Gå til innhold

Ukas vekt uke 36


Villanda

Anbefalte innlegg

Ingen aktivitet her?

Gått ned 4 kg. 78 nå. Og et par cm i livvidde. Bare 10 kg igjen. På Roede skal e liksom måle både her og der, men det gidder jeg ikke. Uansett magen som er stor, som er farligst.

Andre?

Og så må jeg bare si at jeg har vært litt flink og greid meg bra uten DOL nå. Ikke vært inne og lest. Og nå er jeg bare her, skal ikke kikke i andre forum.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Villanda skrev:

Ingen aktivitet her?

Gått ned 4 kg. 78 nå. Og et par cm i livvidde. Bare 10 kg igjen. På Roede skal e liksom måle både her og der, men det gidder jeg ikke. Uansett magen som er stor, som er farligst.

Andre?

Og så må jeg bare si at jeg har vært litt flink og greid meg bra uten DOL nå. Ikke vært inne og lest. Og nå er jeg bare her, skal ikke kikke i andre forum.  

Hadde ikke fått med meg at det er et forum med dette navnet engang... :D Jeg har gått ned 1,1 kg på to uker og er strålende fornøyd med det. :) Livvidden har jeg ikke målt siden starten, får se om jeg husker det i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk bittelitt opp, men har gått ned de igjen. Så ifølge vekta så har jeg gått ned 200 g på 3 uker😂 Kan vel egentlig si at den har stått stille da. Beveger meg mer, men er også mer sulten.

Jobber hardt med det mentale for tiden, må holde meg stabil og det er ikke alltid like lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg gikk bittelitt opp, men har gått ned de igjen. Så ifølge vekta så har jeg gått ned 200 g på 3 uker😂 Kan vel egentlig si at den har stått stille da. Beveger meg mer, men er også mer sulten.

Jobber hardt med det mentale for tiden, må holde meg stabil og det er ikke alltid like lett. 

Ikke opp alt i alt i alle fall på de tre ukene 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Lillemus skrev:

Hadde ikke fått med meg at det er et forum med dette navnet engang... :D Jeg har gått ned 1,1 kg på to uker og er strålende fornøyd med det. :) Livvidden har jeg ikke målt siden starten, får se om jeg husker det i morgen tidlig.

Har ikke du vært her lenge, på dette forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Villanda skrev:

Har ikke du vært her lenge, på dette forum?

Jo, men hadde ikke fått med meg at det er et eget forum for vektmestring her. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lillemus skrev:

Jo, men hadde ikke fått med meg at det er et eget forum for vektmestring her. 😊

Er du helt nuuub, eller 😄 ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder nøye oversikt over vekta, veier meg hver dag. 

Jeg har en svak trend nedover, men det er snakk om 2 kilo på 3 mnd 😮 

Ligger på et gjennomsnitt på 1400-1500 kcal til hverdags. Innimellom er det noe ekstra, så jeg får i meg mer enn det altså (ca 1700 i snitt). Det er tydeligvis ikke lite nok til å få ordentlig fart på reduksjonen - eller så teller jeg kaloriene litt feil (bruker en app).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg holder nøye oversikt over vekta, veier meg hver dag. 

Jeg har en svak trend nedover, men det er snakk om 2 kilo på 3 mnd 😮 

Ligger på et gjennomsnitt på 1400-1500 kcal til hverdags. Innimellom er det noe ekstra, så jeg får i meg mer enn det altså (ca 1700 i snitt). Det er tydeligvis ikke lite nok til å få ordentlig fart på reduksjonen - eller så teller jeg kaloriene litt feil (bruker en app).

Det går riktig vei, da. Hvor mye hadde du tenkt å gå den?

I følge planen min i vinter skulle jeg veid 2-3 kg mindre akkurat nå, men nå spiller det ingen rolle mer.

Jeg har kjøpt en stor pose godteri til i kveld så jeg får i meg mest mulig sukker. I morgen blir det en lang, lang joggetur 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gargamel skrev:

Hehe. Tenåringer i huset skjønner jeg.

Hehe… Stemmer det.

Men det er vel litt sånn 2017-ord 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Det går riktig vei, da. Hvor mye hadde du tenkt å gå den?

I følge planen min i vinter skulle jeg veid 2-3 kg mindre akkurat nå, men nå spiller det ingen rolle mer.

Jeg har kjøpt en stor pose godteri til i kveld så jeg får i meg mest mulig sukker. I morgen blir det en lang, lang joggetur 🙂

Jeg har 4 kilo til jeg gjerne vil bli kvitt. Da er jeg langt over det jeg veide for ca ti år siden, men likevel akseptabel vekt.

Har BMI på 27 nå, og hvis klarer de siste 4 kiloene, vil jeg havne på 25,6 (som fremdeles er litt mye, men greit nok, tenker jeg).

Men jeg er virkelig overrasket over at jeg ikke går ned raskere. Jeg er riktignok i mindre aktivitet i år enn i fjor, men jeg spiser helt klart mye mindre mat + har færre utskeielser av godteri og alkohol.

Kos deg med godteposen i kveld 🙂 Og nyt joggeturen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg akkurat innenfor "normalvektig" ifølge BMI-kalkulator (f.eks. https://www.aleris.no/overvektsklinikken/bmi-kalkulator/?gclid=Cj0KCQjwh8jrBRDQARIsAH7BsXdryMkfIpKduVPEmCKD3xOQ82-yCTtzpEVtIt4ciR0BjHv3TK_ciuwaAmCcEALw_wcB), men hadde nok likt å veie 5-10 kilo mindre. Alt for glad i å kose meg, egentlig ikke vanskelig å peke på hvor jeg kunne knipe inn om det var veldig viktig for meg med vektnedgang.

 

Dog leser jeg etter å ha tastet inn vekt og høyde  "Din BMI indikerer at du er normalvektig. Fedmekirurgi er ikke aktuelt for deg. Vektnedgang er heller ikke anbefalt, men et sunt kosthold og regelmessig fysisk aktivitet er gunstig for å opprettholde god helse."

 

Frem med godsakene - god helg! 😜

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Xtra skrev:

Jeg sniker meg akkurat innenfor "normalvektig" ifølge BMI-kalkulator (f.eks. https://www.aleris.no/overvektsklinikken/bmi-kalkulator/?gclid=Cj0KCQjwh8jrBRDQARIsAH7BsXdryMkfIpKduVPEmCKD3xOQ82-yCTtzpEVtIt4ciR0BjHv3TK_ciuwaAmCcEALw_wcB), men hadde nok likt å veie 5-10 kilo mindre. Alt for glad i å kose meg, egentlig ikke vanskelig å peke på hvor jeg kunne knipe inn om det var veldig viktig for meg med vektnedgang.

 

Dog leser jeg etter å ha tastet inn vekt og høyde  "Din BMI indikerer at du er normalvektig. Fedmekirurgi er ikke aktuelt for deg. Vektnedgang er heller ikke anbefalt, men et sunt kosthold og regelmessig fysisk aktivitet er gunstig for å opprettholde god helse."

 

Frem med godsakene - god helg! 😜

Jeg sniker meg akkurat over grensen for "normalvektig", med BMI 25.2

Jeg leser etter å ha tastet inn vekt og høyde:

"Din BMI indikerer at du har en overvekt. Din helserisiko kan være forhøyet. Du står med en foten i graven og den andre foten på et bananskall"

Jeg er egentlig ikke så misfornøyd, og ser ikke behov for å gå ned så mye. Vi menn er heldigvis ikke så kritiske til eget utseende. Livvidden er innenfor kravet, i alle fall 🙂.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meget fornøyd med å ha gått ned fra 64,8 / 64 kg til 61,7 kg på kun 1 måned. Årsak er at jeg har sluttet å være avhengig av Coca cola. Jeg drakk minst 2 til 4 liter cola hver dag tidligere, men jeg sliter med å klare å holde meg unna cola. Men jeg forsøker å erstatte den med annen drikke uten sukker. Jeg trener også lite, men regelmessig. 

Jeg kjenner det på magen at jeg har tatt av litt. Før fikk jeg vondt i magen av å sitte men nå er det ikke vondt lenger. Magen har strammet seg. BMI 22,5 normalvektig. Jeg var normalvektig fra før men slet med smerter i muskulaturen når jeg satt. For alt lå seg rundt magen. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg sniker meg akkurat over grensen for "normalvektig", med BMI 25.2

Jeg leser etter å ha tastet inn vekt og høyde:

"Din BMI indikerer at du har en overvekt. Din helserisiko kan være forhøyet. Du står med en foten i graven og den andre foten på et bananskall"

Jeg er egentlig ikke så misfornøyd, og ser ikke behov for å gå ned så mye. Vi menn er heldigvis ikke så kritiske til eget utseende. Livvidden er innenfor kravet, i alle fall 🙂.

 

Det er livvidden som teller. Det farlige fettet legger seg på magen. Og vekten er nok opp til person til person. Du er nok ikke overvektig dersom du har en normal mage. Kjenner en som har en ganske svær oppblåst mage og en som er slank i magen. Begge veier like mye. Begge er like høy. Han ene ser feit ut. Han andre ser slank ut. Dvs normalvekt er individuell fra person til person tror jeg. 

Man er den man er uavhengig av vekt.  Alt har sin sjarm men for helsen sitt beste et det viktig å passe på at magen ikke blåser for mye opp. Har lest at det er der det helsefarlige fettet ligger  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 22.59, Lillemus skrev:

Jo, men hadde ikke fått med meg at det er et eget forum for vektmestring her. 😊

Innbilte meg jeg hadde sett deg på dette forum, for vektmestring også. Men jajja. Ikke så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...