Gå til innhold

Trening uke 39


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jada!

Mandag - Helvetesrunden + litt til for å få dobbelt dagsmål, rundet altså 20.000 skritt denne dagen! - 6,7 km stavgang

Torsdag - Helvetesrunden - 5,5 km stavgang

Lørdag - Helvetesrunden - 5,5 km stavgang

Søndag - Kjæresten måtte på jobb søndag ettermiddag og jeg satte på med ham dit og gikk hjem igjen, ble 6,7 km gange på 1t 20 min, er veldig fornøyd med det. :)

I tillegg til at vi sykler til butikken og gjør storhandel på lørdager og jeg har gått til butikken et par ganger for å handle noe spesielt i løpet av uka, et ørlite bidrag til miljøet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et 5km løp som gikk helt midt på treet, en 5km rolig joggetur og en runde med styrketrening. Egentlig tror jeg at jeg skal roe ned ambisjonene en periode. Kanskje være fornøyd med to rolige turer i uka. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null... Fortsatt tungpustet, vond hals og slapp. Føler meg som en strandet hvalross - har ikke akkurat spist salat og vann som jeg burde når jeg overhodet ikke beveger meg, mer sjokomelk, is og boller -style...  Tok på meg høstens første strømpebukse og det kjentes trangt... Sukk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Null... Fortsatt tungpustet, vond hals og slapp. Føler meg som en strandet hvalross - har ikke akkurat spist salat og vann som jeg burde når jeg overhodet ikke beveger meg, mer sjokomelk, is og boller -style...  Tok på meg høstens første strømpebukse og det kjentes trangt... Sukk... 

Håper du blir bra snart. Det er ikke lett å spise riktig når en er dårlig. Selv blir jeg ekstra sulten + at evnen til å stå imot suget blir svekket. 

Ønsker deg fortsatt god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Null... Fortsatt tungpustet, vond hals og slapp. Føler meg som en strandet hvalross - har ikke akkurat spist salat og vann som jeg burde når jeg overhodet ikke beveger meg, mer sjokomelk, is og boller -style...  Tok på meg høstens første strømpebukse og det kjentes trangt... Sukk... 

God bedring til deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok min siste pille (antibiotika) i går og er heldigvis i mye bedre form. Så nå er det bare til å kjøre på. Har tatt det rolig denne uka, men med noe bevegelse. 

Tirsdag var jeg på tur med senteret jeg tilhører og jeg gikk rimelig mye. På vei hjem var jeg helt knekt (Har ekstremt dårlig kondisjon nå)

Torsdag var jeg på jobb. 15 min oppvarming på mølla + 45 min styrke + 30 min bevegelighets trening og styrke. Tok det middels hardt. 

Fredag var jeg på harrytur og det ble mye gåing. Ikke akkurat trening, men akkurat nå så fungerte det sånn for meg.

Aktivitetsmessig så er jeg fornøyd med denne uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, emilie321 skrev:

Håper du blir bra snart. Det er ikke lett å spise riktig når en er dårlig. Selv blir jeg ekstra sulten + at evnen til å stå imot suget blir svekket. 

Ønsker deg fortsatt god bedring.

Takk for det! Nå har brystet bedre, og jeg har hatt to netter uten klamhet. Kjenner det vel mest på det psykiske nå😞 Jeg har ikke vært særlig sulten - kun sugen på k u n karbohydrater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, cilie skrev:

Takk for det! Nå har brystet bedre, og jeg har hatt to netter uten klamhet. Kjenner det vel mest på det psykiske nå😞 Jeg har ikke vært særlig sulten - kun sugen på k u n karbohydrater...

Godt du er bedre. Selv synes jeg at suget er verre å hanskes med enn sulten. Ikke lett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, emilie321 skrev:

Godt du er bedre. Selv synes jeg at suget er verre å hanskes med enn sulten. Ikke lett det der.

Helt enig! Har lansert min egen «Stopptober» i dag. Null godteri fram til jul. Sånn. Nå står det her og må følges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på to uker, tenker jeg at jeg kunne ha gått en forsiktig tur - uten å «anstrenge» brystet. Jeg står opp tidlig, og det hadde passet i 05.30-draget. Problem: Det er jo helt bekmørkt ute. Å dra i skogen er selvfølgelig heeelt utelukket, men å gå på asfalt her i «urbant strøk,» hadde vært en mulighet. Jeg synes likevel det er skummelt å gå når det er helt mørkt... Og det gjør at jeg lar det være. Liker ikke at jeg lar slike hinder stoppe meg - samme med frykt for elg i visse(les: store) deler av skogen.  Satser uansett på å få beveget meg noe i løpet av uka, selv om det fortsatt henger i i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cilie skrev:

Helt enig! Har lansert min egen «Stopptober» i dag. Null godteri fram til jul. Sånn. Nå står det her og må følges!

Så bra.  Har godtestopp fram til jul jeg også. Det vil si, jeg jukser litt. Kan spise kake og is hvis jeg er borte og selvfølgelig hvis jeg er på ferie, men nå er ikke det så ofte da. Skal kunne kose meg med hva jeg vil fram til 1 januar,  da er det stopp fram til påske. Har hatt det slik i litt over 1 år nå og det har faktisk fungert greit. Så foreløpig holder jeg på dette konseptet.  Kan jo overhode ikke ha noe godt hjemme, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, cilie skrev:

For første gang på to uker, tenker jeg at jeg kunne ha gått en forsiktig tur - uten å «anstrenge» brystet. Jeg står opp tidlig, og det hadde passet i 05.30-draget. Problem: Det er jo helt bekmørkt ute. Å dra i skogen er selvfølgelig heeelt utelukket, men å gå på asfalt her i «urbant strøk,» hadde vært en mulighet. Jeg synes likevel det er skummelt å gå når det er helt mørkt... Og det gjør at jeg lar det være. Liker ikke at jeg lar slike hinder stoppe meg - samme med frykt for elg i visse(les: store) deler av skogen.  Satser uansett på å få beveget meg noe i løpet av uka, selv om det fortsatt henger i i kroppen. 

Skjønner deg godt. Ikke gå for hardt ut, da vil du bare ramle av lasset. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, cilie skrev:

For første gang på to uker, tenker jeg at jeg kunne ha gått en forsiktig tur - uten å «anstrenge» brystet. Jeg står opp tidlig, og det hadde passet i 05.30-draget. Problem: Det er jo helt bekmørkt ute. Å dra i skogen er selvfølgelig heeelt utelukket, men å gå på asfalt her i «urbant strøk,» hadde vært en mulighet. Jeg synes likevel det er skummelt å gå når det er helt mørkt... Og det gjør at jeg lar det være. Liker ikke at jeg lar slike hinder stoppe meg - samme med frykt for elg i visse(les: store) deler av skogen.  Satser uansett på å få beveget meg noe i løpet av uka, selv om det fortsatt henger i i kroppen. 

Er det ikke gatelys hos deg? Nå vet jeg ikke hvordan du bor, men en runde rundt kvartalet om ikke annet? Når det er sagt - kl. 05:30 finner du IKKE meg ute heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Er det ikke gatelys hos deg? Nå vet jeg ikke hvordan du bor, men en runde rundt kvartalet om ikke annet? Når det er sagt - kl. 05:30 finner du IKKE meg ute heller...

Joda, gatelys😅 Men de få gangene jeg har gått tidlig «på asfalt», søker jeg mest mulig mot parker, stier mellom boliger osv. Men jeg kan tenke ut en runde med mest mulig lys og mennesker - om enn flest sovende. Så kan jeg gå uten musikk, for å være skjerpet. Jeg er redd for grevling og - selv om jeg aldri har sett eller hørt om det her, men ser for meg at de er ute rett før det lysner😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Så bra.  Har godtestopp fram til jul jeg også. Det vil si, jeg jukser litt. Kan spise kake og is hvis jeg er borte og selvfølgelig hvis jeg er på ferie, men nå er ikke det så ofte da. Skal kunne kose meg med hva jeg vil fram til 1 januar,  da er det stopp fram til påske. Har hatt det slik i litt over 1 år nå og det har faktisk fungert greit. Så foreløpig holder jeg på dette konseptet.  Kan jo overhode ikke ha noe godt hjemme, dessverre. 

Du er flink!! Kan ikke ha noe her jeg heller dessverre - da ryker alt med. 

1 time siden, emilie321 skrev:

Skjønner deg godt. Ikke gå for hardt ut, da vil du bare ramle av lasset. 

 

Ja, sant det. Har fortsatt vondt i halsen morgen og kveld og litt «blodsmak», så er jo ikke krise om jeg ikke får trent, selv om jeg ikke skal ha godteri... liksom 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Joda, gatelys😅 Men de få gangene jeg har gått tidlig «på asfalt», søker jeg mest mulig mot parker, stier mellom boliger osv. Men jeg kan tenke ut en runde med mest mulig lys og mennesker - om enn flest sovende. Så kan jeg gå uten musikk, for å være skjerpet. Jeg er redd for grevling og - selv om jeg aldri har sett eller hørt om det her, men ser for meg at de er ute rett før det lysner😛

Grevling???? Hvis en grevling treffer deg så vil den bare snu og lunte bort - de angriper IKKE med mindre du er veldig nærgående mot en som har unger! Helt ufarlig for deg med mindre du prøver å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2019 den 19.01, påskelilje skrev:

Ingen kommentar denne uka.... 😮

Uff, jeg er altfor stillesittende for tida 😮

Satt ikke bare på rompa hele forrige uke da... men nesten.... Hadde 2-3 timer med rydding av materialer + en halvtimes rask skogstur i helga - men det er jo så lite at det nesten bare er snakk om å løse opp stiv muskulatur, mer enn trening....

Nå skal jeg ha litt høstferie, og håper på noen fine gåturer i fjellet i alle fall. Håper på litt mer å rapportere på på søndag 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Helt enig! Har lansert min egen «Stopptober» i dag. Null godteri fram til jul. Sånn. Nå står det her og må følges!

Stopptober?

Leste det mange ganger, før jeg (sannsynligvis) skjønte ordspillet med oktober 😄 Er det en greie som mange gjør nå i oktober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...