Gå til innhold

Nytt år...


 cilie

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Livet er et helvete. Hva er poenget. Det kan man lure på.

Anonymkode: 51b71...af6

Du må gjerne utdype dette. Stående alene er utsagnet meningsløst og du gjør verken deg selv eller andre som sliter noen tjeneste ved å skrive slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle ha ny godtestopp fra 2 januar, men den ble framskyndet til i dag. Kroppen er så dårlig etter en desember som har inneholdt alt for mye godterier. Nå lengter jeg etter hverdagen igjen, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

God bedring til din far 💚

Jeg er også takknemlig over at vi fortsatt har noen i generasjonen over oss som vi kan være sammen med. Var temmelig irritert over en av disse i går, men beit det i meg.  Har lært at det som regel ikke hjelper noe å sprekke. Plutselig var humøret snudd helt om, og vi fikk en kjempehyggelig kveld og en fin dag sammen i dag.

Tar det ikke lenger som en selvfølge at vi får feire neste jul og nyttår sammen med alle de gamle.... Har blitt mer bevisst på å sette pris på familien de siste årene ❤

Takk for det. Er realist og forsiktig optimist. Håper han raskt får operert spiserøret slik at han kan holde på maten og får lagt på seg.

Humoren har han fortsatt. Til og med i dag. Helt utrolig 🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Pussig at jeg skrev dette i går. I går var alt normalt, men i dag ble jeg vekket av telefonen. Da var min far hentet av sykebil og lagt inn på sykehus. Vi kommer akkurat i fra sykehuset nå. 

Jeg håper det blir fort bra med faren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Han har hjertesvikt og fikk delerium for ca 3 år siden. Da var han bare skinn og bein. Etter en tid ble han hjerteoperert, han kom seg etter det. 

Men det har vært stadig noe. Han har de siste årene hatt utposning på spiserøret også. Han kaster opp det meste av mat og drikke, så i løpet av høsten ble han tynnere og han har lignet en kreftpasient. 

Sent i natt hørte de at han sto opp igjen, at ramlet. Min bror var der heldigvis . Det ble ringt etter sykebil. Min far klarte ikke å gjøre seg forstått. Han snøvlet. Ja, det var nyttårsaften i går, men min far rører ikke alkohol :)

Han var kraftig dehydrert da han kom på sykehuset, det var misstanke om delerium og lungebetennelse. Han har hostet mye i jula. 

Jeg hadde forventet da jeg kom til sykehuset at han lå i senga og var forvirret, siden sykepleieren sa han ikke var klar i hodet. 

Men han hadde våknet, var oppe og gikk og var helt klar i hodet. Han snøvlet litt fortsatt, men husket alt som har skjedd, at han ikke klarte og gjøre seg forstått og at dette var frustrende. Han husker hele turen i sykebilen også. 

Jeg synes det er rart hvis det var Delirium, fordi  sist gang han hadde det, husker han ingenting av. Da varte det i noen dager. Nå var han helt klar. Tøyset og vitset, men jeg vet jo at han også prøver å gjøre seg kjekkere enn han er. 

Crp viser at han har infeksjon, men noe mer vet vi ikke enda. 

Jeg prøvde å få kontakt med sykepleiere der, men ingen vet noe. Det er like frustrende å være pårørende nå som sist. I hvert fall var han kjempesulten da jeg og kjæresten kom. De passer jo ikke på at han får mat.

Vi sørget for at han fikk spist og drukket og han kom seg bare i løpet av tiden vi var der, men han er fysisk veldig svekket :(

 

 

 

Godt dere passer på. Masse god bedring til faren din❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 timer siden, cilie skrev:

Godt dere passer på. Masse god bedring til faren din❤️

Her har skjedd mye siden i går. Han er ferdig operert. Burde ha skjedd for lenge siden, men nå fikk de jammen fart på seg. 

Nå har jeg trua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg skulle ha ny godtestopp fra 2 januar, men den ble framskyndet til i dag. Kroppen er så dårlig etter en desember som har inneholdt alt for mye godterier. Nå lengter jeg etter hverdagen igjen, heldigvis. 

Bra du gjør det! Kan ikke si meg enig, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Her har skjedd mye siden i går. Han er ferdig operert. Burde ha skjedd for lenge siden, men nå fikk de jammen fart på seg. 

Nå har jeg trua :)

Så bra! Fortsatt god bedring til faren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...