Gå til innhold

Ukas vekt/vektnedgang.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja får prøve å ha tålmodighet, føler det er medisinen som niholder på kiloene. 

Nå er ikke jeg noen slankeekspert, men det er helt normalt (for alle, enten de tar medisiner eller ikke) at det tar tid. Det du skrev om 3 kg minus på en uke ville mange vært overlykkelige over.

Prøv å finne et kosthold du kan leve med, også etter at du har kommet ned i en vekt du er mer fornøyd med. De færreste orker å sulte seg over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, laban skrev:

Nå er ikke jeg noen slankeekspert, men det er helt normalt (for alle, enten de tar medisiner eller ikke) at det tar tid. Det du skrev om 3 kg minus på en uke ville mange vært overlykkelige over.

Prøv å finne et kosthold du kan leve med, også etter at du har kommet ned i en vekt du er mer fornøyd med. De færreste orker å sulte seg over lang tid.

Du har nok rett i det at jeg må være tålmodig, for jeg vil det skal gå fort. Det var vel mest vann som gikk bort på de tre kiloene,men jeg har blitt noen cm mindre rundt magen. Ja må finne et kosthold jeg kan leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2020 den 19.23, stjernestøv skrev:

Nei du er nok ikke overvektig,men det er den trivselsvekten da. 

Jo, jeg har BMI på 27, og er noe overvektig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stjernestøv skrev:

Du har nok rett i det at jeg må være tålmodig, for jeg vil det skal gå fort. Det var vel mest vann som gikk bort på de tre kiloene,men jeg har blitt noen cm mindre rundt magen. Ja må finne et kosthold jeg kan leve med. 

Årsaken til at jeg gikk fort ned er at jeg sluttet å drikke store mengder av sukkerholdig drikke hver dag. Skulle ikke mer til hos meg. 

Anonymkode: 8d5e8...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Har gått opp 400 gram i helgen selv om jeg har spist lite :( For en skuffelse. 

Jeg veier meg ikke så ofte, men følger litt med på vekta fordi jeg tar sentralstimulerende. Her en dag veide jeg 56,2, jeg pleier veie rundt 57,5. Anser alt mellom 56,5 og 58,5 som normalt på meg. Men jeg kan godt veie 53, uten at jeg er mager fordet. BMI sier jeg kan veie 50 kg, uten å være undervektig. Så 56,2 er godt innenfor "normalvekt". Men jeg vil ikke at legen skal tro jeg driver og går ned i vekt, selv om det ikke var noen krise å gå ned noen kg, så jeg stappet i meg noen julekaker. Noen dager senere veide jeg 56,7 (eller mulig det var 56,9). Noen dager etter det, var jeg tilbake på 56,2. Disse grammene var ikke fett, men enten vann eller trolig tarminnhold/julekaker som ikke var ferdig fordøyd. Så du må ikke henge deg opp i grammene. 400 gram er ikke mer enn et stort glass med vann. En full blære kan nok også fort veie 400 gram. Det er jo fett du vil ha bort, du legger ikke på deg 400 g fett på en helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, påskelilje skrev:

Jo, jeg har BMI på 27, og er noe overvektig. 

Ok. Har ikke så stor tro på BMI jeg da. Man kan være tynn og ha høy BMI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken til at jeg gikk fort ned er at jeg sluttet å drikke store mengder av sukkerholdig drikke hver dag. Skulle ikke mer til hos meg. 

Anonymkode: 8d5e8...96b

Ja det hjelper nok på, ikke bra med alt det sukkeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Trine skrev:

Jeg veier meg ikke så ofte, men følger litt med på vekta fordi jeg tar sentralstimulerende. Her en dag veide jeg 56,2, jeg pleier veie rundt 57,5. Anser alt mellom 56,5 og 58,5 som normalt på meg. Men jeg kan godt veie 53, uten at jeg er mager fordet. BMI sier jeg kan veie 50 kg, uten å være undervektig. Så 56,2 er godt innenfor "normalvekt". Men jeg vil ikke at legen skal tro jeg driver og går ned i vekt, selv om det ikke var noen krise å gå ned noen kg, så jeg stappet i meg noen julekaker. Noen dager senere veide jeg 56,7 (eller mulig det var 56,9). Noen dager etter det, var jeg tilbake på 56,2. Disse grammene var ikke fett, men enten vann eller trolig tarminnhold/julekaker som ikke var ferdig fordøyd. Så du må ikke henge deg opp i grammene. 400 gram er ikke mer enn et stort glass med vann. En full blære kan nok også fort veie 400 gram. Det er jo fett du vil ha bort, du legger ikke på deg 400 g fett på en helg.

Ok. Takk for oppklaringen, hadde gått ned de 400 grammene i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...