Gå til innhold

Angst av farmasøyt

Anbefalte innlegg

Jeg er og superfornøyd med apoteket jeg bruker fast. Det er en veldig liten kjede, og de selger ikke store mengder kosmetikk. Hva har SMINKE på et apotek å gjøre liksom?? (sorry, bringer visst tråden off topic nå). Håper for TS sin del at sinnsroen er mer tilstedeværende i disse dager :). 

• 1 år senere...

Fortsetter under...

Jeg synes også at noen blander seg litt mye inn i ting. For eksempel så fikk jeg en gang kjeft fra farmasøyt fordi jeg hadde hentet ut et triptan dagen før og kommenterte at jeg måtte passe på å ikke ha et overforbruk. Jeg har fått beskjed fra legen om at jeg kan bruke de daglig i korte perioder ved behov og uansett så hentet jeg ut en ny fordi pakkene er små, så jeg må huske på å be om nye pakker når jeg er hos lege for noe annet. Hadde jeg fått beskjed om maksbruk av de fra legen, så hadde jeg forholdt meg til det. Var ubehagelig. Dessuten er det flere som bruker triptaner daglig, f.eks cluster pasienter i aktive perioder og folk med menstruell migrene. Noen farmasøyter er kjempeflinke og svært kunnskapsrike, samtidig som de er klar over og tydelige på at det forhold ved pasienten, både medisinske og praktiske, som de ikke har kjennskap til og som kan ligge til grunn for resepter man har fått og for forespørsler og spørsmål man kommer med. Jeg kom til en farmasøyt en gang med Erythema ab Igne, en ganske sjelden tilstand, og hun klarte å gi meg bedre råd en legevakstlegen gjorde. Det har vært to veldig flinke farmasøyter på Apotek1 på Sandvika Storsenter, gamle del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...