Gå til innhold

Ukas, eller månedens kanskje, vekt. Januar


Villanda

Anbefalte innlegg

Veiing hos fastlegen fungerer fint. Ned 5 kg siden november en gang. Ned 2,5 nå på to uker. Det forstår jeg ikke helt. Tenkte nå egentlig 1 kg i uken holdt, men det går kanskje litt i rykk og napp.  Ikke så streng egentlig, så var overrasket. Har noen kosemerker. Bestemte meg for å spise solskinnsbolle i dag hvis jeg hadde gått ned,  og det har jeg gjort nå. 💥

Min egen vekt kan jeg ikke stole på. Den forandrer seg om jeg går av og på med noen sekunders mellomrom.

Hvordan går det med dere andre då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du er igang.

Før desember hadde jeg godtestopp i 16 uker og da gikk jeg ned 10 kg. Gikk dessverre opp litt for mye i desember. Har på ny begynt med godtestopp og skal ha det fram til påske.  Har det slik at jeg kan spise is og et kakestykke hvis jeg er borte (nå er jeg ikke mye borte da) 

Innførte godtestopp samtidig som jeg sluttet å røyke.  Prøver å spise sunt og begrense inntaket noe. Jobber hele tiden med å ta gode valg. Det er ikke bestandig like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, emilie321 skrev:

Så bra at du er igang.

Før desember hadde jeg godtestopp i 16 uker og da gikk jeg ned 10 kg. Gikk dessverre opp litt for mye i desember. Har på ny begynt med godtestopp og skal ha det fram til påske.  Har det slik at jeg kan spise is og et kakestykke hvis jeg er borte (nå er jeg ikke mye borte da) 

Innførte godtestopp samtidig som jeg sluttet å røyke.  Prøver å spise sunt og begrense inntaket noe. Jobber hele tiden med å ta gode valg. Det er ikke bestandig like lett.

Wow, 10 kg.! Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Villanda skrev:

Wow, 10 kg.! Godt jobba!

Takk, men så gikk jeg opp mye i desember da. Jeg har også mye å ta av og da går det fortere i begynnelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Her har jeg ikke veid meg siden før jul. Skal veie meg ut i neste uke, etter jeg er ferdig med noe jeg har gruet meg til lenge. Orket ikke innse fakta før jeg har gjennomført, men da fins det ingen unnskyldninger mer - og jeg SKAL ned minst 10 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger og vaker rundt 75 kilo, som vanlig. Var vel en halv kilo + like etter jul, i dag viste vekta 74,9 kilo. Jeg har ikke trent noe særlig i høst og vinter, etter ryggsjauen min. Men må få begynt litt raske gåturer og etter hvert løping når vinteren er over. Er ikke villig nok til å gi slipp på vinglass og lakris - så vekta holder seg konstant... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg er som vanlig litt for tjukk etter jul.

Startet med 83.4 rett etter nyttår. Var 82.6 sist uke.

Jeg bør komme under 80 så skjortene ikke sitter som pølseskinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som mål å komme inn i bunaden til mai (2 konfirmasjoner + 17. mai...) og å klare å puste og spise samtidig... 

Har gått ned ca. 1,6 kg siden jul, hadde håpet på  mer, men vi har vært ute og feiret svigerfars bursdag og å slippe løs meg på en buffet som også har dessertbuffet skulle vært forbudt... Men jeg gikk ikke opp noe i uka som gikk da, gikk i 0 og det får jeg være fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lillemus skrev:

Har som mål å komme inn i bunaden til mai (2 konfirmasjoner + 17. mai...) og å klare å puste og spise samtidig... 

Har gått ned ca. 1,6 kg siden jul, hadde håpet på  mer, men vi har vært ute og feiret svigerfars bursdag og å slippe løs meg på en buffet som også har dessertbuffet skulle vært forbudt... Men jeg gikk ikke opp noe i uka som gikk da, gikk i 0 og det får jeg være fornøyd med.

Er faktisk litt stolt av at jeg alltid har kommet inn i bunaden min :-) Det holder hardt å få kneppet og snurpet igjen vesten, men det går :-)

Jeg eeeeeeelsker desserter :-) Vi har det omtrent aldri hjemme, men når jeg er på konferanse eller hotell, synes jeg det er helt fantastisk med buffet, og deilig dessertbord.... Om halvannen uke skal jeg på konferanse med jobben, så da blir det vel desserter på meg....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er som vanlig litt for tjukk etter jul.

Startet med 83.4 rett etter nyttår. Var 82.6 sist uke.

Jeg bør komme under 80 så skjortene ikke sitter som pølseskinn. 

Liker at du er så konkret og visuell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg veide meg var jeg på rundt 63 kg. Har lagt på meg en del siden jeg trappet ned treningen. Men har det bedre med å ikke trene så intens som jeg har gjort. 

Anonymkode: 0fbd1...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 22.07, emilie321 skrev:

Så bra at du er igang.

Før desember hadde jeg godtestopp i 16 uker og da gikk jeg ned 10 kg. Gikk dessverre opp litt for mye i desember. Har på ny begynt med godtestopp og skal ha det fram til påske.  Har det slik at jeg kan spise is og et kakestykke hvis jeg er borte (nå er jeg ikke mye borte da) 

Innførte godtestopp samtidig som jeg sluttet å røyke.  Prøver å spise sunt og begrense inntaket noe. Jobber hele tiden med å ta gode valg. Det er ikke bestandig like lett.

Wow, 10 kg.! Godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på neste gang. Blir vel fredag. Har jenta mi med mandag. Med mindre hun skal veie seg gjør ikke jeg heller det a. 2, 5 kg på to uker sist, kanskje det har stagnert, vet ikke, synes egentlig ikke jeg spiser så mye nå.

74 kg hos legen sist. Målet er 68. Kjenner det er bedre plass i klærne, og det føles bra.

Håper på solskinsbolle neste gang også 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Villanda skrev:

Wow, 10 kg.! Godt jobba!

Takk. Gikk jo opp en del i desember, men er igang igjen med godtestopp.  Skal ha det fram til påske. Kan spise is eller et kakestykke hvis jeg er borte, men nå er jeg ikke det så ofte da. Ser ut som at lange stopp med godteri er det som fungerer for meg, iallefall nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Villanda skrev:

Spent på neste gang. Blir vel fredag. Har jenta mi med mandag. Med mindre hun skal veie seg gjør ikke jeg heller det a. 2, 5 kg på to uker sist, kanskje det har stagnert, vet ikke, synes egentlig ikke jeg spiser så mye nå.

74 kg hos legen sist. Målet er 68. Kjenner det er bedre plass i klærne, og det føles bra.

Håper på solskinsbolle neste gang også 

Kjempebra jobba🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette går litt tregt, men med tanke på at jeg har sluttet å røyke så burde jeg kanskje være fornøyd. Har gått ned 2.5 kg i januar og har vært røykfri like lenge. Er mye sulten, håper virkelig den gir etterhvert (er ofte helt hol etter at jeg sluttet å røyke) 

Noen som har sluttet å røyke ?  Ble dere veldig sulten etter røykeslutt? 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bokstavelig talt tørket støv av vekta i dag. Bare å komme i gang. Har hatt tusen unnskyldninger i januar. Litt nå eller aldri mtp å få noen resultater før vi igjen skal kle oss lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes dette går litt tregt, men med tanke på at jeg har sluttet å røyke så burde jeg kanskje være fornøyd. Har gått ned 2.5 kg i januar og har vært røykfri like lenge. Er mye sulten, håper virkelig den gir etterhvert (er ofte helt hol etter at jeg sluttet å røyke) 

Noen som har sluttet å røyke ?  Ble dere veldig sulten etter røykeslutt? 

Hvordan går det med dere andre?

Du burde absolutt være fornøyd med det! Ingenting er bedre for helsen enn røykeslutt. Da er det faktisk verdt - og vanlig - med litt vektøkning, så du må være skikkelig stolt 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...