Gå til innhold

Håper ikke dere blir lei meg nå da...


Millee89

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Millee89 skrev:

😭 nå har jeg ikke bare helseangsten, men forferdelig samvittighet også...

Vel, hvis du ikke vil ha ærlige svar så er det best ikke å spørre. ;) Håper du får hjelp for det må jo være grusomt å gå rundt og ha det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Vel, hvis du ikke vil ha ærlige svar så er det best ikke å spørre. ;) Håper du får hjelp for det må jo være grusomt å gå rundt og ha det sånn!

Joda jeg tålte du svarte altså. 

Mente at jeg har dårlig samvittighet for mannen... etter han sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Millee89 skrev:

Joda jeg tålte du svarte altså. 

Mente at jeg har dårlig samvittighet for mannen... etter han sa det.

Du skal være glad for at han tør å si fra til deg at nok er nok - nå fikk du jo et spark i baken til å ta tak i dette og søke hjelp og behandling enda mer enn du har hatt til nå. Håper du får plass der Cilie (?) anbefalte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Du skal være glad for at han tør å si fra til deg at nok er nok - nå fikk du jo et spark i baken til å ta tak i dette og søke hjelp og behandling enda mer enn du har hatt til nå. Håper du får plass der Cilie (?) anbefalte. :) 

Det er sant.... ble bare så lei meg. Samtidig som jeg skjønner det godt altså. 

Ja tusen takk. Det håper jeg også!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Millee89 skrev:

Eneste hjelp jeg får er jo dps...det er jo forøvrig god hjelp. Men syns det er litt sjelden. 

Du har tidligere sagt at du har time på dps hver uke, og hvis det er tilfelle så er det kanskje ikke mengden behandling som er problemet men hva du gjør mellom timene? Klarer du å skyve angsten til side mens du er på jobb? Er det noen andre situasjoner du får til å skyve den til side?

Jeg lurer litt på om det foreløpig er slik at du gjerne vil at noen andre skal fjerne angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Du har tidligere sagt at du har time på dps hver uke, og hvis det er tilfelle så er det kanskje ikke mengden behandling som er problemet men hva du gjør mellom timene? Klarer du å skyve angsten til side mens du er på jobb? Er det noen andre situasjoner du får til å skyve den til side?

Jeg lurer litt på om det foreløpig er slik at du gjerne vil at noen andre skal fjerne angsten?

Ja det var vel litt sånn....on point! 

Er vel sånn  at jeg har håpet noen andre fjerner den for meg, nettopp fordi jeg kanskje ikke har ønsket å innse dette ER angst. Jeg har trodd alle kroppslige symptomene er alvorlig sykdom. 

Men jeg har begynt å innse det må være angst. Med tanke på alt jeg har følt på siste halve året..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Oppdatering fra meg hvis noen skulle ville lese... 

Legen har henvist til Raskere tilbake på Lovisenberg. Så håper å få plass der.

Mr av hodet skulle jeg hatt igår, men utsatte den en uke. Klarte ikke helt å avbestille. Men håper jeg klarer det ettersom det egentlig ikke er grunnlag for å ta den ifølge legene. 

 

Jeg har siden sist jeg skrev kommet meg ut i jobb igjen. Jeg har på litt over en uke jobbet tre vanlige vakter og tre nattevakter. 

Angsten preger meg noe mindre så lenge jeg er i aktivitet. 

Forrige torsdag var jeg på kveldsvakt og da gikk jeg 18000 skritt på kveld på hardt gulv i høyt tempo. Etter dette opplever jeg å være støl/ha vondt i foten, kneet og låret. Merkelig nok i samme bein jeg har følt meg nummen i foten. 

Har også fått vondt i overarm på samme side. 

DA kom de forbaska tankene om ALS igjen. 

Men mannen min fikk meg litt ned på jorda igjen. Han bare: du bærer rundt på en 1 åring store deler av dagen på samme siden du nå er støl og har vondt. Samtidig begynner du å jobbe og går fra å være hjemme til å bevege deg mye! 

Han mener det bare er et resultat av overbelastning og kan ikke fatte åssen jeg blir bekymret for noe sånt- når det faktisk trolig har sin årsak. Tror dere det?

 

Men henger vel sammen med at dette er jo samme bein jeg har følt jeg har muskel svekkelse i også. (Noe jeg ikke hadde ifølge legen som tok nevrologisk test med øvelser på sitt kontor) Så ja... kommet meg i jobb igjen... Men tankene og redselen tar meg ennå...

 

Jeg vil igjen takke for alle dere som har svart her. Håper dere skjønner det betyr noe for en som har det ganske svart av angst til tider. Jeg leser ofte tilbake i svarene og klarer roe meg. ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2019 den 8.16, cilie skrev:

Kanskje du kunne fått litt intensiv oppfølging. Det fins også ulike kurs mot helseangst, sjekk feks Raskere tilbake på Lovisenberg om du bor i Oslo-området. 

Fått henvisning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...