Gå til innhold

Et demotiverende faktum


 cilie

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i gang med 2 treninger i uken, med mål om 3 kommende uke.

Jeg er også veldig glad i yoghurtnøtter og har i disse tider, hvor jeg ikke skal ha skylapper, skjønt at en pose har hele 1200 kcal. 

Ved å kun spise en pose i uka, tilsvarer det at 3 treninger spises opp av denne ene posen. Sad but true. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, cilie skrev:

Jeg er nå i gang med 2 treninger i uken, med mål om 3 kommende uke.

Jeg er også veldig glad i yoghurtnøtter og har i disse tider, hvor jeg ikke skal ha skylapper, skjønt at en pose har hele 1200 kcal. 

Ved å kun spise en pose i uka, tilsvarer det at 3 treninger spises opp av denne ene posen. Sad but true. 

Jeg tenker at du må kutte ut nøttene.

Anonymkode: 0117e...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, cilie skrev:

Jeg er nå i gang med 2 treninger i uken, med mål om 3 kommende uke.

Jeg er også veldig glad i yoghurtnøtter og har i disse tider, hvor jeg ikke skal ha skylapper, skjønt at en pose har hele 1200 kcal. 

Ved å kun spise en pose i uka, tilsvarer det at 3 treninger spises opp av denne ene posen. Sad but true. 

Ikke lett det der, jeg er på gallaien igjen....skikkelig kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Jeg er nå i gang med 2 treninger i uken, med mål om 3 kommende uke.

Jeg er også veldig glad i yoghurtnøtter og har i disse tider, hvor jeg ikke skal ha skylapper, skjønt at en pose har hele 1200 kcal. 

Ved å kun spise en pose i uka, tilsvarer det at 3 treninger spises opp av denne ene posen. Sad but true. 

Hva ble konklusjonen din? Yoghurtnøtter eller ikke yoghurtnøtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, frosken skrev:

Hva ble konklusjonen din? Yoghurtnøtter eller ikke yoghurtnøtter?

He he, ja så enkelt er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cilie skrev:

Jeg er også veldig glad i yoghurtnøtter og har i disse tider, hvor jeg ikke skal ha skylapper, skjønt at en pose har hele 1200 kcal.

Yoghurtnøtter er kjempegodt, men det er godteri, ikke nøtter. Jeg later som om yoghurtnøtter ikke finnes og spiser maisnøtter fra Rema. De er også gode.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, cilie skrev:

Jeg er nå i gang med 2 treninger i uken, med mål om 3 kommende uke.

Jeg er også veldig glad i yoghurtnøtter og har i disse tider, hvor jeg ikke skal ha skylapper, skjønt at en pose har hele 1200 kcal. 

Ved å kun spise en pose i uka, tilsvarer det at 3 treninger spises opp av denne ene posen. Sad but true. 

Kjipt. 

Yoghurtnøtter er knallgodt. Klarer som regel å gå forbi dem, men det hender de roper veldig høyt på meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, cilie skrev:

Jeg er nå i gang med 2 treninger i uken, med mål om 3 kommende uke.

Jeg er også veldig glad i yoghurtnøtter og har i disse tider, hvor jeg ikke skal ha skylapper, skjønt at en pose har hele 1200 kcal. 

Ved å kun spise en pose i uka, tilsvarer det at 3 treninger spises opp av denne ene posen. Sad but true. 

Jeg skjønner godt at du mister motivasjonen for å spise yoghurtnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, cilie skrev:

Jeg er nå i gang med 2 treninger i uken, med mål om 3 kommende uke.

Jeg er også veldig glad i yoghurtnøtter og har i disse tider, hvor jeg ikke skal ha skylapper, skjønt at en pose har hele 1200 kcal. 

Ved å kun spise en pose i uka, tilsvarer det at 3 treninger spises opp av denne ene posen. Sad but true. 

Kjære Cilie, KJEMPEBRA at du har kommet i gang med trening igjen, det gjør jo godt på så mange vis. Men. Og jeg har sagt det før - det er ikke trening som er det aller viktigste om du vil ned i vekt og få det bedre med deg selv. 

Om jeg var deg ville jeg vært fornøyd med to ganger pr uke lenge ennå, og heller tatt en tredje som en hyggelig bonus og klapp på skulderen. Jeg ville vært bestemt på at den tredje ikke var et mål du skal bli skuffet over å ikke greie, den skulle kun være lystbetont - to er kjempebra som en start nemlig, ja bra i det hele. Og dette målet ville jeg beholdt ut mars. 

Det jeg derimot tror vil monne er knyttet til kosthold og forhold til trøstekos. Å kutte godteri som feks youghurtnøtter og annet - DET vil du merke, raskt. Bruk februar og mars på dette, og jeg LOVER at du vil merke det både på humør og bukselinning! 

Jeg heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du må kutte ut nøttene.

Anonymkode: 0117e...28f

Ja(eller alt annet som tilsvarer samme kalorimengde)

Jeg har aldri telt kalorier. Jeg har mest spist mat lavt på fett, sunt og nå sist lavkarbo. Yoghurtnøtter inngår ikke noe sted, men de gjorde meg bevisst på sammenhengen kalorier forbrent på trening/ kalorier inntatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, stjernestøv skrev:

Ikke lett det der, jeg er på gallaien igjen....skikkelig kjipt. 

En slik pose burde være en selvfølge i uka, hehe, men kunne like gjerne droppet trening da - om trening kun var for kalorier vel å merke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, frosken skrev:

Hva ble konklusjonen din? Yoghurtnøtter eller ikke yoghurtnøtter?

Jobber med konklusjonen... Mener det burde være mulig med en pose i uka, men det gjorde litt vondt å sammenlikne kalorier. Har aldri tenkt mat opp mot trening før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

En slik pose burde være en selvfølge i uka, hehe, men kunne like gjerne droppet trening da - om trening kun var for kalorier vel å merke 😊

Ja jeg forstår ikke hvorfor jeg trener for tiden,men det skal jo være bra for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, laban skrev:

Yoghurtnøtter er kjempegodt, men det er godteri, ikke nøtter. Jeg later som om yoghurtnøtter ikke finnes og spiser maisnøtter fra Rema. De er også gode.  

Absolutt godteri ja - så kan like gjerne ta en stor sjokolade om det frister mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg skjønner godt at du mister motivasjonen for å spise yoghurtnøtter.

Haha, ja burde være innlysende😃 Men begynner jeg å telle kalorier opp mot trening, kan jeg jo bli helt smårar. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kayia skrev:

Kjære Cilie, KJEMPEBRA at du har kommet i gang med trening igjen, det gjør jo godt på så mange vis. Men. Og jeg har sagt det før - det er ikke trening som er det aller viktigste om du vil ned i vekt og få det bedre med deg selv. 

Om jeg var deg ville jeg vært fornøyd med to ganger pr uke lenge ennå, og heller tatt en tredje som en hyggelig bonus og klapp på skulderen. Jeg ville vært bestemt på at den tredje ikke var et mål du skal bli skuffet over å ikke greie, den skulle kun være lystbetont - to er kjempebra som en start nemlig, ja bra i det hele. Og dette målet ville jeg beholdt ut mars. 

Det jeg derimot tror vil monne er knyttet til kosthold og forhold til trøstekos. Å kutte godteri som feks youghurtnøtter og annet - DET vil du merke, raskt. Bruk februar og mars på dette, og jeg LOVER at du vil merke det både på humør og bukselinning! 

Jeg heier på deg! :)

Takk takk!

Ja, jeg er veldig klar over at «trening er gram og kosthold kg.» Det bare plager meg at det skal så lite til som en pose yoghurtnøtter som ødelegger (kalorimessig) for tre treninger. Jeg har aldri tenkt slik tidligere. Kan selvfølgelig snu på det og, og tenke at 3 treninger gjør det mulig å spise en pose... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
14 timer siden, cilie skrev:

Takk takk!

Ja, jeg er veldig klar over at «trening er gram og kosthold kg.» Det bare plager meg at det skal så lite til som en pose yoghurtnøtter som ødelegger (kalorimessig) for tre treninger. Jeg har aldri tenkt slik tidligere. Kan selvfølgelig snu på det og, og tenke at 3 treninger gjør det mulig å spise en pose... 

 

Det kan du trygt gjøre når du ligger på trivselsvekten og tar enfjelltur 🙂

Trening handler om mye mer enn vektnedgang. Det er ikke en mirakelkur for alt, men det er bra for veldig mange ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, cilie skrev:

Takk takk!

Ja, jeg er veldig klar over at «trening er gram og kosthold kg.» Det bare plager meg at det skal så lite til som en pose yoghurtnøtter som ødelegger (kalorimessig) for tre treninger. Jeg har aldri tenkt slik tidligere. Kan selvfølgelig snu på det og, og tenke at 3 treninger gjør det mulig å spise en pose... 

 

Det tror jeg er den mest effektive måten å lure seg selv på, spesielt siden du strengt tatt egentlig såvidt har kommet i gang med to treningsøkter pr uke... :P;) 

Jeg ville sørget for å stabilisere nivået på trening på et nivå som er lystbetont og overkommelig (syns to dager/uke høres passe ut), og fått på plass et normalt kosthold uten særlig søtsaker. Jeg ville dessuten gjort en innsats for å få orden på søvn, om det så innebærer en kortere periode med innsovingstabletter. 

Vi er i februar, og dersom du gjør et krafttak på disse tre tingene samtidig får du hjelp av vårlyset. Og belønning når du leter fram sommerklar i mai engang... :) 

Igjen: Heier på deg - jeg VET at du har det i deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Det kan du trygt gjøre når du ligger på trivselsvekten og tar enfjelltur 🙂

Trening handler om mye mer enn vektnedgang. Det er ikke en mirakelkur for alt, men det er bra for veldig mange ting. 

Absolutt. Trening for treningens skyld er absolutt det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke helt regne sånn når det gjelder trening.

En ting er kaloriene du bruker ved selve treningsøkten. På en tredemølle f.eks, er disse lett målbare. En kalori pr kg kroppsvekt pr km, omtrent. 

Noe annet er kaloriene kroppen forbrenner etter treningsøkten, både i form av økt metabolisme i timene etter, og energien brukt til å reparere og styrke musklene. Samt effekten på sikt av at mer muskler gir økt forbrenning. Derfor vil jeg si at hvis du trener tre ganger i uka, og spiser en pose yoghurtnøtter, er det langt bedre enn å kutte ut begge deler. Selv om, som du vet, det beste er å trene og spise mer hensiktsmessige ting enn yoghurtnøtter. Nøtter inneholder gram for gram nesten like mye kalorier som smør, og yoghurten er i det vesentlige hvit sjokolade og litt yoghurtpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...