Gå til innhold

Hva gjør andre for å føle seg «bra nok»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jepp ... Jeg tror det er kun meg som sliter med det og ingen andre. Så det gjelder å tilgi seg selv og ikke ødelegge livet sitt pga feil i fortiden. Viktig . :)

Ja det er viktig, vi lever her og nå og ikke i fortiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mina1
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er viktig, vi lever her og nå og ikke i fortiden. 

Ja det er sant. Andre folk får bare tenke styggt om meg pga fortid men jeg selv vet at jeg er ikke det verste menneske i verden. Det fins folk som har begått større feil enn meg. Og man må lære å tilgi seg selv og leve her og nå med blanke ark og tegnestifter til å gi arket mest mulig farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er viktig, vi lever her og nå og ikke i fortiden. 

Døm meg for det jeg er i dag og ikke alt dumme jeg har sagt i fortiden heter det. Og jeg prøver alltid å si unnskyld om jeg sier noe jeg ikke skulle sagt. Men ikke alltid det nytter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Mina1 skrev:

Døm meg for det jeg er i dag og ikke alt dumme jeg har sagt i fortiden heter det. Og jeg prøver alltid å si unnskyld om jeg sier noe jeg ikke skulle sagt. Men ikke alltid det nytter. 

Ja det er hva du gjør i dag som teller, og husk at alle mennesker gjør feil...vi er bare mennesker alle sammen. Jaja egentlig er vi aliens hehe, men de gjør feil de og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er hva du gjør i dag som teller, og husk at alle mennesker gjør feil...vi er bare mennesker alle sammen. Jaja egentlig er vi aliens hehe, men de gjør feil de og. ;)

Takk godeste stjernestøv 😊. Det er helt sant. Vi kan si og gjøre feile ting som vi egentlig aldri ønsket å gjøre hadde vi vært med vår fulle fem tankegang. Så det er bare å tenke at det er dagen i dag som teller. 

Det var som en youtube film forklarte. Der var det en intligent mann som var flink på det meste som faktisk gjorde en dum ting med å hoppe over et gjerde pga han hadde dårlig tid og greier. Det endte med at han ble påkjørt og mister beina. Etterpå så satt han å sa: jeg gjorde noe veldig dumt som jeg egentlig ikke skulle ha gjort men jeg er bare et menneske så jeg klandrer ikke meg selv for dette. Og så sa han at han var mer opptatt av positive tanker om hvor han var nå enn å leve i anger. 

Vi må gripe fatt i dagen 😊. Du er så god og snill i alt du sier stjernestøv. Du er en herlig person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har heldigvis ikke det problemet at jeg må gjøre noe for å føle meg bra nok, men så er jeg ikke så veldig opptatt av "å please" andre og jeg bryr meg lite om hva folk tenker og sier om meg. Har familie, venner og bekjente rundt meg som vet hvem jeg er og hva jeg står for og godtar meg som den jeg er. 

Anonymkode: 8fa41...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
13 minutter siden, Mina1 skrev:

Takk godeste stjernestøv 😊. Det er helt sant. Vi kan si og gjøre feile ting som vi egentlig aldri ønsket å gjøre hadde vi vært med vår fulle fem tankegang. Så det er bare å tenke at det er dagen i dag som teller. 

Det var som en youtube film forklarte. Der var det en intligent mann som var flink på det meste som faktisk gjorde en dum ting med å hoppe over et gjerde pga han hadde dårlig tid og greier. Det endte med at han ble påkjørt og mister beina. Etterpå så satt han å sa: jeg gjorde noe veldig dumt som jeg egentlig ikke skulle ha gjort men jeg er bare et menneske så jeg klandrer ikke meg selv for dette. Og så sa han at han var mer opptatt av positive tanker om hvor han var nå enn å leve i anger. 

Vi må gripe fatt i dagen 😊. Du er så god og snill i alt du sier stjernestøv. Du er en herlig person. 

Å tusen takk i likeså :) 

Enig med han mannen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å tusen takk i likeså :) 

Enig med han mannen da.

Jeg og. Han klandret ikke seg selv for feilen han gjorde med å hoppe over et gjerde som han absolutt ikke burde hoppe over. Det var en dum beslutning der og da, men slik er vi mennesker. Han sa at det fins folk som gjør enda verre feil, som medfører at de mister livet og annet. Og at alle mennesker kan tråkke feil på en eller annen måte, og at man må slutte å bære nag til seg selv for feil som vi har begått. Heller bruke livet til å gjøre sitt beste videre i livet. Det er jo sant. :) 

Folk er flinke til å dømme andre for feil begått i fortid. Men heldigvis er ikke alle sånn. Vi må finne frem arket med fargerike tegnestifter og nyte livet. Viktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg og. Han klandret ikke seg selv for feilen han gjorde med å hoppe over et gjerde som han absolutt ikke burde hoppe over. Det var en dum beslutning der og da, men slik er vi mennesker. Han sa at det fins folk som gjør enda verre feil, som medfører at de mister livet og annet. Og at alle mennesker kan tråkke feil på en eller annen måte, og at man må slutte å bære nag til seg selv for feil som vi har begått. Heller bruke livet til å gjøre sitt beste videre i livet. Det er jo sant. :) 

Folk er flinke til å dømme andre for feil begått i fortid. Men heldigvis er ikke alle sånn. Vi må finne frem arket med fargerike tegnestifter og nyte livet. Viktig :) 

Ja man må leve i nuet og fra dag til dag, syns så mange unge dør fortiden. Og det er sunne unge folk, vi vet aldri når det er over. Må prøve å nyte litt av dagene, finne frem noe positivt for det er det alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Vi må elske oss selv for den vi er :)  

Ja, men det er lettere sagt enn gjort ;) Jeg tror at hadde vi elsket oss selv hadde kanskje andre kunne likt oss bedre og. Hvorfor skal andre elske oss når vi ikke elsker oss selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja man må leve i nuet og fra dag til dag, syns så mange unge dør fortiden. Og det er sunne unge folk, vi vet aldri når det er over. Må prøve å nyte litt av dagene, finne frem noe positivt for det er det alltid. 

Der sa du noe. Synes det samme jeg og. Du har helt rett!. Vi vet aldri, og vi må nyte tiden mens vi har den, og ta vare på de vi er glad i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja, men det er lettere sagt enn gjort ;) Jeg tror at hadde vi elsket oss selv hadde kanskje andre kunne likt oss bedre og. Hvorfor skal andre elske oss når vi ikke elsker oss selv?

Jeg tror de fleste kan sette seg inn i det å være usikker på seg selv. Men for sin egen del så bør man elske seg selv, for da har vi det bedre med oss selv i alle situasjoner i livet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg tror de fleste kan sette seg inn i det å være usikker på seg selv. Men for sin egen del så bør man elske seg selv, for da har vi det bedre med oss selv i alle situasjoner i livet :) 

Ja alle burde elske seg selv, men tror få gjør det i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

På facebook er det ingen som stiller krav til meg, så det tenker jeg ikke på i det hele tatt. 

På jobb derimot føler jeg at jeg må være på hugget hele tiden for å henge med i de raske endringene og alt det nye digitale som kommer i et rasende tempo. Alt vi gjør blir målt. Det føres statistikk på alt og jeg føler press på å være en rask multitasker. Litt slitsomt, men slik er det. Det er bare å henge med så godt en kan. 

Jeg glemte å tenke på at en liten del av jobben min utføres på facebook også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja alle burde elske seg selv, men tror få gjør det i grunn.

Enig. Er mange som sliter med det  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med at alle andre er så mye «bedre» enn meg. At jeg ikke er «bra nok», og det skaper så mange negative følelser om meg selv og gir meg smerte i en eller annen form nesten hver dag. Er så sliten av det, men klarer ikke å endre det fordi jeg ser ting med egne øyne, særlig på fb. Det er vanskelig å stole på at jeg er like bra/god nok, noen prøver å fortellle meg at jeg er det.. 

Jeg er i ferd med å gi opp. Hva gjør andre for å føle og vite at en er bra nok og like god som andre? 

Har slitt med det hele livet, og fb har gjort det verre fordi jeg ser ting med egne øyne, det er ikke bare noe jeg føler lenger. 

Jeg har en fortid med mye smerte pga utestengelse, og det har vært ubeskrivelig vondt, vært 5.hjulet på vogna, folk ville ikke bli sett med meg med andre til stede, de skammet seg sannsynligvis over meg, jeg og familien min ble baksnakket fordi vi var annerledes osv. 

Anonymkode: 9f53e...a9b

Prøve å ikke sammenligne seg med andre. Man blir mer avslappet med årene. Trene, meditere, yoga, mindfullness. Fargerike klær, fine klær, sminke, parfyme, en god dusj, farge håret. Nyte våren og sommeren som kommer. Skriv liste over alt som er positivt med deg. Gjør aktiviteter som er lystbetont og som gir mestring. Lag delmål og mål. Slanke seg. Bli sterkere, bedre kondis. Lære noe nytt. Forbedre seg. Tenk på det du har fått til. Livet er urettferdig, noen har bedre forutsetninger enn andre for å bli lykkelige (gode gener, pågangsmot, positivt livssyn, personlighet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med at alle andre er så mye «bedre» enn meg. At jeg ikke er «bra nok», og det skaper så mange negative følelser om meg selv og gir meg smerte i en eller annen form nesten hver dag. Er så sliten av det, men klarer ikke å endre det fordi jeg ser ting med egne øyne, særlig på fb. Det er vanskelig å stole på at jeg er like bra/god nok, noen prøver å fortellle meg at jeg er det.. 

Jeg er i ferd med å gi opp. Hva gjør andre for å føle og vite at en er bra nok og like god som andre? 

Har slitt med det hele livet, og fb har gjort det verre fordi jeg ser ting med egne øyne, det er ikke bare noe jeg føler lenger. 

Jeg har en fortid med mye smerte pga utestengelse, og det har vært ubeskrivelig vondt, vært 5.hjulet på vogna, folk ville ikke bli sett med meg med andre til stede, de skammet seg sannsynligvis over meg, jeg og familien min ble baksnakket fordi vi var annerledes osv. 

Anonymkode: 9f53e...a9b

Gå tur i skog eller annen natur eller sted der det ikke er andre mennesker og vær litt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Den er nok «skadet» for all tid. 

Anonymkode: 9f53e...a9b

Det er på samme måten her. Skal si ifra hvis jeg får en åpenbaring for bedre selvfølelse,- kan ta noen år da. Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...