Gå til innhold

Kupton: kan rusmisbruk i familien føre til hallusinasjonene?


girlinyellow

Anbefalte innlegg

Jeg har jo bp1, men jeg sliter i perioder med å se og (mest) høre ting. Har fått høre noen ganger av fagpersonell at det er litt utypisk måte å gjøre det på. Derfor har jeg blitt mistenkt for rusinntak eller baking for oppmerksomhet. Heldigvis sjelden, for det gjør veldig vondt.

Lurer på om det at jeg har flere med bipolar lidelse og psykoselidelser i slekta, samtlige med rusproblemer, alt fra alkohol til narkotiske stoffer. Mamma holdt ikke på slik, men faren min har misbrukt både det ene og det andre, i tillegg til å lide av psykdom.

Er det noen sannsynlighet for at hans/andre nære slektningers misbruk kan ha påvirket hjernen min til å få litt utypiske hallusinasjoner? Jeg drakk også alkohol fra 2-3 årsalderen, ikke mye tror jeg, bare rester jeg fant stående fremme. Tok også piller jeg fant. Kan det ha noe å si.

Mine såkalt uvanlige hallusinasjoner går i at jeg hører andre snakke sammen. Sjelden til meg. Hører dialoger mellom folk jeg hverken ser eller kjenner, og det har ikke noe med meg å gjøre. Ofte er jeg ikke interessert i temaene, og i blant trodde jeg ikke at jeg kunne enkelte av tingene som blir sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...