Gå til innhold

Alkohol igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet om en som voldtok dattera si i psykose etter å ha blanda et antipsykotikum med alkohol. Det går sikkert oftest bra, men for noen - ikke i det hele tatt😖

Anonymkode: 157d8...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Så det er ikke farlig å blande med medisiner? Min mann sa "Jeg vet hvordan du er, en sommer drakk du hver dag". Det var like før jeg ble innlagt sist, so what? Tenker jeg. Det er jo mitt liv. I dag har jeg spist for å fjerne vonde følelser, jeg sliter sånn for tiden. Sykepleieren var her i dag, men følte ikke han tok meg på alvor. Skriver vel bare at jeg er symptomfri, bortsett fra at jeg ser noen lys. Og takk Gud for de lysene, de er fortsatt med meg fra den andre siden tenker jeg da. Jeg har det ikke bra, hva er da vitsen med å være fri for psykosesymptomer? Vurderer sterkt å slutte med medisiner, da får jeg det bedre. Da har jeg det åndelige, ikke alt dette vanskelige. 

Ja det er ditt liv, men du bor da tross alt med mannen din, kanskje det er på tide at du tar litt hensyn til han. Tror du det er morsomt for han når du får slike ting for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man skal aldri under ingen omstendighet blande alkohol og medisiner.

Trar man en øl er det lett å skli uttepå og ødelegge det lille vernet man har etablert rundt seg.

Man bør ikke ta en øl ellers heller. Best spart.

Prøv å svare på noen tråder her i stedet.

Men er ikke den rette til å prate og ihvertfall ikke slå meg på brystet da jeg røyker som en dampbåt. Ikke mange av meg igjen .Hadde jeg hatt tre hender var også den gått med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man skal aldri under ingen omstendighet blande alkohol og medisiner.

Trar man en øl er det lett å skli uttepå og ødelegge det lille vernet man har etablert rundt seg.

Da burde jeg vært død for lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man bør ikke ta en øl ellers heller.

Jeg liker ikke øl, men synes det der var i strengeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Fionys skrev:

Ja det er ditt liv, men du bor da tross alt med mannen din, kanskje det er på tide at du tar litt hensyn til han. Tror du det er morsomt for han når du får slike ting for deg?

Nei det er vel ikke morsomt, bare sliter litt nå for tiden og vet ikke hva jeg skal gjøre. Bare holde ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 time siden, Maggie55 skrev:

Man skal aldri under ingen omstendighet blande alkohol og medisiner.

Trar man en øl er det lett å skli uttepå og ødelegge det lille vernet man har etablert rundt seg.

Man bør ikke ta en øl ellers heller. Best spart.

Prøv å svare på noen tråder her i stedet.

Men er ikke den rette til å prate og ihvertfall ikke slå meg på brystet da jeg røyker som en dampbåt. Ikke mange av meg igjen .Hadde jeg hatt tre hender var også den gått med.

Det var litt strengt ja. Liker ikke øl men cider drikker jeg av og til, men har bare tørt å ta en hiitil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet om en som voldtok dattera si i psykose etter å ha blanda et antipsykotikum med alkohol. Det går sikkert oftest bra, men for noen - ikke i det hele tatt😖

Anonymkode: 157d8...b46

Sånt kommer jeg ikke til å gjøre, da må det ligge der fra før tenker jeg. Men kan finne på å ta overdose nå,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg nevnte bare øl for jeg hadde tre små  flasker epleøl liggende i kjøleskapet inntil for noen dager siden og de kastet jeg i forgårs. Nettopp for ikke å bli fristet en sen kveldstime. Man bør aldri nyte alkohol alene tror jeg. Det er min overbevisning etter å ha leid hybel i et strøk hvor en tur innom butikken for å kjøpe en øl før man gikk på jobben var vanlig. Ikke jeg men det var trist studietid.

Jeg er lei for det om jeg igjen snakket om noe jeg ikke har greie på. Vi er så mange som aldri blir riktig voksne i dag. Trump er nok bare en av oss.

Er det noe som har skjedd deg i dag som har satt deg ut av hva som for deg er balanse. Har du noen du kan ringe om du trenger? Tror alltid man kan ringe nødtelefonen. De er bare hyggelige der selv om det er ressursbesparelser over hele linja sikkert i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sånt kommer jeg ikke til å gjøre, da må det ligge der fra før tenker jeg. Men kan finne på å ta overdose nå,

Hva er det som er så ille nå?

Anonymkode: b7b65...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har også hørt det om kombinasjonen av alkohol og medisiner at det er helt eksplosiv effekt og helt uforutsigbart. Man kan også få nerveskader som er ureparerbare.

Håper du tenker på barna og barnebarna dine og oss her på DOL som trenger deg og din reliøse vinkling.

Det er veldig varmt om dagen. I tidligere varmeperioder før om åra så husker jeg de har oppfordret folk til å drikke mye vann og saft med sitron. Ikke vært så mye i mezia nå men de regner kanskje at folk flest reiser så muye anno 2018.Ha en mugge i kjøleskapet klart. Vi er ikke vant med tropevarme og det er ikke ufarlig. Jeg føler meg mye svimmeleturer om dagen og det er helt klart varmen. Jeg tåler varme dårlig fra før og dette ekstreme med synsinntrykk av brunsvidd plener. Selv naboens engelske hage alltid så stilren og frodig bærer preg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sånt kommer jeg ikke til å gjøre, da må det ligge der fra før tenker jeg. Men kan finne på å ta overdose nå,

Hvis det er så ille så bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei det er vel ikke morsomt, bare sliter litt nå for tiden og vet ikke hva jeg skal gjøre. Bare holde ut?

Vi alle har fra tid til tid sånne følelse. Det er ikke lett for deg og jeg forstår at du føler deg dårlig. Du har en god mann som støtter deg. Hva skal han gjøre uten deg? Du har jobbet så hard å har det bedre. Gi ikke opp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så ille nå?

Anonymkode: b7b65...3fc

Jeg ser bare litt svart på ting, håper det lysner snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg har også hørt det om kombinasjonen av alkohol og medisiner at det er helt eksplosiv effekt og helt uforutsigbart. Man kan også få nerveskader som er ureparerbare.

Håper du tenker på barna og barnebarna dine og oss her på DOL som trenger deg og din reliøse vinkling.

Det er veldig varmt om dagen. I tidligere varmeperioder før om åra så husker jeg de har oppfordret folk til å drikke mye vann og saft med sitron. Ikke vært så mye i mezia nå men de regner kanskje at folk flest reiser så muye anno 2018.Ha en mugge i kjøleskapet klart. Vi er ikke vant med tropevarme og det er ikke ufarlig. Jeg føler meg mye svimmeleturer om dagen og det er helt klart varmen. Jeg tåler varme dårlig fra før og dette ekstreme med synsinntrykk av brunsvidd plener. Selv naboens engelske hage alltid så stilren og frodig bærer preg av det.

Tenker på barn og barnebarn mye om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 timer siden, Fionys skrev:

Hvis det er så ille så bør du kontakte lege.

Prøvde å få frem til sykepleieren hvordan jeg hadde det, men tror ikke han forstod. Men sa det ikke rett ut da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Betti 11 skrev:

Vi alle har fra tid til tid sånne følelse. Det er ikke lett for deg og jeg forstår at du føler deg dårlig. Du har en god mann som støtter deg. Hva skal han gjøre uten deg? Du har jobbet så hard å har det bedre. Gi ikke opp 😊

Får bare holde ut da. I natt var jeg oppe mange ganger pga mareritt, det er så tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 timer siden, issomethingwrong skrev:

Du får det ikke bedre uten medisiner enn med riktig medisin og riktig dose.

Hvis jeg var deg ville jeg ikke drukket alkohol enda. Grunnen til det er som jeg skriver, det er feil grunnlag å drikke på og du risikerer et nytt problem i tillegg til de du allerede har, og du er ikke stabilisert mht sykdommen din. Psykisk lidelse og alkohol er en dårlig mix.

Du som vet så mye om medisiner, om man tar en overdose av seroquel og vival sovner man stille inn da? Eller får man kramper osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg forstår ikke fullt ut det er jeg så smertelig klar over men prøv å fokusere på noe konkret. Litt god mat å spise om noen timer. Kjempeviktig å ikke glemme å spise litt. Finne noe som smaker litt. Kanskje sitte ute. Hvile i en god låt på radio en stakket stund. Når de gamle falt fra var jeg hos en topp fotokunstner inne i byen og fikk laget en "collage "i farger av noen gamle bilder og postkort med oss tre i midten og avrevne barnetegninger og bilde av en storby min får  sendte postkort fra i bakgrunnen hvor han ba meg ( toåringen) være snild til han kom hjem snart( kunne være år dengang for sjøfolk) . Jeg hadde masse bilder, men måtte jo også av økonomiske grunner få hjelp til å velge ut noen ganske få som liksom ble "ekstrakter av mitt liv." Historien var jo mye mer. Men dette er godt å ha på netthinna når man sovner for kvelden om man sovner. Har laget en slik " minnevegg" i et lite værelse hvor jeg nårsomhelst går inn og har en stille stund. Fint at den nye elektronikken og disse gamle kanskje sort/ hvitt bildene kan møtes slik. Jeg fikk lavet noen " sikkerhetskopier" i form av postkort til å ha i veska. Alt kostet jo mere enn skjorta og ikke noe med bærekraft å gjøre og andre folk er jo så flinke i dag så de gjør alt selv. Men hjalp meg å konkretisere hva som var positivt på en måte. Praktisk i en sorgprosess liksom. Sorg som så mye handler om tror jeg for mange.

Folk har det ikke lett i dag og jeg har inntrykk av at hjelpeapparatet  bare er på bristepunktet mange steder så man må kanskje bære over. Håper du klarer det. Sender alle gode tanker ut i torsdagen til deg.  God bedring. Prøv å holde møtet oppe. Morgendagen kan bli litt bedre også for deg.  Vi må aldri gi opp å håpe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Da jeg jo nå står uten jobb har jeg kuttet ut TV og også fordi det er så komplisert. Det er jo også mye reklame for alkohol på TV kanskje tilslørt i annet. Savner iallefall ikke alkohol men savner Poirot og Hjartet på rette sted og Derrich og Dagsrevyen men man kan ikke få alt i livet vet man jo. Man bør være obs på all reklamen tror jeg. Alt er på bristepunktet i dag så reklame flettes inn i alt.

Prøv å bekymre deg mindre og la politikere og hjelpeapparat ta seg av ting.

Ærlig og oppriktig God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...