Gå til innhold

Ukas vekt - uke 17


emilie321

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1
57 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er visst undervektig jeg da med en Bmi på 18,3, men den målinga tar ikke hensyn til benbygning :)

Det er noe med beinbygning, muskler veier mer enn fett , osv..  så egentlig er det ikke en fasit på hva vekten skal være heller. Det er litt inviduellt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mina1
47 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er pr def overvektig, med bmi 25,5 :)

Husk muskler veier mer enn fett så den utregningen teller ikke. Jeg ser for meg at du er slank og ikke overvektig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg er pr def overvektig, med bmi 25,5 :)

Samme som meg. :) Men jeg tror nok du er slankere enn meg allikevel, du trener jo mye mer enn meg og har nok mer muskler. :) Jeg stresser ikke med å gå ned i vekt sånn helsemessig, men vil gjerne ned litt sånn av ren forfengelighet. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
14 timer siden, Lillemus skrev:

Samme som meg. :) Men jeg tror nok du er slankere enn meg allikevel, du trener jo mye mer enn meg og har nok mer muskler. :) Jeg stresser ikke med å gå ned i vekt sånn helsemessig, men vil gjerne ned litt sånn av ren forfengelighet. :D 

Jeg vet ikke. Det er i alle fall forskjell på folk. Har jo en brande av en kompis som slanket seg ned til ca 21 i bmi. Han så ut som en utsultet isbjørn. Det var virkelig ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
23 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg vet ikke. Det er i alle fall forskjell på folk. Har jo en brande av en kompis som slanket seg ned til ca 21 i bmi. Han så ut som en utsultet isbjørn. Det var virkelig ikke bra. 

Haha :D Godt bilde! Jeg vet også om en som tidligere var temmelig overvektig, og som etter slanking så ut som en utsultet isbjørn :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Mim bmi er på 26-27, er altså overvektig.

Leste en lang tråd på KG nå på morgenkvisten om hvorfor noen forblir tynne mens andre ofte må streve med vekta hele tiden. Ble faktisk en fin tråd om sultfølelse, metthetsfølelse, mengde mat og hvorfor en spiser og hvorvidt en tenker masse på mat. 

Jeg spiser nok ganske sunne matvarer, men spiser store porsjoner. Har alltid hatt god apetitt og liker det meste. Må ofte tenke "nå er det nok , jeg trenger ikke mer mat"  fordi jeg som regel alltid har plass til mer... Sjelden jeg glemmer å spise, selv om det kan skje at jeg går fra lunsj 11.30 til 20-21 uten å spise hvis det er noe spesielt.

Nå er jeg sulten. Er på hotell og skal spise frokost. Det rumler i magen :rolleyes:

Her er KG-tråden: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1187050-dere-som-aldri-går-opp-i-vekt/

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg spiser nok ganske sunne matvarer, men spiser store porsjoner. Har alltid hatt god apetitt og liker det meste. Må ofte tenke "nå er det nok , jeg trenger ikke mer mat"  fordi jeg som regel alltid har plass til mer...

Det er helst der det ligger hos meg også - jeg spiser ikke så verst sunt, men jeg er så fryktelig glad i mat! :D Prøver å lage bare det jeg skal ha til middag da, 1 laksebit / kyllingfilet og tilmålt mengde tilbehør og da er det jo ikke noe problem, men med gryter og sånt... Når det gjelder brødmåltider er det best å smøre det man skal spise på kjøkkenbenken, rydde bort knekkebrød og pålegg og så ta med seg det ferdigdsmurte bort til bordet synes jeg - da gidder jeg jo ikke ta hele greia på nytt om jeg har lyst på mer (jeg har jo spist nok!), men om knekkebrødpakka og pålegget ligger foran meg er det alt for lett å bare ta ett til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Så min bmi på 21 er mindre bmi enn mange andre her inne... Jeg er sikker på at dere kan se slankere ut enn meg, men det går nok som sagt på muskler, .. muskler veier mer enn fett. Jeg har drevet med altfor lite muskel trening. Man trener jo ikke særlig musklatur når man løper. Kun beinmuskler :D . Jeg var faktisk enda mindre i vekt en tid da jeg aldri trente på lang tid. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...