Gå til innhold

- Dobbeltmoralsk å være opptatt av klima samtidig som man bruker penger på flyreiser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man titter på de rapportene som legger til grunn for viktig bekymring spør man seg om hvor tilfeldig valgt målepunktene er. Hva vet vi egentlig om hva som er naturlig for naturen selv. Jeg tror på internasjonalt samarbeid om noe som alle kan leve med av regler og mål.

Anonymkode: 0f9ac...bde

Det er dessverre ikke nok. Vi er nok doomed.

Anonymkode: fe13d...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
På ‎04‎.‎02‎.‎2019 den 10.22, Gargamel skrev:

Man kommer ingen vei om alle må bli perfekte før de får lov til å engasjere seg.

Jeg er litt redd for at journalister skal få blod på tann lage masse støy rundt filleting. Jeg er redd det blir enda mer personfokus, og mindre plass til reelle spørsmål i media.

Troll i ord. Nå begynner tullet:

https://www.nettavisen.no/nyheter/erna-solberg-har-brukt-snaut-12-millioner-pa-privatfly/3423589368.html

Erna disponerer ikke noe privatfly. En sjelden gang (annenhver måned) velger altså delegasjonen til Erna å chartre et mindre fly fremfor å reise med rutefly. Jeg antar det er en avveining mellom tid, sikkerhet kontra kostnader. Jeg vet ikke om 230 000 er uhørt mye for en flytur til Luanda når jeg ikke vet hvor mange som satt i flyet. Jeg vet imidlertid at dette er jobbreiser, og ikke noe hun gjør for moro skyld. Hun er også et terrormål på en helt annen måte enn folk flest.

Jeg synes dette bare viser at vi bor i et SVÆRT nøkternt land. Dette er ganske langt unna Airforce One.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Gargamel skrev:

Troll i ord. Nå begynner tullet:

https://www.nettavisen.no/nyheter/erna-solberg-har-brukt-snaut-12-millioner-pa-privatfly/3423589368.html

Erna disponerer ikke noe privatfly. En sjelden gang (annenhver måned) velger altså delegasjonen til Erna å chartre et mindre fly fremfor å reise med rutefly. Jeg antar det er en avveining mellom tid, sikkerhet kontra kostnader. Jeg vet ikke om 230 000 er uhørt mye for en flytur til Luanda når jeg ikke vet hvor mange som satt i flyet. Jeg vet imidlertid at dette er jobbreiser, og ikke noe hun gjør for moro skyld. Hun er også et terrormål på en helt annen måte enn folk flest.

Jeg synes dette bare viser at vi bor i et SVÆRT nøkternt land. Dette er ganske langt unna Airforce One.

Jeg tenker at det er litt forskjell på statsminister Solberg og f.eks. Gunhild Stordalen. Fru Stordalen bør nok revurdere sin flybruk og sitt generelle private forbruk hvis hun ønsker å fremstå som troverdig i miljøsaken.

Anonymkode: fe13d...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er litt forskjell på statsminister Solberg og f.eks. Gunhild Stordalen. Fru Stordalen bør nok revurdere sin flybruk og sitt generelle private forbruk hvis hun ønsker å fremstå som troverdig i miljøsaken.

Anonymkode: fe13d...3fe

Det er jeg enig med deg i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er nok ikke så forferdelig enkelt at det noen gang blir som i reklamen på TV skjermene( for kosmetikk tror jeg) " fordi du har fortjent det" Jeg mener at alle få som fortjent.

Anonymkode: 0f9ac...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alt som er like lett å forstå alltid synes jeg som kommer fra disse miljøbevegelsene.

Anonymkode: 0f9ac...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alt som er like lett å forstå alltid synes jeg som kommer fra disse miljøbevegelsene.

Anonymkode: 0f9ac...bde

Alt er ikke så enkelt tror jeg og blir det ikke i fremtiden kanskje heller " At vi alle tar den slagne landevei" i ett og alt. Og ville det virkelig gjøre susen for problemene og et gitt antall reiser bare ble avstått? Ville ikke tapet komme bare andre steder med nye utslipp og dårlige alternativ på grunn av at man har prioritert bort annet og må starte opp alternativer kostbare nødløsninger for tap av arbeidsplasser og manglende inntekter i ankomstlandene.

Anonymkode: 0f9ac...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg helt " innafor". Tror ikke det blir " smulen" igjen etter meg når jeg går bort.

Anonymkode: 0f9ac...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...