Gå til innhold

Tvungen legeundersøkelse?


Mëmëso

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Mëmëso skrev:

Var også heldig da fastlegen som ikke skulle være der dukket opp da hun hadde bestemt seg for å ta imot meg. Kjenner at det var godt, selv om jeg får dårlig samvittighet av å være sånn til bry. Hun hadde nok masse annet hun heller skulle ha brukt tiden på, istedenfor ett vinglete og håpløst og tilfelle. 🙂

Fint at du fikk hjelp. Det var et godt avgørelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Betti 11 skrev:

Fint at du fikk hjelp. Det var et godt avgørelse. 

Ja, kanskje. Nå er jeg bare full av tanker om hvordan jeg dummet meg ut og overdrev og dramatiserte og stjeler dyrebar tid. Jeg vet ikke om det hun sa stemmer. Jeg vet ikke om det jeg sa stemmer. Jeg er sikker på at hun vil bli kvitt meg. Skulle ønske noen kunne realitetsorientere meg litt og si at jeg ikke er så dårlig som jeg føler meg og at det ikke er noe synd på meg. Det virker som at jo mer jeg ber om det, og jo mer alle sier at jeg ikke skal bry meg, jo mer desperat og dramatisk og dårlig føler jeg meg. Jeg har fått beskjed om at jeg skal få tett oppfølging i to uker og så blir det DPS. Men jeg kan nesten banne på at det ikke blir noe av delene, da de kommer til å oppdage at ting står bra til og at jeg overdriver. Kan de ikke bare si med en gang at de vil se enn å gå såpass hardt ut? Så slipper jeg å bli skuffa fordi jeg oppdager at alt kun var i mitt hodet og oppspinn og at jeg har dummet meg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mëmëso skrev:

Ja, kanskje. Nå er jeg bare full av tanker om hvordan jeg dummet meg ut og overdrev og dramatiserte og stjeler dyrebar tid. Jeg vet ikke om det hun sa stemmer. Jeg vet ikke om det jeg sa stemmer. Jeg er sikker på at hun vil bli kvitt meg. Skulle ønske noen kunne realitetsorientere meg litt og si at jeg ikke er så dårlig som jeg føler meg og at det ikke er noe synd på meg. Det virker som at jo mer jeg ber om det, og jo mer alle sier at jeg ikke skal bry meg, jo mer desperat og dramatisk og dårlig føler jeg meg. Jeg har fått beskjed om at jeg skal få tett oppfølging i to uker og så blir det DPS. Men jeg kan nesten banne på at det ikke blir noe av delene, da de kommer til å oppdage at ting står bra til og at jeg overdriver. Kan de ikke bare si med en gang at de vil se enn å gå såpass hardt ut? Så slipper jeg å bli skuffa fordi jeg oppdager at alt kun var i mitt hodet og oppspinn og at jeg har dummet meg ut?

Det er dårlig samvittighet og det trenger du ikke å har. Du få nå den hjelpen du trenger. Helseapparatet vet når du er frisk nok. Så trenger du ikke å bryr deg om du har rett til det. Fortell gjerne hvordan det gikk videre. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som virkelig to hundre prosent frykter at de overdramatiserer, gjør antakelig det motsatte. Det er de i hjelpeapparatet som har vurdert at du trenger, og skal få mer hjelp. Det er sikkert veldig lettvint sagt, men prøv å stol på at de har vurdert riktig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan se bort fra at noe man skriver her i denne sammenhengen kan gi noen anledning til å tvinge deg til å møþe hos legen. Vi har ytringsfrihet her i landet. En annen sak er at dine nærmeste kanskje føler at du er så mye på nett at de føler at de ikke har den plassen i livet ditt de gjerne vil ha. Men har du fått skriftlig innkalling fra legen og er det en vanlig lege.

Anonymkode: c534b...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du kan se bort fra at noe man skriver her i denne sammenhengen kan gi noen anledning til å tvinge deg til å møþe hos legen. Vi har ytringsfrihet her i landet. En annen sak er at dine nærmeste kanskje føler at du er så mye på nett at de føler at de ikke har den plassen i livet ditt de gjerne vil ha. Men har du fått skriftlig innkalling fra legen og er det en vanlig lege.

Anonymkode: c534b...088

Jeg tror ikke at noe av det jeg har skrevet her er tatt i betraktning for bekymringsmeldingen til legen. Jeg møtte uten at noen måtte tvinge meg, og det er jeg veldig glad for, jeg gidder ikke akkurat nå å spekulere i hva som kunne ha skjedd, annet enn at jeg nok hadde blitt enda mer flau over meg selv om det faktisk hadde gått så langt. Du har rett i at mennesker rundt meg får alt for liten tid. Jeg prøver å rasjonalisere det med at de ikke hadde fått noe særlig mer oppmerksomhet om jeg hadde hatt spysyken, det føles uansett like jævlig, selv om de sier at dette er mer alvorlig, skjønner jeg dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Betti 11 skrev:

Det er dårlig samvittighet og det trenger du ikke å har. Du få nå den hjelpen du trenger. Helseapparatet vet når du er frisk nok. Så trenger du ikke å bryr deg om du har rett til det. Fortell gjerne hvordan det gikk videre. Lykke til.

 

12 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Mange av de som virkelig to hundre prosent frykter at de overdramatiserer, gjør antakelig det motsatte. Det er de i hjelpeapparatet som har vurdert at du trenger, og skal få mer hjelp. Det er sikkert veldig lettvint sagt, men prøv å stol på at de har vurdert riktig.  

Takk, dere er gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mëmëso skrev:

Ja, kanskje. Nå er jeg bare full av tanker om hvordan jeg dummet meg ut og overdrev og dramatiserte og stjeler dyrebar tid. Jeg vet ikke om det hun sa stemmer. Jeg vet ikke om det jeg sa stemmer. Jeg er sikker på at hun vil bli kvitt meg. Skulle ønske noen kunne realitetsorientere meg litt og si at jeg ikke er så dårlig som jeg føler meg og at det ikke er noe synd på meg. Det virker som at jo mer jeg ber om det, og jo mer alle sier at jeg ikke skal bry meg, jo mer desperat og dramatisk og dårlig føler jeg meg. Jeg har fått beskjed om at jeg skal få tett oppfølging i to uker og så blir det DPS. Men jeg kan nesten banne på at det ikke blir noe av delene, da de kommer til å oppdage at ting står bra til og at jeg overdriver. Kan de ikke bare si med en gang at de vil se enn å gå såpass hardt ut? Så slipper jeg å bli skuffa fordi jeg oppdager at alt kun var i mitt hodet og oppspinn og at jeg har dummet meg ut?

Så godt å høre at du har fått hjelp. Du skal ikke tenke noe på det at du "stjeler dyrebar tid" for det gjør du ikke. Du er verdig all den tiden og hjelpen som du får.

Anonymkode: d74a5...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre at du har fått hjelp. Du skal ikke tenke noe på det at du "stjeler dyrebar tid" for det gjør du ikke. Du er verdig all den tiden og hjelpen som du får.

Anonymkode: d74a5...d0f

Jeg tror ikke det jeg altså. Jeg analyserer hele timen frem og tilbake og konklusjonen er at det ville vært bedre om jeg var ... Jeg prøver å argumentere imot meg selv, men tankene mine er ikke på min side om dagen. I går kjente jeg ikke følelsene mine, etter at jeg har sovet i hele natt og formiddag er alt bare vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...