Gå til innhold

Ukas vekt - uke 17


emilie321

Anbefalte innlegg

- 200 gram. Totalt - 2,7 kg.

Har den siste tiden vært sykt sliten og da kommer overspisingen i full blomst igjen. Så siste uke har jeg hatt 3 ganger med overspising, da går det meste ned. Har allikevel gått ned 200 g, så jeg er kjempefornøyd.  Har vært hos legen å fått påvist lungebetennelse, så ikke rart jeg har vært sliten. Har jo gjort alt jeg pleier å gjøre.  Etter 4 dager med antibiotika er jeg mye bedre og har fått kontroll på maten igjen.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg har gått ned 600 gram denne uka også. Har bare 800 gram igjen som var målet. 

Så bra:)

Du er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Går nedover med meg også. Det holder med hverdag og vanlig rutine. 80,3 nå mot 81,9 rett etter påske.

Målet er å i det minste å komme seg under 80, så får jeg ta det derfra. Vet ikke hvorfor jeg er fornøyd med 79, men jeg er i grunnen det. Hvorfor ikke 76 eller 72? Vet ikke om det er kun vanesak eller om kroppen faktisk har en trivselsvekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ned 600 gram denne uken. 

Synes du er kjempeflink, ikke lett å gå ned videre når en har gått ned så mye som det du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes du er kjempeflink, ikke lett å gå ned videre når en har gått ned så mye som det du har gjort.

Takk likeså, all nedgang er jo bra nedgang i grunn :) 

Nei merker jeg går mindre ned nå enn i begynnelsen, men det er vel bare til å stå på. Hadde jo bare gått ned tre cm rundt magen og denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt (ja!) meg  på vekten, og den viste 75,5 kg. Dette var ikke netto og før frokost som eg foretrekker da. Tror jeg må i alle fall ned i 70 før jeg har en bmi som tilsvarer normalvekt. 

Var så godt i gang, og det gikk så lett, men nå er jeg her igjen, med noen kilo for mye og elendig kondis :( .

Hatt en tøff høst og vinter (men det er vel egentlig ingen unnskyldning). 

Må skjerpe meg nå. Jeg må la sjokoladepålegget til ungene stå. De i kassa i butikken synest sikkert jeg lar ungene spise ALTfor mye av det ;). Og så må jeg komme meg i seng ganske raskt etter jeg har tatt kveldspillene mine. Ja, og så bevege meg litt mer da. Blitt lite av det de siste månedene - det har vært tungt nok å holde seg selv oppreist til tider.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger mellom 75 og 76 kilo (én dag var jeg så vidt under 75) - i dag var jeg 75,4. Fikk jo sjokk da vekta for noen uker siden viste 78,2 kilo - da var det full skjerpings (selv om jeg egentlig tror at det var en tilfeldig topp bare akkurat den ene dagen). Første delmål er å komme under 75 (og bli værende der) - mitt langsiktige mål er å lande på 70 kilo. Men for å nå dit, må jeg nok ofre mye av det jeg setter stor pris på, så jeg vet ikke helt om jeg er villig til å gjøre det jeg må for nå det målet :P

Spiser mye grønnsaker og lite kjøtt, drikker mye vann, går lange turer i løpet uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg ligger mellom 75 og 76 kilo (én dag var jeg så vidt under 75) - i dag var jeg 75,4. Fikk jo sjokk da vekta for noen uker siden viste 78,2 kilo - da var det full skjerpings (selv om jeg egentlig tror at det var en tilfeldig topp bare akkurat den ene dagen). Første delmål er å komme under 75 (og bli værende der) - mitt langsiktige mål er å lande på 70 kilo. Men for å nå dit, må jeg nok ofre mye av det jeg setter stor pris på, så jeg vet ikke helt om jeg er villig til å gjøre det jeg må for nå det målet :P

Spiser mye grønnsaker og lite kjøtt, drikker mye vann, går lange turer i løpet uka.

Er det så farlig med rent kjøtt da ? Tror ikke det . Verre med kjøttdeig . 

Vi trenger jo B 12. 

Ost skal også være fetende, men det velger jeg å spise mye av likevel fordi det skal være bra for å forebygge benskjørhet , som jeg må tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Er det så farlig med rent kjøtt da ? Tror ikke det . Verre med kjøttdeig . 

Vi trenger jo B 12. 

Ost skal også være fetende, men det velger jeg å spise mye av likevel fordi det skal være bra for å forebygge benskjørhet , som jeg må tenke på. 

Neida, det med at vi har redusert kjøttforbruket har mer med etikk å gjøre enn med kosthold. Men jeg tror jo det er bedre for kroppen med litt kjøtt og fisk, mye grønnsakr og belgfrukter, mye kornprodukter og mye melkeprodukter, enn slik vi hadde det før med mye mer animalsk protein fremfor vegetabilsk.

Det etiske går delvis på energibruken av en kilo kjøtt/fisk fremfor en kilo plantekost og delvis på at deler av kjøttproduksjonen i alle fall i andre land enn Norge nok presses for mye av effektivitet og økonomi slik at det går på bekostning av dyrehelse. Og en i familien synes det er fullstendig unødvendig å drepe dyr for at vi skal få mat.

Men vi trenger B12 og proteiner, så derfor spiser vi fremdeles kjøtt - men betraktelig mindre enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ned 600 gram denne uka også. Kan vel si at jeg er i mål nå. Bare 200 gram igjen til det som var målet og bunaden kan hentes frem fra skapet til 17 mai i år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Ned 600 gram denne uka også. Kan vel si at jeg er i mål nå. Bare 200 gram igjen til det som var målet og bunaden kan hentes frem fra skapet til 17 mai i år også :)

Kjempe bra:) du har vært flink.

Jeg står på det samme, men det er jeg fornøyd med. Er på 8 døgnet uten røyk og er både ekstra sulten og urolig pga det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
På ‎27‎.‎04‎.‎2018 den 10.29, påskelilje skrev:

Neida, det med at vi har redusert kjøttforbruket har mer med etikk å gjøre enn med kosthold. Men jeg tror jo det er bedre for kroppen med litt kjøtt og fisk, mye grønnsakr og belgfrukter, mye kornprodukter og mye melkeprodukter, enn slik vi hadde det før med mye mer animalsk protein fremfor vegetabilsk.

Det etiske går delvis på energibruken av en kilo kjøtt/fisk fremfor en kilo plantekost og delvis på at deler av kjøttproduksjonen i alle fall i andre land enn Norge nok presses for mye av effektivitet og økonomi slik at det går på bekostning av dyrehelse. Og en i familien synes det er fullstendig unødvendig å drepe dyr for at vi skal få mat.

Men vi trenger B12 og proteiner, så derfor spiser vi fremdeles kjøtt - men betraktelig mindre enn før.

Ja, det er helt vilt hvor ressurskrevende det er å produsere storfekjøtt. Det var det som festet seg hos meg i en dokumentar @Kayia tipset meg om ("Before the flood"?). Kylling krever bare en brøkdel av foret pr kg kjøtt, så man kunne nesten reddet verden om folk bare byttet ut storfekjøtt med kylling. I alle fall ville det blitt enkelt å produsere nok mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 2 kg siden påske. :) Veldig fornøyd. Denne kroppen er sånn laget at jeg går opp og ned den samme halvkiloen i et par uker og så - over natten - slipper kroppen 0,5-1 kg. Så er det noen uker med samme halvkilo igjen før den slipper nok en liten kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Veide meg. Har ikke veiet meg på lenge. Og dette etter å ha spist. : 58,7 kilo. Er 1.66 høy, så vet ikke hvordan vekt og høyde samsvarer her. :) . Er det en kalkulator for det på nettet? Nå har jeg ikke vært opptatt av vekten min, men jeg følte meg ganske så mye strammere etter helgens fysiske påkjenning så måtte veie meg ;) . Var 61 kg for ca to måneder.. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Jeg var inne på en BMI side som jeg fant: der står det : (jeg hadde faktisk blitt forbauset om det sto at fedmekirugi var aktuellt for meg, for jeg ser slank ut tror jeg.. 

Din BMI er 21

Du har normal vekt, fedmekirurgi er ikke aktuelt for deg. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, Lillemus skrev:

Ned 2 kg siden påske. :) Veldig fornøyd. Denne kroppen er sånn laget at jeg går opp og ned den samme halvkiloen i et par uker og så - over natten - slipper kroppen 0,5-1 kg. Så er det noen uker med samme halvkilo igjen før den slipper nok en liten kilo.

Dette høres veldig kjent ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg var inne på en BMI side som jeg fant: der står det : (jeg hadde faktisk blitt forbauset om det sto at fedmekirugi var aktuellt for meg, for jeg ser slank ut tror jeg.. 

Din BMI er 21

Du har normal vekt, fedmekirurgi er ikke aktuelt for deg. 

 

Jeg er visst undervektig jeg da med en Bmi på 18,3, men den målinga tar ikke hensyn til benbygning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...