Gå til innhold

Et demotiverende faktum


 cilie

Anbefalte innlegg

På 12.2.2019 den 9.48, Kayia skrev:

Det tror jeg er den mest effektive måten å lure seg selv på, spesielt siden du strengt tatt egentlig såvidt har kommet i gang med to treningsøkter pr uke... :P;) 

Jeg ville sørget for å stabilisere nivået på trening på et nivå som er lystbetont og overkommelig (syns to dager/uke høres passe ut), og fått på plass et normalt kosthold uten særlig søtsaker. Jeg ville dessuten gjort en innsats for å få orden på søvn, om det så innebærer en kortere periode med innsovingstabletter. 

Vi er i februar, og dersom du gjør et krafttak på disse tre tingene samtidig får du hjelp av vårlyset. Og belønning når du leter fram sommerklar i mai engang... :) 

Igjen: Heier på deg - jeg VET at du har det i deg!

 

Innsovningstbl har jeg brukt av og på i 15 år. Det er det som hjelper til med å holde hodet over vannet...

Ja, jeg vet at vår og sommer blir bedre om jeg går ned. Det er bare så j vanskelig, og jeg hjelper ikke på at «glasset er halvtomt.» 

Takk for heiing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.2.2019 den 15.26, issomethingwrong skrev:

Du kan ikke helt regne sånn når det gjelder trening.

En ting er kaloriene du bruker ved selve treningsøkten. På en tredemølle f.eks, er disse lett målbare. En kalori pr kg kroppsvekt pr km, omtrent. 

Noe annet er kaloriene kroppen forbrenner etter treningsøkten, både i form av økt metabolisme i timene etter, og energien brukt til å reparere og styrke musklene. Samt effekten på sikt av at mer muskler gir økt forbrenning. Derfor vil jeg si at hvis du trener tre ganger i uka, og spiser en pose yoghurtnøtter, er det langt bedre enn å kutte ut begge deler. Selv om, som du vet, det beste er å trene og spise mer hensiktsmessige ting enn yoghurtnøtter. Nøtter inneholder gram for gram nesten like mye kalorier som smør, og yoghurten er i det vesentlige hvit sjokolade og litt yoghurtpulver.

Takk du, og dette vet jeg selvfølgelig og er enig i😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...