Gå til innhold

Økt uro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Begynte med 150 mg Wellbutrin i januar pga en depresjon. Fikk mye økt uro og angst men trodde det hadde med depresjonen å gjøre. Sliter fremdeles med mye uro. Dette har jeg aldri hatt så mye av tidligere før depresjonen så skjønner ikke hvorfor jeg skal ha det sånn nå. Begynte å lese om Wellbutrin og ser at uro er en vanlig bivirkning. Depresjonen er over så skal høre med legen om det er greit å slutte med medisinen. Er det noen her som har lignende erfaringer? Setter pris på svar :)

Anonymkode: f02d7...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan legge til en annen medisin, og se om det utlignes opå en måte da, et ssri for eksempel. Det vet jeg mange gjør meg godt utbytte. Ville gjort det før jeg kuttet ut wellbutrinen. Lagt til cipralex for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, tilstede skrev:

Du kan legge til en annen medisin, og se om det utlignes opå en måte da, et ssri for eksempel. Det vet jeg mange gjør meg godt utbytte. Ville gjort det før jeg kuttet ut wellbutrinen. Lagt til cipralex for eksempel.

Jeg glemte å skrive at jeg bruker Cipralex, det har jeg gjort i mange år :)

Anonymkode: f02d7...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da er det utprøvd. Ja da er det kanskje ikke annet å gjøre enn å kutte wellbutrinen da. Det hjelper lite at den virker på depresjonen hvis den gir mye angst i tillegg. Men før du kutter, kunne du kanskje prøvd litt fluanxol og sett hvordan det hadde funket på angsten. Det er et antipsykotika som ikke er sedererende, men som virker godt på angst i små doser, og som har lite bivirkninger, og jeg tror det kan kobles med wellbutrin og cipralex. Om ikke kan sikkert en av "ekspertene " her inne si ifra. Kunne gitt det et forsøk siden wellbutrinen har effekt på depresjonen din og slik sett er en god medisin for deg. Kanskje fluanxolen kunne utlignet angsten.Man vet ikke før en prøver. Du må uansett snakke med legen din om disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virket fluoxetine veldig bra på depresjon, med lite bivirkninger.

Men på angst hjalp den lite.. Jeg prøver nå Sertralin. 

Det er vanskelig med medisiner, når vi alle reagerer så ulikt på dem 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...