Gå til innhold

Nå vil jeg også ned i vekt


Gjest Surrehuggu

Anbefalte innlegg

Gjest Surrehuggu

Har ikke vært så opptatt av dette forumet tidligere, for jeg tenker alltid at jeg uansett ikke greier å gå ned i vekt, og at det derfor ikke er noe for meg. Men det endret seg i sta da jeg for moro skyld gikk på vekta. Hadde da ikke veid meg siden april/mai, og overraskelsen og gleden ble stor da jeg så at jeg har gått ned nærmere 6 kg! Helt uten at jeg har tenkt noe over det! 😊

Dette synet på vekta ga meg i alle fall inspirasjon og motivasjon til å fortsette (nå bevisst) med å gå mer ned i vekt. 10 kg til fra nå, så blir det bra. 👍😊

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vektnedgangen 😍❤️ Nå ga du meg også inspirasjon! 

Kan vi ikke gjøre det sammen ? Jeg skal ned 8 kg 😬

Vi kan jo veie oss 1 gang i uken og inspirere hverandre slik, hva tenker du om det ? 

Ingen trenger å skrive hvor mye man veier, men heller hvor mange kg man har tapt. 

#LOL

Anonymkode: f1f4d...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Høres fint ut, det. Det kan nok hjelpe mye på motivasjonen! :) Hvilken dag skal vi velge som veiedag? Så kan vi oppdatere hverandre på samme ukedag hver uke fremover. Og enig i at vi bare oppgir hvor mye vi har gått ned. Nummeret på vekta har ingen noe med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ta utganspunktet i den vekten vi hadde sist vi veide oss også kan vi begynne å veie oss fast hver mandag. Hva tenker du om det? 😉 helst på morgenen før man har spist/drukket og helst uten klær på for jeg har opplevd at klær veier en del. 

Anonymkode: f1f4d...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Surrehuggu skrev:

Har ikke vært så opptatt av dette forumet tidligere, for jeg tenker alltid at jeg uansett ikke greier å gå ned i vekt, og at det derfor ikke er noe for meg. Men det endret seg i sta da jeg for moro skyld gikk på vekta. Hadde da ikke veid meg siden april/mai, og overraskelsen og gleden ble stor da jeg så at jeg har gått ned nærmere 6 kg! Helt uten at jeg har tenkt noe over det! 😊

Dette synet på vekta ga meg i alle fall inspirasjon og motivasjon til å fortsette (nå bevisst) med å gå mer ned i vekt. 10 kg til fra nå, så blir det bra. 👍😊

Så bra at du har gått ned 6 kilo, gratulerer :) 

Jeg er med å si hvor mye jeg har gått ned, men jeg har veiedag fredag. Spiser noe ekstra godt lørdags kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Surrehuggu skrev:

Har ikke vært så opptatt av dette forumet tidligere, for jeg tenker alltid at jeg uansett ikke greier å gå ned i vekt, og at det derfor ikke er noe for meg. Men det endret seg i sta da jeg for moro skyld gikk på vekta. Hadde da ikke veid meg siden april/mai, og overraskelsen og gleden ble stor da jeg så at jeg har gått ned nærmere 6 kg! Helt uten at jeg har tenkt noe over det! 😊

Dette synet på vekta ga meg i alle fall inspirasjon og motivasjon til å fortsette (nå bevisst) med å gå mer ned i vekt. 10 kg til fra nå, så blir det bra. 👍😊

Gratulerer med vektnedgang og motivasjon til å gå ned resten😊

Selv har jeg gått ned 16 kg det siste året og det kjennes godt på både kropp og klær. Det er ikke noe godt å veie for mye.

Skal/bør gå ned 18 kg til, så jeg er med på alt som kan holde motivasjonen oppe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu

Den er god, ab 5a5 :) Da veier vi oss hver mandag og skriver om det her. Alle som vil slenge seg på, er hjertelig velkomne!  👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Gratulerer med vektnedgang og motivasjon til å gå ned resten😊

Selv har jeg gått ned 16 kg det siste året og det kjennes godt på både kropp og klær. Det er ikke noe godt å veie for mye.

Skal/bør gå ned 18 kg til, så jeg er med på alt som kan holde motivasjonen oppe 😊

Gratulerer til deg også :) 16 kilo er mye! Og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 12.11, Surrehuggu skrev:

Den er god, ab 5a5 :) Da veier vi oss hver mandag og skriver om det her. Alle som vil slenge seg på, er hjertelig velkomne!  👍😊

Jeg gikk ned 3 gram denne uka 😂 ikke veldig mye, men bra nok til å være en start! Hvordan gikk det med deg ? 

Anonymkode: f1f4d...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk litt opp denne uka og helgens utskeielser har all skyld, men er i gang igjen nå. Var borte denne helgen og da greier jeg ikke å følge matplanen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg gikk litt opp denne uka og helgens utskeielser har all skyld, men er i gang igjen nå. Var borte denne helgen og da greier jeg ikke å følge matplanen min. 

Ikke gi opp du klarer det 😍❤️ Du må ha trua på deg selv! Prøv å ha et mål hver dag, noe å strekke deg etter slik får du tankene bort fra søtsaker og slik. Gå deg en tur hvis søtsuget blir intenst! Anbefaler deg også å starte med krom tilskudd! Jeg startet med den nylig og nå er søtsuget så og si HELT borte! 

Anonymkode: f1f4d...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gi opp du klarer det 😍❤️ Du må ha trua på deg selv! Prøv å ha et mål hver dag, noe å strekke deg etter slik får du tankene bort fra søtsaker og slik. Gå deg en tur hvis søtsuget blir intenst! Anbefaler deg også å starte med krom tilskudd! Jeg startet med den nylig og nå er søtsuget så og si HELT borte! 

Anonymkode: f1f4d...5a5

Takk.

Ja, jeg skal greie det, men jobber nå med å slutte og røyke så det blir en ekstra utfordring med tanke på vekta. Har jo trang til å putte noe i munnen mer eller mindre hele tiden. 

Har tidligere prøvd krom med dårlig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
På 19.8.2019 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ned 3 gram denne uka 😂 ikke veldig mye, men bra nok til å være en start! Hvordan gikk det med deg ? 

Anonymkode: f1f4d...5a5

Hei, og beklager seint svar. Jeg gikk vel ned ca en halv kg forrige uke. Denne uka har jeg fått god drahjelp av omgangssyke, så jeg oppdaterer ikke i morgen siden det da vil gi ganske feil inntrykk! 😅

Håper det går videre fremover med deg! 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu
På 20.8.2019 den 6.56, emilie321 skrev:

Takk.

Ja, jeg skal greie det, men jobber nå med å slutte og røyke så det blir en ekstra utfordring med tanke på vekta. Har jo trang til å putte noe i munnen mer eller mindre hele tiden. 

Har tidligere prøvd krom med dårlig resultat.

Det er ikke lett å gjøre begge deler samtidig. Kanskje lurt å konsentrere deg om en ting av gangen? Det sa i alle fall legen min til meg en gang. 😉

Men noen er jo heldige og klarer begge deler samtidig. Håper du er en av dem! Lykke til! 💪😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Surrehuggu skrev:

Det er ikke lett å gjøre begge deler samtidig. Kanskje lurt å konsentrere deg om en ting av gangen? Det sa i alle fall legen min til meg en gang. 😉

Men noen er jo heldige og klarer begge deler samtidig. Håper du er en av dem! Lykke til! 💪😊

Takk for det, men det går dårlig for meg å gjøre flere ting samtidig. Prøver og prøver, men får det ikke til:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 time siden, emilie321 skrev:

Takk for det, men det går dårlig for meg å gjøre flere ting samtidig. Prøver og prøver, men får det ikke til:-(

Det var også vanskelig for meg å både slutte å røyke og å gå ned i vekt samtidig, hvis det kan være noen trøst. 

Ta en ting av gangen. Det som du er mest motivert for. Den gangen dette var aktuelt for meg, valgte jeg slanking fremfor røyken. Måtte liksom ha røyken å "trøste meg" med i prosessen. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Surrehuggu skrev:

Det var også vanskelig for meg å både slutte å røyke og å gå ned i vekt samtidig, hvis det kan være noen trøst. 

Ta en ting av gangen. Det som du er mest motivert for. Den gangen dette var aktuelt for meg, valgte jeg slanking fremfor røyken. Måtte liksom ha røyken å "trøste meg" med i prosessen. 😆

Takk for oppmuntrende ord.

Akkurat nå så har jeg gitt opp å slåss med røyken,  men jeg har trappet litt ned da. Har hatt en periode hvor jeg har økt med quetiapin og den gjør meg nesten sprø, sånn i forhold til mat. Har virkelig prøvd å holde igjen, men med ulikt resultat. Nå prøver jeg med vanlig dose igjen, så da regner jeg med den biten går bedre.

Føler meg ganske dum som ikke greier å takle maten og ei heller greier å slutte og røyke.  Nå har jeg hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 7-8 år, og ser ikke ut til å bli kvitt den heller (Har mer kontroll nå enn før da) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Du må ikke føle deg dum som ikke greier det akkurat nå.Ta det heller opp igjen når du er mer stabil, og én ting av gangen! :)

Kjempebra at du har mer kontroll på din sf nå enn før. Forsøk å være glad for hver minste fremgang i livet, og gi deg selv kred for ting du har kjempet for som går bra!

Lykke til med alt du står i, og ha en fin dag! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Surrehuggu skrev:

Du må ikke føle deg dum som ikke greier det akkurat nå.Ta det heller opp igjen når du er mer stabil, og én ting av gangen! :)

Kjempebra at du har mer kontroll på din sf nå enn før. Forsøk å være glad for hver minste fremgang i livet, og gi deg selv kred for ting du har kjempet for som går bra!

Lykke til med alt du står i, og ha en fin dag! :)

 

Tusen takk og i lige måde 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Tusen takk og i lige måde 😊

 

Jeg tror det er lurest å kutte røyken først. Der er målet «total stopp», eliminering, mens maten må vi jo «leve med» resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...