Gå til innhold

Corona - covid-19. Infotråd. Folkeskikk på nett.


kupton

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, kupton skrev:

Kan noen si noe om snøen som falt i Norge i mars 2019?

Ca 30 cm sørpesnø kom i mars 2019. Kan du si noe om snøen som faller i mars 2021? Det er egentlig mye mer interessant å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Trine skrev:

Alle har forstått at de ikke får dra på hytta, men alle har opplagt ikke forstått hvorfor.

Det ble lovfestet på mandag.

Nå virker det som om du har fått et oppheng. Vi har sikkert alle noe vi trenger å forstå bedre her i livet, og akkurat nå synes jeg du trenger å forstå når nok er nok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Trine skrev:

Alle har forstått at de ikke får dra på hytta, men alle har opplagt ikke forstått hvorfor.

Det ble lovfestet på mandag.

Forbudet er vedtatt, men ikke satt i kraft. Ergo ingen bøter så langt. Det er ikke sikkert forbudet blir iverksatt heller. Det beste er om folk tar til vett og det er mulig å ha litt fleksibilitet for unntak. En lov rammer 100%, det ønsker ingen. 

Anonymkode: 805a2...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Nå virker det som om du har fått et oppheng. Vi har sikkert alle noe vi trenger å forstå bedre her i livet, og akkurat nå synes jeg du trenger å forstå når nok er nok:-)

Jasså, stått opp med feil ben i dag eller? "Nå virker det som du har fått et oppheng" var rimelig smålig av deg. Hadde ikke du hengt deg opp i at jeg hadde hengt meg opp i, hadde vi vært ferdig for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forbudet er vedtatt, men ikke satt i kraft. Ergo ingen bøter så langt. Det er ikke sikkert forbudet blir iverksatt heller. Det beste er om folk tar til vett og det er mulig å ha litt fleksibilitet for unntak. En lov rammer 100%, det ønsker ingen. 

Anonymkode: 805a2...257

Dokumentasjon takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er NRK og Dagens medisin tydeligvis ikke enige.

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/14/riksadvokaten--vil-folge-opp-brudd-pa-smittevernloven/

 

Glemte å skrive at du må lese helt nederst, det med uthevet skrift.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, frosken skrev:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2020-03-15-294

I følge forskriften så skal §5 om hytteforbudet tre i kraft når departementet bestemmer. Har du sett noe vedtak om ikrafttredelse?

Hadde jeg sett et slikt vedtak, hadde jeg vel ikke bedt om dokumentasjon? Da hadde jeg jo hatt den selv. Men jeg har ikke klart å finne noe som helst annet enn et rundskriv fra riksadvokaten med pålegg til politiet og påtalemyndighetene. Men nå ser det ut som at det jeg har funnet, ikke er alt det riksadvokaten hadde skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, frosken skrev:

Nå virker det som om du har fått et oppheng. Vi har sikkert alle noe vi trenger å forstå bedre her i livet, og akkurat nå synes jeg du trenger å forstå når nok er nok:-)

Ja vi har alle noe vi trenger å forstå bedre.

Nå er det vel viktigst å få alle til å forstå at de skal følge de offisielle myndighetenes råd. 
Dette er et virus som er ukjent for oss alle.

Anonymkode: a8bcc...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor innføres det ikke portforbud umiddelbart?, her i Oslo er ikke folk flinke nok, mange tar dette som er ferie.
Parker og turområder etc. er fulle og folk jogger i trange gater uten å vise hensyn.
Blir nok ikke kvitt dette her på lang tid her til lands :(.

Må vel være bedre å innføre kortsiktige meget strenge tiltak i stedet for å bare hale det ut i.

Innfør inntektsbaserte bøter som svir på uvettig oppførsel. Virker ikke dette så sett inn militæret til å patruljere gaten så folk skjønner alvoret!.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 85645...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på om jeg kan ha hatt Corona viruset og lurte på hva dere tenker da det sikkert ikke er mulig å bli testet.

For en to tre uker siden våknet jeg med hode pine, syntes og jeg var litt småsvimmel, men når man har angst så er det lett å sette alt på angst kontoen.
Fikk så plutselig en dag eller to senere veldig vondt i hodet på kvelden og 38.5 i feber samt at det av alle ting verket i knærene.
Har også i denne perioden vært bittelitt snufsete, men langt ifra det jeg ville kalt forkjølet(har forøvrig aldri hatt feber ved forkjølelse i løpet av mitt voksne liv).
Moren min hadde også denne hodepinen og litt snufsete, men ingen feber, og broren min har ikke merket noen ting.
Har også hele tiden vært veldig kremtete noe jeg aldri har slitt med tidligere, men ingen tungpust.

Tror dere kan dette ha vært Cornona viruset?.

Anonymkode: 85645...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere kan dette ha vært Corona viruset?.

Det finnes trolig noen lette varianter uten typiske symptomer. Men uten tungpust og uten hoste vil jeg anta at det var noe annet.

Et stykke nedi denne artikkelen er det en oversikt over forkjølelse, influensa og korona: https://www.nettavisen.no/nyheter/ekspert-dette-er-forskjellen-pa-korona-influensa-og-forkjolelse/3423935175.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...