Gå til innhold

Høyre liker å pine de svake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. For Erna og Siv er det nok revnende likegyldig om de som har minst får det enda verre. 

Anonymkode: c659f...67f

Har du noe som støtter et slikt syn? Eller er det bare en bitter oppfatning inne i deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • laban

    2

  • kupton

    2

AnonymBruker
33 minutter siden, kupton skrev:

Har du noe som støtter et slikt syn? Eller er det bare en bitter oppfatning inne i deg selv?

De kutter i stønader for syke, fjerner bostøtten for uføre, det siste er forslag om å fjerne den behovsprøvde rettshjelpen . Samtidig gir de milliarder i skattelette for de aller aller rikeste.

Anonymkode: 509a3...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenden er liksom at alle ønsker seg fast stilling i staten i dag. Før i tida var trenden det helt motsatte da man hadde så store inntektsmuligheter i det private. Nå ønsker de fleste andre pensjonamulighetrr kanskje etter at familien har tjent bra på den forrige trenden. Men stadig er det slik at alle kan ikke få hva de ønsker seg. Kanskje vi har for høye forventninger og er for kravstore?

Anonymkode: 338a5...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men folk har mye å velge på i dag. Det er jo valg alt neste år og ting kan snu i forhold til å ivareta de som trenger det mest.

Anonymkode: 338a5...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal man tro flere mediakilder så har selv feterte og berømte yrkesgrupper som skuespillere osv problemer i dag. Folk har så nok i dag virker set som.

Anonymkode: 338a5...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle av oss har det ikke like lettvint og enkelt som dem selv i dag nei.

Anonymkode: 338a5...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har det ikke alle likt i " Ernas Norge" heller selv om hun virker som OK person. Slagordet ved forrige valg var jo " Erna er stjerna" Lurer på om folk vil stemme annerledes ved kommunevalg. Om vinden vil snu. Nå er jo alle reporterene i NRK i streik så det er smått med stoff. Det er jo også pinse og sikkert velfortjente fridager. Kan ikke være lett. Streiken i 91 varte i 25 dager. Dette er vel ikke sånt som går til tvungen lønnsnemd som landbruksoppgjør osv.

Anonymkode: 338a5...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det ikke alle likt , nei, spent opp mellom "Ernas verden og Trump sin virkelighet"

Anonymkode: 338a5...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Tenk bare på ofrene for menneskehandel man leser om ofte i avisene. Mennesker som ingen livsgrunnlag har og lures via tvilsomme arbeidsløfter. Vårt menneskesyn har lenge vært på gli føler jeg. Vi har i mange år kanskje litt  i spøk snakket om " bestemor på anbud"og fler og fler unntak i pålagt arbeidstidsbestemmelser uten at vi kanskje har forstått så mye av tankegangen og hvordan kapitalsterke krefter mye har drevet dette videre frem i medier. Man har ikke tenkt så mye for det berørte en selv så lite. Man hadde få muligheter til overtid og det var lite i media om de negative virkningene. Sikkert fordi at de negative sider er det ofte ikke spesielt ressursterke grupper som rammes av. Man blir skremt samtidig har " vært ting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nei. En verden med den komplette ansvarspulverisering er hva vi har fått. Men mange partier har vel bidratt til det. Alt er rettet inn mot unge og enormt kjøpesterke grupper i våre dager. Men det er sånn de vil ha det. Mange av oss forstår ikke særlig mye tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Nei. En verden med den komplette ansvarspulverisering er hva vi har fått. Men mange partier har vel bidratt til det. Alt er rettet inn mot unge og enormt kjøpesterke grupper i våre dager. Men det er sånn de vil ha det. Mange av oss forstår ikke særlig mye tror jeg.

Jeg kjenner meg ikke igjen i din virkelighetsbeskrivelse.

Anonymkode: 9da2c...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

På makronivå tror jeg mye det stemmer min virkelighetsbeskrivelse. Det er et ungt og ekspansivt og enormt kjøpesterkt marked som bestemmer i dag. Ikke akkurat politikerenes verk. Men de har gjort lite for å hindre utviklingen og jeg tror dessverre de bare har lavet "ris til egen bak"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Vi ser forskjellig på tingene. Vi er ikke alle som mener at trygdede er " kviser på samfunnets rumpe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Maggie55 skrev:

Bunnen er bare falt ut av det meste i norsk offentlighet i dag synes jeg.

Velstandsmessig har vi aldri hatt det bedre.

Anonymkode: 9da2c...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Avhenger av hva man legger i ordet velstand det. Sykere har vi aldri vært tror jeg. Men alle sykdommer er ikke like lette å finne ut av og da må man bare ta tiden til hjelp. Vi våkner vel opp en gang vi også.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Maggie55 skrev:

Sykere har vi aldri vært tror jeg. 

Her i landet? Vi er kvitt kopper, polio, difteri, tuberkulose (omtrent) og kan behandle mange infeksjonssykdommer mm. som folk døde av tidligere. Se bare på antall småbarn som dør av sykdom, det er svært få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ser flere og flere slitne mennesker i bybildet jeg ,nå enn før. Riktignok alltid vært under overflaten hardt belastet storimråde. Det må jo være noe med hva vi legger i ordet velstand når selvmordsraten er større enn trafikkdrepte. Tror de på legekontorene vegrer seg for å stille diagnoser selv om det er rett og riktig fordi de vet at behandlingen finnes bare på papiret og ikke i virkeligheten for svært mange i dag tror jeg. TT drosjene har avtatt i bybildet også. Alt henger sammen med alt. Man ønsker ikke å tilspisse problemene og sende flere ut i køer de aldri vil nå frem i. Også blir det preserverende pleie og noe ullent om hva feiler pasienten tror jeg. Hovedsakelig unge personer. De sammenlikner kanskje sitt eget og sine egne med skolekamerater og venninners liv og føler de ikke klarer å få opp disse fine glansede skrytebilder. De har jo ikke erfart som du og jeg at de som gjør best jobb er ofte ikke de som har så mye i lønn. Ofte de dårligst betalte.

Men enig i at det kan være for lett å vandre av sted i fantasien. Altfor lett.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nå mener ikke jeg at alt i livet er håpløst eller sånt. Jeg tror alt og alle er tenkt på i den store sammenhengen om ikke alltid av oss mennesker. Man kan komme langt i livet bare ved litt håndkraft synes jeg. Man kan lett lave tingene til større problem enn de er. Man må ofte bare gi tingene litt tid. Men fremstillinger av samfunnsforhold kan bli for overflatiske også. Jeg har ikke enormt mange problemer selv ,men se bare dette med befolkningsveksten . Man snakker som verden var inne i en osteklokke. Mye av sannheten er jo at kortene kastes rundt fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Nå mener ikke jeg at alt i livet er håpløst eller sånt. Jeg tror alt og alle er tenkt på i den store sammenhengen om ikke alltid av oss mennesker. Man kan komme langt i livet bare ved litt håndkraft synes jeg. Man kan lett lave tingene til større problem enn de er. Man må ofte bare gi tingene litt tid. Men fremstillinger av samfunnsforhold kan bli for overflatiske også. Jeg har ikke enormt mange problemer selv ,men se bare dette med befolkningsveksten . Man snakker som verden var inne i en osteklokke. Mye av sannheten er jo at kortene kastes rundt fra dag til dag.

jeg forstår ingen ting.

Anonymkode: 9da2c...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...