Gå til innhold

Nå er det nok!


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje
12 minutter siden, Xtra skrev:

Er du så liten? ;)  

Neida, vet det er helt gjennomsnittlig, men trodde du var på min høyde (176).

Haha :-) Nei, er ikke høyere nå. Var egentlig 170, men har krympet litt... Ungene påstod ved siste måling at jeg var helt nede i 168,5 cm, men den siste halve cm fornekter jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Haha :-) Nei, er ikke høyere nå. Var egentlig 170, men har krympet litt... Ungene påstod ved siste måling at jeg var helt nede i 168,5 cm, men den siste halve cm fornekter jeg!

Ved siste måling så hadde jeg krympet 3 cm.:( Jeg prøvde å fornekte det med det resultat at de målte meg 3-4 ganger, svaret ble det samme hver gang selv om jeg prøvde å strekke meg mest mulig...

Lurer på hvor lav jeg er på neste måling (er med i et prosjekt på sykehuset hvor jeg blir veid, målt + div blodprøver  + + hvert 10 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Må spørre dere om noe: Er vin vanndrivende?

Jeg skjønner ingenting. Var jo så vidt over 78 kg her da jeg startet tråden. Så var jeg nede i 76,1 for noen dager sider. I går morges veide jeg 76,7... (og lurte faktisk på om jeg hadde sett feil på vekta den andre dagen - altså 76,7 i stedet for 76,1 :D)

Jeg har ikke drukket vin på tre uker, men i går kveld hadde jeg ett glass rødvin. Så våknet jeg da klokka 6 i morges, drivvåt av svette - stod opp - tisset mye mer enn normalt. Og veide meg: 75,5! Og det er da jeg lurer på om det var det vinglasset som forårsaket plutselig Vattenfall fra kroppen min :D

Så vanvittig mye vekta svinger! Jeg har gått mye de siste dagene, og spist relativt sunt og lite. Er i full gang med å få kroppen tilbake til normalen (og helst litt mer). Neste uke skal jeg jobbe tungt fysisk hver dag, og håper det også setter fart på forbrenningen :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
5 minutter siden, emilie321 skrev:

Ved siste måling så hadde jeg krympet 3 cm.:( Jeg prøvde å fornekte det med det resultat at de målte meg 3-4 ganger, svaret ble det samme hver gang selv om jeg prøvde å strekke meg mest mulig...

Lurer på hvor lav jeg er på neste måling (er med i et prosjekt på sykehuset hvor jeg blir veid, målt + div blodprøver  + + hvert 10 år)

OI! 3 cm er jo mye!

Jeg ser jo at både min mor og svigermor har krympet - men de er jo tross alt rundt 80 år begge to. Jeg hadde nå ikke tenkt å krympe før jeg var fylt 50 :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Må spørre dere om noe: Er vin vanndrivende?

Jeg skjønner ingenting. Var jo så vidt over 78 kg her da jeg startet tråden. Så var jeg nede i 76,1 for noen dager sider. I går morges veide jeg 76,7... (og lurte faktisk på om jeg hadde sett feil på vekta den andre dagen - altså 76,7 i stedet for 76,1 :D)

Jeg har ikke drukket vin på tre uker, men i går kveld hadde jeg ett glass rødvin. Så våknet jeg da klokka 6 i morges, drivvåt av svette - stod opp - tisset mye mer enn normalt. Og veide meg: 75,5! Og det er da jeg lurer på om det var det vinglasset som forårsaket plutselig Vattenfall fra kroppen min :D

Så vanvittig mye vekta svinger! Jeg har gått mye de siste dagene, og spist relativt sunt og lite. Er i full gang med å få kroppen tilbake til normalen (og helst litt mer). Neste uke skal jeg jobbe tungt fysisk hver dag, og håper det også setter fart på forbrenningen :-)

 

Når jeg skjerper meg med maten så virker det som om at kroppen holder på vannet en stund, for så å miste mye på kort tid. Så kan jeg gjerne gå opp litt, selv om jeg har vært flink. For å så gå ned 1-2 kg på kort tid. Kan det være noe sånn med deg? Kanskje det bare var tilfeldig med det vinglasset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Når jeg skjerper meg med maten så virker det som om at kroppen holder på vannet en stund, for så å miste mye på kort tid. Så kan jeg gjerne gå opp litt, selv om jeg har vært flink. For å så gå ned 1-2 kg på kort tid. Kan det være noe sånn med deg? Kanskje det bare var tilfeldig med det vinglasset?

Jeg har vært plaget med nattesvette tidligere, men nå er det mange måneder siden. Merkelig.

Kanskje det er sånn som du sier. Har ikke lagt merke til det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, påskelilje skrev:

Må spørre dere om noe: Er vin vanndrivende?

 

Det er da en kjent sak at alkohol er vanndrivende. Det er jo også årsaken til at man gjerne får vondt i hodet dagen derpå om man har tatt et glass for mye - man er dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg har vært plaget med nattesvette tidligere, men nå er det mange måneder siden. Merkelig.

Kanskje det er sånn som du sier. Har ikke lagt merke til det før.

Starten på overgangsalderen ? Jeg badet ofte i svette på natta i pms perioden i flere år før jeg skjønte at jeg var kommet i overgangsalderen. Det var først etter fylte 50 at uregelmessig menstruasjon startet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, påskelilje skrev:

Er 169 cm ☺

 

3 timer siden, Xtra skrev:

Er du så liten? ;)  

Neida, vet det er helt gjennomsnittlig, men trodde du var på min høyde (176).

Jeg er 167 og trodde også Påskelilje var mye høyere enn meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
21 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Starten på overgangsalderen ? Jeg badet ofte i svette på natta i pms perioden i flere år før jeg skjønte at jeg var kommet i overgangsalderen. Det var først etter fylte 50 at uregelmessig menstruasjon startet. 

Tja - lurte jo på det for et par år siden, da jeg svettet voldsomt over lang tid. Men tror ikke det var det. Kanskje jeg bare drakk mye vin i den perioden da .... :o:P

Men det er selvsagt en mulighet. Er hyperstresset på jobb nå (vel - kanskje ikke like mye som deg), og våkner ekstremt tidlig hver dag, så det er mulig det også har noe å si på svettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
19 timer siden, Kayia skrev:

 

Jeg er 167 og trodde også Påskelilje var mye høyere enn meg :) 

Hm.

Kanskje det er vekten av mine enorme muskler som forleder dere til å tro at jeg er mye høyere enn jeg er :huh:

Men - hvorfor trodde dere jeg var så høy? Pga vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, påskelilje skrev:

Tja - lurte jo på det for et par år siden, da jeg svettet voldsomt over lang tid. Men tror ikke det var det. Kanskje jeg bare drakk mye vin i den perioden da .... :o:P

Men det er selvsagt en mulighet. Er hyperstresset på jobb nå (vel - kanskje ikke like mye som deg), og våkner ekstremt tidlig hver dag, så det er mulig det også har noe å si på svettingen.

Det går bedre her nå, men vet det er «stille » før stormen :)

Før påske var jeg helt nedkjørt, men det er utrolig hva noen fridager gjør med formen. Denne uka har vært fin tross fortsatt mange sykmeldte. Akkurat det blir det nok ingen endring på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, påskelilje skrev:

Hm.

Kanskje det er vekten av mine enorme muskler som forleder dere til å tro at jeg er mye høyere enn jeg er :huh:

Men - hvorfor trodde dere jeg var så høy? Pga vekta?

Vekta ( Det er bare et tall og yter deg ikke rettferdighet )

På bilder ser du bare sunn og frisk ut, svinger ut og inn på de rette stedene :)  I hvert fall ikke overvektig. Er nok beinbygninga som veier. 

Selv har jeg veldig lett benbygning og derfor oppgir jeg heller ikke hva jeg veier, da folk kommer til å tro jeg er gal når jeg sier at jeg skal ned et par kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjalp å si at nå er det nok... Vekta viser -1,1 kg ned på litt under en uke. Vet at det ikke er 1,1 kg fett, men det er en god start.

Har nå spist vanlig, men mindre. Feks så spiser jeg nå en 1/4 kylling med mye salat istedenfor 1/2 kylling og salat. Spiser også mindre brød. Småspiser heller ikke mellom måltidene, men kan ta en frukt til mellommåltid.

For meg er det viktig å spise nok hver dag, ellers blir jeg så hinsides sulten at alt glir ned (og gjerne i store mengder) 

Greier jeg i tillegg å øke treningsmengden så er mye gjort. Blir i så mye bedre humør når jeg greier å være i nok bevegelse, da fyser jeg også på sunnere mat. Føler så at jeg er igang igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2018 den 8.55, påskelilje skrev:

Haha :-) Nei, er ikke høyere nå. Var egentlig 170, men har krympet litt... Ungene påstod ved siste måling at jeg var helt nede i 168,5 cm, men den siste halve cm fornekter jeg!

Jeg har sluttet å måle meg i frykt for å miste en dyrebar halv-centi! Men frykter at jeg egentlig skryter på meg 0,5-1 cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har sluttet å måle meg i frykt for å miste en dyrebar halv-centi! Men frykter at jeg egentlig skryter på meg 0,5-1 cm...

Tiltredes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tre laaaange dager på jobb, og er så sliten! Godsliten, fordi jeg holder på med spennende prosjekt (i tillegg til en del av de vanlige tingene), så jeg stortrives. Men merker at 14-timers dag tar mer på nå enn for 5-6-7 år siden :o

Badekaret next, så senga, så på'an igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2018 den 10.40, Nicklusheletida skrev:

Vekta ( Det er bare et tall og yter deg ikke rettferdighet )

På bilder ser du bare sunn og frisk ut, svinger ut og inn på de rette stedene :)  I hvert fall ikke overvektig. Er nok beinbygninga som veier. 

Hehe.... Det sier du for å trøste meg, sa påskelilja ... :P Så snill du er :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rette veien for meg når det gjelder vekta :-)

Svinger riktignok litt fra dag til dag - men i dag veide jeg 75,2 kilo, og da begynner jeg jo å nå første delmål, som er å komme under 75!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...