AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 Jeg skammer meg noe forferdelig. Prøvde å sulte meg ned i vekt. Klarte å gå ned 11 kg, men nå er jeg underenært/ feilernært men ikke undervektig. Fortsatt litt overvektig i følge legen, men han maser om at jeg må slutte med den dietten og spise normalt. Nå er jeg heldigvis ikke like overvektig som før, men jeg er fortsatt ikke på min idealvekt. Vil ha en bmi på 22 Det værste med det hele er at jeg IKKE SER noe forskjell! Jeg ser den samme kroppen som var 11 kg + Jeg er forferdelig ulykkelig, spiste middag for 1 time siden og nå vil ikke tårene stoppe føler meg så stoooor! Anonymkode: 8cbc4...519 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452913-overvektig-og-underen%C3%A6rt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skammer meg noe forferdelig. Prøvde å sulte meg ned i vekt. Klarte å gå ned 11 kg, men nå er jeg underenært/ feilernært men ikke undervektig. Fortsatt litt overvektig i følge legen, men han maser om at jeg må slutte med den dietten og spise normalt. Nå er jeg heldigvis ikke like overvektig som før, men jeg er fortsatt ikke på min idealvekt. Vil ha en bmi på 22 Det værste med det hele er at jeg IKKE SER noe forskjell! Jeg ser den samme kroppen som var 11 kg + Jeg er forferdelig ulykkelig, spiste middag for 1 time siden og nå vil ikke tårene stoppe føler meg så stoooor! Anonymkode: 8cbc4...519 Du må få deg hjelp, terapi, for dette sitter i hodet ditt. Har du noen som hjelper, en terapeut eller noe? Anonymkode: f560c...273 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452913-overvektig-og-underen%C3%A6rt/#findComment-3950859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 På 27.1.2020 den 17.17, AnonymBruker skrev: Det værste med det hele er at jeg IKKE SER noe forskjell! Jeg ser den samme kroppen som var 11 kg + Jeg er forferdelig ulykkelig, spiste middag for 1 time siden og nå vil ikke tårene stoppe føler meg så stoooor! < Anonymkode: 8cbc4...519 Jeg ser at du har mange felles tanker med mange som har tatt vektoperasjon. Jeg tok selv vektoperasjon for snart 6 1/2 år siden. Der kalles fenomenet "tjukketrollet" vektopererte imellom. Da føler man seg "tjukk" i hodet på tross av at man egentlig har gått ned i vekt og kanskje t.o.m. har en normal BMI. Vektnedgangen har faktisk skjedd fysisk i kroppen, men hodet klarer ikke å følge med på det. Det som ofte hjelper mot dette kan være: Se på bilder fra før du begynte å gå ned i vekt og bilder fra nylig slik at du ser den reelle forskjellen Skriv ned høyeste vekt og nåværende vekt (forutsetter at du har gjort det fra begynnelsen av for å ha et sammenligningsgrunnlag) Mål deg selv rundt overarmer, lår, midje og bryst med målebånd ved høyeste vekt og ved nåværende vekt forutsetter at du har gjort det fra begynnelsen av for å ha et sammenligningsgrunnlag) Med disse iltakene kan du faktisk se forskjellen selv og kanskje overbevise deg selv med fornuften at du har gått ned i vekt på tross av at hodet ditt sier noe annet. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452913-overvektig-og-underen%C3%A6rt/#findComment-3951500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.