etter jul, lett som en plett - de sitter fremdeles som spikret. Ikke at jeg har ofret så innmari mye for å bli kvitt dem heller, det må innrømmes. Unnskyldningen min er at det har vært så innmari kaldt i vinter at jeg ikke har hælt å gå noe særlig turer! Men etter påske - da skal det bli andre boller! *high five*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

I dag har jeg spist dette:

Frokost: 2 grovskiver med smør og skinke + 1 glass ekstra lett melk.

Lunsj: søtpotet og ingefærsuppe + to skiver med smør.

Middag: 1 skål med hjemmelaget lapskaus + en halv appelsin.

Kveldsmat: et halvt eple.

Drikke: kaffe og vann

Klarte å motstå søte fristelser i byen og på butikken. Tomt for vi  og øl her i huset 😂😀😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
32 minutter siden, Lillemus skrev:

Da er vi flere... De 3 kiloene jeg skulle kvitte meg med etter jul, lett som en plett - de sitter fremdeles som spikret. Ikke at jeg har ofret så innmari mye for å bli kvitt dem heller, det må innrømmes. Unnskyldningen min er at det har vært så innmari kaldt i vinter at jeg ikke har hælt å gå noe særlig turer! Men etter påske - da skal det bli andre boller! *high five*

High five!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Fy søren. Veide meg i morges, har ikke gjort det på lenge. Har gått opp 3 kilo i vinter!!!!

Så nå er det slutt på kakao på jobben, vin og øl og godteri i uka!!!!

Dette går ikke!

Fy søren. Sier det bare :angry:

Får kutte smør på brødet og ha mindre porsjoner.

Synes vi spiser ganske sunt, men det blir nok litt for mye kos.

Blæh! :angry:

Selv med flere perioder med sukkerstopp så har vekten min også økt i vinter, ikke 3 kg, men hele 5 kg:angry:

Selv jobber jeg med å prøve og ta gode valg i hverdagen og så begrense godteriet på lørdagene. Når snø og is blir borte håper jeg  det blir mer bevegelse på kroppen. Mangler også gnisten til det meste, håper den kommer med våren...

Ja, etter påsken så håper jeg på bedre tider...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tja, hm - skal jeg gjenta meg selv nå eller la være...? ;) :P Jeg er ikke veeeldig overrasket over at dere ikke går ned slik dere beskriver «trenings»program og kostvaner nemlig. Jeg har jo kommentert tidligere at husarbeid, tur for å ta bilder og det å stå alpint er fin fysisk aktivitet, men det er ikke trening, knapt nok mosjon, og det er begrenset hvor mye en forbrenner av det. Jeg svømmer 3-4000 meter hver uke i høyt tempo, og til å med ikke dét forbrenner ikke mer enn ett enkelt ribbemåltid :D Da sier det seg selv at en spasertur ikke bidrar til vektreduksjon, selv om det selvfølgelig bidrar positivt på trivsel og psykisk helse :) 

Og påskelilje - kakao omtrent hver dag på jobb? :D DET er farlig vane det! Drikk sort kaffe, vann eller te (ikke engang kaffe latte/capucchino) så sparer du MASSE kalorier i løpet av en måned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
27 minutter siden, Kayia skrev:

Hm, tja, hm - skal jeg gjenta meg selv nå eller la være...? ;) :P Jeg er ikke veeeldig overrasket over at dere ikke går ned slik dere beskriver «trenings»program og kostvaner nemlig. Jeg har jo kommentert tidligere at husarbeid, tur for å ta bilder og det å stå alpint er fin fysisk aktivitet, men det er ikke trening, knapt nok mosjon, og det er begrenset hvor mye en forbrenner av det. Jeg svømmer 3-4000 meter hver uke i høyt tempo, og til å med ikke dét forbrenner ikke mer enn ett enkelt ribbemåltid :D Da sier det seg selv at en spasertur ikke bidrar til vektreduksjon, selv om det selvfølgelig bidrar positivt på trivsel og psykisk helse :) 

Og påskelilje - kakao omtrent hver dag på jobb? :D DET er farlig vane det! Drikk sort kaffe, vann eller te (ikke engang kaffe latte/capucchino) så sparer du MASSE kalorier i løpet av en måned :) 

Jeg tenkte at jeg skulle la det være i år, men så fikk du sagt det denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tenkte at jeg skulle la det være i år, men så fikk du sagt det denne gangen :)

Da har vi en deal, du tar’n neste år :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
30 minutter siden, Kayia skrev:

Hm, tja, hm - skal jeg gjenta meg selv nå eller la være...? ;) :P Jeg er ikke veeeldig overrasket over at dere ikke går ned slik dere beskriver «trenings»program og kostvaner nemlig. Jeg har jo kommentert tidligere at husarbeid, tur for å ta bilder og det å stå alpint er fin fysisk aktivitet, men det er ikke trening, knapt nok mosjon, og det er begrenset hvor mye en forbrenner av det. Jeg svømmer 3-4000 meter hver uke i høyt tempo, og til å med ikke dét forbrenner ikke mer enn ett enkelt ribbemåltid :D Da sier det seg selv at en spasertur ikke bidrar til vektreduksjon, selv om det selvfølgelig bidrar positivt på trivsel og psykisk helse :) 

Og påskelilje - kakao omtrent hver dag på jobb? :D DET er farlig vane det! Drikk sort kaffe, vann eller te (ikke engang kaffe latte/capucchino) så sparer du MASSE kalorier i løpet av en måned :) 

En joggetur på 10 km tilsvarer omtrent en middag, og tar bare en liten del av kvelden. 

Alternativet er å gå sulten helt fra lunsj til neste dag. Det er jo bare trist.

Det er noe annet med alle de ekstra kaloriene man tyller i seg etter at man er mett. De er det enklere å kutte ned på. Jeg tenker nok også at det er uoverkommelig å trene av seg 30-40 kilo. Da må man spise mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

En joggetur på 10 km tilsvarer omtrent en middag, og tar bare en liten del av kvelden. 

Alternativet er å gå sulten helt fra lunsj til neste dag. Det er jo bare trist.

Det er noe annet med alle de ekstra kaloriene man tyller i seg etter at man er mett. De er det enklere å kutte ned på. Jeg tenker nok også at det er uoverkommelig å trene av seg 30-40 kilo. Da må man spise mindre. 

Tullprat. Det er ikke standardmåltidene frokost, lunsj, middag og kvelds man dropper, men kakao, brus, juice, capucchino med ekstra sukker, sjokolade, kakestykker, dessert etc til HVERDAGS, og som du sier, man kutter mengde. 

Man gjør dessuten lurt i å huske at jo eldre man blir, jo nærmere menopausen man kommer, jo mindre kalorier har man behov for. Det betyr at om man kutter noe på inntaket kan man ikke forvente å gå ned, men å holde seg stabil. 

Det jeg imidlertid kommenterer er at dol-damene ser ut til å være gode på å lure seg selv til å tro at de trener hardt og er flinke på kost, når de i virkeligheten beskriver noe annet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Kayia skrev:

 

Man gjør dessuten lurt i å huske at jo eldre man blir, jo nærmere menopausen man kommer, jo mindre kalorier har man behov for. 

For å bruke mine barns terminologi: URETTFERDIG!!

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kayia skrev:

Det er ikke standardmåltidene frokost, lunsj, middag og kvelds man dropper, men kakao, brus, juice, capucchino med ekstra sukker, sjokolade, kakestykker, dessert etc til HVERDAGS

Har du inntrykk av at hverdagskostholdet til folk her, inneholder alt det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
39 minutter siden, Kayia skrev:

Da har vi en deal, du tar’n neste år :P:D

:D

Skal ikke le for mye jeg . Det er jo et tema som kommer opp hver vår, men jeg legger på meg hver vinter selv også. 

Jeg har vel gått ned igjen 1,5 kilo siden 1 januar, men har ikke stresset det. Jeg har heller prøvd å tenke at jeg skal opprettholde muskelmassen gjennom vinteren ved styrketrening, skigåing og trappegåing og heller få fart på vekta når snøen og isen er borte. Jeg vet det blir så mye lettere når en kan begynne med powerwalk/ småjogging i marka, opp Akerselva og andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kayia skrev:

Det jeg imidlertid kommenterer er at dol-damene ser ut til å være gode på å lure seg selv til å tro at de trener hardt og er flinke på kost, når de i virkeligheten beskriver noe annet... :P

Tullprat tilbake. :) Jeg er fullt klar over at jeg ikke på noen måte trener hardt og har slett ikke vært flink i matveien så langt dette året. :) Har heller ikke prøvd å lyge på meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

For å bruke mine barns terminologi: URETTFERDIG!!

:P:D Enig med kidsa, selv om dét ikke hjelper det spøtt!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Har du inntrykk av at hverdagskostholdet til folk her, inneholder alt det der?

Ja. Jeg tror de jeg adresserer het spiser sunt og i moderate mengder, men så var det kosen da... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

:D

Skal ikke le for mye jeg . Det er jo et tema som kommer opp hver vår, men jeg legger på meg hver vinter selv også. 

Jeg har vel gått ned igjen 1,5 kilo siden 1 januar, men har ikke stresset det. Jeg har heller prøvd å tenke at jeg skal opprettholde muskelmassen gjennom vinteren ved styrketrening, skigåing og trappegåing og heller få fart på vekta når snøen og isen er borte. Jeg vet det blir så mye lettere når en kan begynne med powerwalk/ småjogging i marka, opp Akerselva og andre steder. 

Pleier å gå opp i jula jeg, men tar meg på tak på nyåret for komme på rett kjøl igjen :) Så langt har det gått bra, men så er jeg vel bittelitt yngre enn noen av de andre her, og har ikke kommet i overgangsalderen ennå. Om noen kan det være jeg sliter mer... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...