Gå til innhold

Har møtt veggen .. sykt deprimert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feiler du noe fysisk i tillegg. Det gjør jeg men har ikke greid å bringe på det rene ennå hva det er på grunn av det tunge helsesystemet vi har. Håper ennå på kuren jeg nå har fått ( halvgått på søndag)og skal slappe av i alt rotet i helgen og prøve å sove litt. Tankene kverner om hvordan overleve også dette. Men nå har jeg tross alt bare meg selv å ta vare på og det er jo alltid litt lettere.

Passer på å ta medisiner så regelmessig som lar aeg gjøre og tenker positivt. Alt er ikke bare selv i dag for noen så dessverre. Men tenker mye på andre jeg hører om i nyhetene om hvordan de må ha det. Da kan man snakke om problemer og sorg. Det rare er at mye synes jeg jeg har hørt om av lignende hendelser fra noen tiår siden. Enkelte ganger samme personer. Ikke bare å være ressursterk og flink heller tror jeg om man skal tro nyheter og magasiner da. Det er kanskje bare som man sier at " en ulykke kommer sjelden alenee" Om man bare skrudde ned farta tror jegNoe vill vært vunnet. Men det er hva jeg tenker bare.😊

Anonymkode: df8b2...d02

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Skrevet

Når man maser i årevis på en x for å få en verdig avslutning, så er det terror. 

Om en x hadde holdt på slik med meg , ville jeg anmeldt han for forfølgelse. 

Legen din som kaller dette stress, tror jeg ikke har skjønt hvor alvorlig syk du er. 

Skrevet

Jeg er usikker på om man kommer noen vei med å påpeke hvor syk en person er, men det er klart at det ligger et klart usunt tankemønster her.

Jeg har forsøkt å være objektiv i situasjonen rundt eksen din, Mina (lese begge sider av saken), men det synes for meg klart at selv om han har framstått useriøs med deg, så er behandlingen du har gitt han i ettertid ganske syk. Jeg tror mye av dette, og konfliktene du har hatt her, ligger i din tankemåte om at du aldri blir ferdig med en sak før du har fått siste ordet, og at du stiller spørsmål rundt absolutt alt.

For meg virker det i alle fall ganske klart at du har en form for tvangslidelse som trenger behandling (det tror jeg du selv har sagt også). Jeg håper bare du får god hjelp med det.

Skrevet
8 timer siden, Kayia skrev:

Hun kommer ikke til å oppsøke hjelp fordi hun ikke ser sitt eget mønster og sin egen oppførsel, og hun tror virkelig ikke selv at dette er patogolisk. Hun tror virkelig at det alltid, jobb og privat, er alle andre det er noe galt med, at hun selv alltid er et uheldig offer for urettferdighet og andres dårlige oppførsel. 

Innimellom skriver hun at hun trenger hjelp, men kort tid etter kommer hun med «motbevis» som at politiet (!) ikke har fengslet henne, at «alle sier hun er «skyldfri» at «alle» sier at hun er så «grei og pen og den fineste i verden og hyggelig» og....gjesp... 

Og i den modusen er hun ikke lydhør. Dessverre, og jeg tror faktisk det beste er å ikke diskutere denne tematikken med henne. Overse disse trådene. Hun bidrar positivt i mange andre tråder - om trening feks - bedre å diskutere dette enn menn og skyld. 

Men jeg trener jo ikke!!!!! Når jeg tenker meg om, bryr jeg meg egentlig fint lite om menn også :lol: Jeg har jo egentlig forstått dette, bare glemte meg litt. Vet ikke om det er lov å skylde på at fugla holdt meg våken fra kl. 4 i natt :wacko:

Skrevet (endret)
16 timer siden, Trine skrev:

Men jeg trener jo ikke!!!!! Når jeg tenker meg om, bryr jeg meg egentlig fint lite om menn også :lol: Jeg har jo egentlig forstått dette, bare glemte meg litt. Vet ikke om det er lov å skylde på at fugla holdt meg våken fra kl. 4 i natt :wacko:

Dette er et godt eksempel på hvordan ditt mønster er. Etter ørtogfjørti innlegg om menn og eksen og angst og kaos kommer fornektelsen, og med fornektelsens skylapper på sier du alltid at du ikke trenger hjelp eller behandling.

Du har holdt det gående med disse trådene på flere forum i over en uke nå, så nei, det blir bare tullete og ansvarsfraskrivende å skylde på fuglene. Dette handler om deg, kun deg, dine reaksjoner og valg av atferd  

Neste steg i mønstret ditt - etter fornektelsen - er å skrive ørten likelydende svar til alle i tråden, der du enten skriver om hvor vanskelig bruddet var for deg og at dette må alle forstå, eller at «alle sier at du er den snilleste, flinkeste, hyggeligste, peneste, etc etc etc». 

Deretter blir det stille fra deg om menn, dating og eksen i noen uker, du skriver fornuftig og godt om andre tema (feks trening), før du igjen plutselig kommer med tråd etter tråd om savn, eksen, bruddet, menn generelt etc etc 

Og sånn går no dagan. Og årene. Mens du lukker øynene. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kayia skrev:

Dette er et godt eksempel på hvordan ditt mønster er. Etter ørtogfjørti innlegg om menn og eksen og angst og kaos kommer fornektelsen, og med disse skylappene på sier du alltid at du ikke trenger hjelp eller behandling.

Neste steg i mønstret er å skrive ørten likelydende svar til alle i tråden, der du enten skriver om hvor vanskelig bruddet var for deg og at dette må alle forstå, eller at «alle sier at du er den snilleste, flinkeste, hyggeligste, peneste, etc etc etc». 

Deretter blir det stille fra deg om menn, dating og eksen i noen uker, du skriver fornuftig og godt om andre tema (feks trening), før du igjen plutselig kommer med tråd etter tråd om savn, eksen, bruddet, menn generelt etc etc 

Og sånn går no dagan. Mens du lukker øynene. 

Hææ?

Anonymkode: affef...550

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hææ?

Anonymkode: affef...550

Ser at innlegget som skulle til TS er lagt under Trine. Mine kommentarer omhandler TS og hennes mønster, ikke Trines. Jeg har tilgode å se Trine legge ut i det vide og brede om savn etter menn, snarere tvert om :) 

Skrevet
1 time siden, Kayia skrev:

...så nei, det blir bare tullete og ansvarsfraskrivende å skylde på fuglene. 

Det var Trine som gjorde akkurat det :P

Skrevet
5 timer siden, laban skrev:

Det var Trine som gjorde akkurat det :P

Så det AKKURAT forsent :D 

Skrevet
7 timer siden, Kayia skrev:

Ser at innlegget som skulle til TS er lagt under Trine. Mine kommentarer omhandler TS og hennes mønster, ikke Trines. Jeg har tilgode å se Trine legge ut i det vide og brede om savn etter menn, snarere tvert om :) 

Haha, ja, nei, her er det allerede for mye testosteron. De er jo pokker så vår yre, disse gutta her :o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...