Gå til innhold

Hva synes du om den nye NRK skatten? Her kan du se hvor mye du må betale.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert noen raske nyheter også. Men mye reklame, musikk og skvalder i land der alt er privat. Italia foreks.

Anonymkode: 2da8f...227

Hva med Radio Radicale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Hva med Radio Radicale? 

Vet ikke alt om alle. Sikkert ikke alle men mange som er nesten like. Ikke mye mangfold.

Anonymkode: 2da8f...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke alt om alle. Sikkert ikke alle men mange som er nesten like. Ikke mye mangfold.

Anonymkode: 2da8f...227

Jeg vet ikke om noen for å være helt ærlig, men tok et Google-søk. Italia er et moderne land med over 60 millioner mennesker. Selvfølgelig et stort mangfold av radiostasjoner. Noen tar for seg politikk, økonomi, debatt, smal kultur, har egne podcaster etc.

Det finnes mange bra og seriøse nyhetsmedier i Norge også som ikke er eid av staten. Jeg er for NRK, men det blir så svart/hvitt at jeg må protestere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Her er reklame for så mangt skjult som kunstkritikk. Sport og idrett og arrangementer. Værmelding ikke tilfeldig innhentet. Bare ressursene setter grenser. Ikke rart så mange unge ønsker å klemme seg inn i NRK. Sikker jobb og godt miljø. Eller som politiker. Fast plass på statsbudsjettet. Og alt går på kjennskap og vennskap og ender på sokkel.

 

Men du er kanskje selv engasjert av NRK med sikte om fast ansetting. Nå er slem. Men man må se alt hva som har passert av og til med noe mer  kritiske briller synes jeg.

Alt trenger man ikke. Voksne mennesker lager musikken sin og kunsten sin sjøl. Snart også medisinen sin. Kanskje også politikken sin . Om de trenger da.

 

Anonymkode: 24d09...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dette har ikke med meg å gjøre så ingenting jeg gidder å tenke på eller har ansvar for.

I dag bruker man svært knappe offentlige ressurser på alt mulig virker det som og snart er alt glemt og problemene står igjen.

Det er ikke min business heldigvis.

Anonymkode: 24d09...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, Thebutterfly said:

Kos dere. Jeg er ihvertfall helt uinteressert i det. Fint for dere som er interessert. 

Jeg forstår du foretrekker komersielle reklamekanaler hvis du helst ser lettbent underholdning som Skal vi danse, Paradise Hotell, Farmen og Hver gang vi møtes.

Anonymkode: ec47b...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

rmelding ikke tilfeldig innhentet.

Hvafornoe? Værmeldingene lages ut fra digre datamengder som samles inn. Enten du ser på NRK eller TV2 eller noe annet, er varslene basert på de samme dataene.

Det ville vel ikke vært noe særlig om de var "tilfeldig innhentet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2019 den 0.36, Thebutterfly skrev:

Dersom NRK er like dårlig som den var før 20 år siden så er jeg overhodet ikke interessert i den kanalen.  Jeg synes NRK er utspekulerte. 

NRK sender masse fint de, og i det store arkivet som ligger ute på nettet finner man alt mulig! Vi er veldig glade i naturprogrammer og ser mengder av flotte slike på NRK. Hva liker du å se på tv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 timer siden, Lillemus skrev:

NRK sender masse fint de, og i det store arkivet som ligger ute på nettet finner man alt mulig! Vi er veldig glade i naturprogrammer og ser mengder av flotte slike på NRK. Hva liker du å se på tv da?

Er fint for dere som liker NRK. 

Jeg liker å se dokumentarer. Men jeg er spesiellt glad i utenlandske TV kanaler / og nettet / youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Er fint for dere som liker NRK. 

Jeg liker å se dokumentarer. Men jeg er spesiellt glad i utenlandske TV kanaler / og nettet / youtube.

Det er få kanaler som sender så mange dokumentarer som NRK2.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Er fint for dere som liker NRK. 

Jeg liker å se dokumentarer. Men jeg er spesiellt glad i utenlandske TV kanaler / og nettet / youtube.

Er det noen som har gode dokumentarer så er det jo NRK da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
14 minutter siden, Lillemus skrev:

Er det noen som har gode dokumentarer så er det jo NRK da...

Hører dere gir NRK veldig god omtale men jeg har desverre hatt mer interesse for annet. Men fint for dere som liker NRK. ;). Jeg bryr meg lite om å se på TV. Sånn er det bare. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er få kanaler som sender så mange dokumentarer som NRK2.

Anonymkode: b0baf...bd1

Hehe nei jeg er ikke så glad i å se TV. Liker bedre å gjøre annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg forstår det er en fremmed tanke for dere men jeg tror vi er flere faktisk som bare ønsker media og spesielt NRK ut av livet sitt. Folk har bare så forskjellige interesser tror jeg.

Anonymkode: 24d09...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det er en fremmed tanke for dere men jeg tror vi er flere faktisk som bare ønsker media og spesielt NRK ut av livet sitt. Folk har bare så forskjellige interesser tror jeg.

Anonymkode: 24d09...803

Det er " supper " man har det bedre uten.

Anonymkode: 24d09...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.4.2019 den 21.23, Thebutterfly skrev:

Hører dere gir NRK veldig god omtale men jeg har desverre hatt mer interesse for annet. Men fint for dere som liker NRK. ;). Jeg bryr meg lite om å se på TV. Sånn er det bare. 

NRK er mer enn TV.

Anonymkode: b0baf...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er mange altfor mye "i lomma på media" som det er ,synes jeg. Se bare på alle programmene i talkshow med seldig medievante  Skavlan som lenge var en publikumsfavoritt. Plutselig var ikke det " så omtykt" lenger. Jeg tror det er kommersielle " krefter" som vi ikke ser så tydelig som driver å påvirker oss. Alt er ofte ikke så enkelt.

Anonymkode: 24d09...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se bare på alle programmene i talkshow med veldig medievante  Skavlan som lenge var en publikumsfavoritt. Plutselig var ikke det " så omtykt" lenger. Jeg tror det er kommersielle " krefter" som vi ikke ser så tydelig som driver å påvirker oss.

I Skavlan-tilfellet er det vel vanskelig å skylde på kommersielle krefter. Seertallene sank veldig da programmet ble flyttet fra NRK til en kommersiell kanal. 

Jeg tror det har 2-3 hovedårsaker: Veldig mange av de som ser TV fredag kveld, hører til en gruppe som ikke endrer vaner så lett. Dermed holder de seg på NRK. Dessuten har Lindmo bare gjester som er relativt godt kjent i Norge. Skavlan må ha svensker av hensyn til samarbeidet, og noen av dem er "ukjente" for oss. Dessuten skal TV2 selge så mye reklame knyttet til programmet (forståelig nok, det er det de lever av) at pausene blir veldig merkbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.4.2019 den 11.02, Trine skrev:

Jeg mener at trossamfunn kan stå for sin egen økonomi, operaen kunne vi klart oss fint uten, teatre, kunstnere og norsk film kan få seg sponsorer som alle andre som trenger penger til et prosjekt.  Men om vi så har en post på budsjettet til kultur og religion, noe som er helt greit for meg, så får NRK gå inn i den posten og dele de kronene som er der, også kan de 84% som tydeligvis mener NRK er viktig for samfunnet, betale for å ha NRK. Så kan vi som ikke har TV, og som klarer oss fint uten NRK, få slippe å betale. Det er jo ingen som tvinger meg til å kjøpe billett til et teaterstykke jeg ikke skal se. Men jeg skal tvinges til å bidra like mye som de 84% som har glede av NRK, uten at jeg engang benytter meg av tilbudet.

Du tenker ikke så altfor langt du heller, merker jeg ;) Er det noe vi trenger, er det frihet til å velge selv hvilken nyhetskilde vi vil benytte oss av. Vi trenger ikke en statlig styrt kanal.

.. og jeg er sterk motstander av at mine skattepenger skal gå til folk som ikke gidder/orker å jobbe.

Vil heller støtte NRK og teater, de gjør ihvertfall en innsats og er til nytte for samfunnet 😊

Anonymkode: 45635...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...