Gå til innhold

Ukens trening uke 36


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka ble det to økter - motbakke med stavgang mandag og søndag. Vi har en runde på 5,5 km hvorav ca. 2,5 km er bratte og lange motbakker. Det er et h****** å gå opp der, men når vi er to så drar vi med hverandre. :) I dag gikk vi motsatt vei av hva vi pleier, men det var faktisk såpass mye mindre hardt (slakere oppover den veien) at det kommer ikke til å bli en vane for å si det sånn - skal vi først ta helvetesrunden så skal vi ha så mye som mulig igjen for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Det ble 2 økter på Evo og en gåtur/ joggetur på 6 km og dag ble det det jeg vil kalle en rusletur. 

I dag var dørstokkmila lang og motivasjonen ikke på topp. Litt trøtt etter selskap i går kveld/ natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bar på materialer i tre timer onsdag + en time lørdag. Kjente det godt i armer og hender.

Løp en halvtime i skogen i dag. Gøy! Kroppen kjentes bedre ut nå enn forrige helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg bar på materialer i tre timer onsdag + en time lørdag. Kjente det godt i armer og hender.

Løp en halvtime i skogen i dag. Gøy! Kroppen kjentes bedre ut nå enn forrige helg.

Og så var vi på sopptur i halvannen time,  men det var jo kosetur og ikke trim 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått trent så mye som jeg ønsket, men har jo gått fra ingen aktivitet til aktivitet hver dag. Så jeg får være fornøyd med det.

Jeg fikk en god økt på treningssenteret på torsdag (1 time og 20 min). Nå gikk jeg 20 min på mølla (mot 14 min forrige gang)  Kunne gått lenger, men for å få tid til apparater så måtte jeg gi meg. På fredag var jeg på harrytur og da gikk jeg rimelig mye. Ellers har det blitt noen få bittesmå gåturer. 

Fra og være i ekstremt dårlig form, så merker jeg at formen er litt stigende. Går ikke så fort tom og jeg går fortere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble en rolig og kort joggetur på tirsdag pluss halvmaraton på lørdag. Hva skal jeg finne på nå? 

Fornøyd med gjennomføringen? 

Nei, nå er det vel bare å melde seg på neste løp, ev tenke been there done that og trene for treningens (ev kroppens) skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 turer gå/jogg i skogen og 1 intervaller på mølle + noe styrke. Altså 4 stk. 

Hatt mye mindre «tæl» denne uka pga håpløs søvn. Det har resultert i null viljestyrke og mye karbo og. Har lyst til å sove i 100 år.

Med 3,5 t søvn, så stritter jo nå kroppen (hodet?) mot å dra på morgentrening om en time for å si det slik. Har ei heller lyst til å gå tur nå i morgenmørket. Jeg er så trøtt at jeg fryser og «det gjør vondt å puste.» «Herlig» mandag, med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, cilie skrev:

Fornøyd med gjennomføringen? 

Nei, nå er det vel bare å melde seg på neste løp, ev tenke been there done that og trene for treningens (ev kroppens) skyld?

Ja, det gikk bedre enn forventet. Jeg holdt meg strengt til en planlagt og lav fart første halvdel. Jeg hadde bestemt meg for å ha en bra  opplevelse, og ikke presse meg og risikere en smell i dette første forsøket. Etter 10 km gadd jeg ikke følge planen mer. Jeg tok av og begynte å løp forbi så mange jeg kunne. Jeg tror kroppen var ganske full av endorfiner og adrenalin da, for jeg merket ikke at jeg var sliten før helt på slutten.  Det ble en altså en del kjappere enn planlagt (men det er jo absolutt ikke kjapt i forhold mange andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, det gikk bedre enn forventet. Jeg holdt meg strengt til en planlagt og lav fart første halvdel. Jeg hadde bestemt meg for å ha en bra  opplevelse, og ikke presse meg og risikere en smell i dette første forsøket. Etter 10 km gadd jeg ikke følge planen mer. Jeg tok av og begynte å løp forbi så mange jeg kunne. Jeg tror kroppen var ganske full av endorfiner og adrenalin da, for jeg merket ikke at jeg var sliten før helt på slutten.  Det ble en altså en del kjappere enn planlagt (men det er jo absolutt ikke kjapt i forhold mange andre).

Gratulerer med godt gjennomført! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble en rolig og kort joggetur på tirsdag pluss halvmaraton på lørdag. Hva skal jeg finne på nå? 

WOW! Ikke verst 🙂

Jeg har tro på å bli en jogger igjen 🙂 Kanskje orker jeg et løp igjen neste år? Det blir ingenting dette året, men veldig moro i fjor da jeg trente til det.

Du kan jo svømme da 🙂 Lær deg å crawle, hvis du ikke kan det fra før 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, det gikk bedre enn forventet. Jeg holdt meg strengt til en planlagt og lav fart første halvdel. Jeg hadde bestemt meg for å ha en bra  opplevelse, og ikke presse meg og risikere en smell i dette første forsøket. Etter 10 km gadd jeg ikke følge planen mer. Jeg tok av og begynte å løp forbi så mange jeg kunne. Jeg tror kroppen var ganske full av endorfiner og adrenalin da, for jeg merket ikke at jeg var sliten før helt på slutten.  Det ble en altså en del kjappere enn planlagt (men det er jo absolutt ikke kjapt i forhold mange andre).

Gratulerer, det høres ut som du la en god plan :)

Min eldste datter skal snart gjennom det samme, men det er i København :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Gratulerer, det høres ut som du la en god plan :)

Min eldste datter skal snart gjennom det samme, men det er i København :)

Får krysse fingrene for at det hun også får en fin opplevelse.

Hun får passe på å fylle seg opp med karbohydrater det siste døgnet før løpet. (Det føles litt bakvendt for folk som er vant til å spise fornuftig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, påskelilje skrev:

WOW! Ikke verst 🙂

Jeg har tro på å bli en jogger igjen 🙂 Kanskje orker jeg et løp igjen neste år? Det blir ingenting dette året, men veldig moro i fjor da jeg trente til det.

Du kan jo svømme da 🙂 Lær deg å crawle, hvis du ikke kan det fra før 🙂 

Ja, jeg burde lært meg å svømme ordentlig, men det er så kaldt vann her i oppe i nord.

Jeg blir nok med på flere løp allerede i høst. Kanskje 5k som er litt i motsatt ende av skalaen. Jeg må utnytte at formen er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, Gargamel skrev:

Får krysse fingrene for at det hun også får en fin opplevelse.

Hun får passe på å fylle seg opp med karbohydrater det siste døgnet før løpet. (Det føles litt bakvendt for folk som er vant til å spise fornuftig)

Det skal jeg videreformidle :) Hun er vanligvis veldig opptatt av å spise lite av det, så det er nok et godt råd ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye for tiden. Fordelen med å bo i Oslo er jo at det er mulig å gå til jobb og ulike aktiviteter. De siste månedene har jeg gått 85-90 km hver uke. I tillegg har jeg trent spinning 2 ganger i uka + 20 minutter styrke, også trener jeg en time styrke med tyngre vekter en dag i uka. For meg er det viktig med god planlegging, sånn at jeg ikke finner grunner til å droppe trening - og de siste månedene har det gått bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎09‎.‎2019 den 4.48, cilie skrev:

3 turer gå/jogg i skogen og 1 intervaller på mølle + noe styrke. Altså 4 stk. 

Hatt mye mindre «tæl» denne uka pga håpløs søvn. Det har resultert i null viljestyrke og mye karbo og. Har lyst til å sove i 100 år.

Med 3,5 t søvn, så stritter jo nå kroppen (hodet?) mot å dra på morgentrening om en time for å si det slik. Har ei heller lyst til å gå tur nå i morgenmørket. Jeg er så trøtt at jeg fryser og «det gjør vondt å puste.» «Herlig» mandag, med andre ord...

Hvis du holder ut søvn-opplegget, så tenker jeg det er verdt både mye karbo og annet noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Hvis du holder ut søvn-opplegget, så tenker jeg det er verdt både mye karbo og annet noen uker!

Takk, gjør det, men er bare blitt utrolig deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Takk, gjør det, men er bare blitt utrolig deprimert. 

Håper dette blir bra til slutt. Noen sier jo at det kjennes ut som om de går rundt halvveis i søvne mens de holder på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...