Gå til innhold

Oppstramming - både av kropp og sjel


påskelilje

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Gargamel skrev:

Ok. Kan ikke gi barna skylden for den altså😛

Nå ble det mye negativt her. Jeg nærmer meg 50, men merker ikke at det går mye ut over evnen til å trene opp styrke i alle fall. Jeg trente i perioder som 20- og 30 åring, men det var lett å nå opp til samme nivå og forbi.

Det tar tid, men jeg ser mye bedre ut enn da jeg var på det tjukkeste og mest utrente for 7-8 år siden. Det er sjokk å se bilder av meg selv fra den tiden. Jeg har trent jevnt hver uke også, og blitt avhengig. 

 

5 timer siden, Xtra skrev:

Det har du rett i, man får ta med seg det man kan :) 

 

Må innrømme at jeg gjerne himler litt med øynene når venninner og kolleger i 40-50-årene skylder på tidligere graviditeter mhp at de ikke lenger har flat mage 🙄.

Jeg uten barn er ikke helt enig med dere der. Flere som har vært gravide får ødelagt musklene som kan gi utstående mage. Løs hud kan også gi mage. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
10 minutter siden, cilie skrev:

 

Jeg uten barn er ikke helt enig med dere der. Flere som har vært gravide får ødelagt musklene som kan gi utstående mage. Løs hud kan også gi mage. 

Kommer vel an på hvilken alder man får barn i. Huden har evne til å trekke seg sammen igjen når en er ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Kommer vel an på hvilken alder man får barn i. Huden har evne til å trekke seg sammen igjen når en er ung.

Løs hud kan komme i alle aldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, cilie skrev:

 

Jeg uten barn er ikke helt enig med dere der. Flere som har vært gravide får ødelagt musklene som kan gi utstående mage. Løs hud kan også gi mage. 

 

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Kommer vel an på hvilken alder man får barn i. Huden har evne til å trekke seg sammen igjen når en er ung.

Jeg fikk barn relativt sent, og jeg tviler sterkt på at min mage hadde vært flat om jeg ikke hadde fått barn :P.  Det har nok skjedd større endringer på den fronten siste fem-ti årene enn før og etter barn - magen var ca. som før få år etter barna (nå, derimot..)  :o.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, cilie skrev:

Løs hud kan komme i alle aldre. 

Ja ok, men større sjanse med økende alder og hvis man går veldig mye opp og ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, Xtra skrev:

 

Jeg fikk barn relativt sent, og jeg tviler sterkt på at min mage hadde vært flat om jeg ikke hadde fått barn :P.  Det har nok skjedd større endringer på den fronten siste fem årene enn før og etter barn - magen var ca. som før få år etter barna (nå, derimot..)  :o.

Ja, det er det samme jeg mener. Man blir eldre uansett, enten man har født eller ikke. 3  barn gjorde ingen forskjell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Xtra skrev:

 

Jeg fikk barn relativt sent, og jeg tviler sterkt på at min mage hadde vært flat om jeg ikke hadde fått barn :P.  Det har nok skjedd større endringer på den fronten siste fem årene enn før og etter barn - magen var ca. som før få år etter barna (nå, derimot..)  :o.

Ja, jeg skjønner jo at mange bruker det litt som unnskyldning! Men faktisk får noen aldri tilbake den flate magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja ok, men større sjanse med økende alder og hvis man går veldig mye opp og ned i vekt.

Ja, det er klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, cilie skrev:

Ja, jeg skjønner jo at mange bruker det litt som unnskyldning! Men faktisk får noen aldri tilbake den flate magen. 

Men de er sikkert glad for de barna de har fått likevel og ville ikke byttet bort mot flat mage. Tror du ikke det ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Men de er sikkert glad for de barna de har fått likevel og ville ikke byttet bort mot flat mage. Tror du ikke det ?

 

Hva har det med saken å gjøre? Det er vel ingen som vil bytte bort barna sine mot en lekrere kropp...?

Poenget var bare å si at for noen har graviditeter endret kroppen. Jeg har venninner, normalvektige og som fikk barn i gjennomsnittsalder, som både har operert bryster og mage pga endret utseende. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja.... ja.... det var den styrketreningen ja... 😮

Rykk tilbake til start, og begynn med friskt mot, Påskelilje 😄

 

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja.... ja.... det var den styrketreningen ja... 😮

Rykk tilbake til start, og begynn med friskt mot, Påskelilje 😄

 

Har allerede vært på styrketrening to ganger denne uken, jeg 💪. Men kan "trøste" deg med at det føltes som om det var første gang, etter en måneds opphold. Skikkelig ferskvare. Men kommer kanskje lettere tilbake enn om jeg ikke hadde trent i det hele tatt. Må innrømme at jeg ikke orker å ta meg HELT ut, blir sliten nok, og har ikke voldsomme ambisjoner. Det må jo hjelpe på noe, og ikke minst holder det ryggvondt i sjakk.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Har allerede vært på styrketrening to ganger denne uken, jeg 💪. Men kan "trøste" deg med at det føltes som om det var første gang, etter en måneds opphold. Skikkelig ferskvare. Men kommer kanskje lettere tilbake enn om jeg ikke hadde trent i det hele tatt. Må innrømme at jeg ikke orker å ta meg HELT ut, blir sliten nok, og har ikke voldsomme ambisjoner. Det må jo hjelpe på noe, og ikke minst holder det ryggvondt i sjakk.

Får kanskje prøve meg på en økt i kveld! Har jo gått en del turer i sommer da, men ikke trent styrke så mange ganger...

Hovedmotivasjonen min for styrketrening er oppstramming og forebygging av ryggplager - og så kan en eventuell vektnedgang som måtte komme, være bonus 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...