Gå til innhold

Corona - covid-19. Infotråd. Folkeskikk på nett.


kupton

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke vipps jeg heller og vet ikke om jeg hadde klart det, men hvor vanskelig kan det være. Vet ikke jeg. 

Du er så mye på nett at jeg kan garantere at du er en av dem som greier å laste ned Vipps om du bestemmer deg for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, cilie skrev:

Fins det noe sted det er mulig å kjøpe antibac nå? Feks på nett med kjapp levering? 

Hva bruker du all antibac'en til da? Har ikke noe behov jeg, sitter jo bare hjemme og her har jeg jo håndsåpe? Noe jeg ikke har skjønt?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Kayia skrev:

Du er så mye på nett at jeg kan garantere at du er en av dem som greier å laste ned Vipps om du bestemmer deg for det :) 

Ok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Det ble skrevet før det sluttet å være greit.

Det ble strengt tatt ikke det. For hhv 10 og 6 timer siden var det ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kayia skrev:

Det ble strengt tatt ikke det. For hhv 10 og 6 timer siden var det ikke greit.

Hva er det du sikter til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Kayia skrev:

Jeg har ikke fysisk kontakt med moren min nå, og det har ikke andre heller. Jeg råder dere til å kjøre samme linje.

Vi ringes flere ganger daglig, og jeg har ordnet med handlehjelp for henne. Handlehjelpen har vært der en gang og satt varer på trappen, og jeg har vippset vedkommende. Mamma har nylig vært forkjølet og jeg er forkjølet nå, så det er helt uaktuelt å besøke henne nå. Jeg har bedt henne holde seg inne uten besøk fra andre også, siden hun er i risikogruppen og ikke bør bli syk. Heldigvis er hun en glad og positiv person, og er pt fremdeles ved svært godt mot :D 

Selv har jeg kun fysisk kontakt med noen få, og da de samme som jeg har hatt kontakt med siden vi i gruppen ble satt i karantene. Jeg kommer ikke til å utvide gruppen med det første. På jobb kontakter vi hverandre vhja teknologi, og fra i morgen innfører vi felles kaffepause via Skype 13-1320 :) Det blir en annerledes vår, det skal sannelig være sikkert, men vi skal stå han av! 

Jobben hadde skypemøte i dag. Det ble ganske artig å se dem igjen i den settingen.  Noen har hjemmekontor på soverommet, noen i sofaen, en satt i et kott med mye rot, noen med håret rett til værs . En unnskyldte seg og påsto han hadde sluttet å dusje. 

Det ble mye humor og latter. Gjorde godt 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
44 minutter siden, Kayia skrev:

Hva bruker du all antibac'en til da? Har ikke noe behov jeg, sitter jo bare hjemme og her har jeg jo håndsåpe? Noe jeg ikke har skjønt?

Sånn tenker jeg og. Antibac er jo først og fremst når en er på farten,  ikke hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
28 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jobben hadde skypemøte i dag. Det ble ganske artig å se dem igjen i den settingen.  Noen har hjemmekontor på soverommet, noen i sofaen, en satt i et kott med mye rot, noen med håret rett til værs . En unnskyldte seg og påsto han hadde sluttet å dusje. 

Det ble mye humor og latter. Gjorde godt 😀

 

Haha 😀 Vi bruker teams, og det funker veldig bra. På avdelingsmøtet var det sjefen som hadde mest rotete bakgrunn 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kayia skrev:

Det ble strengt tatt ikke det. For hhv 10 og 6 timer siden var det ikke greit.

Men sitatet som skapte rabalder, ble skrevet på fredag? Tror nok flere hadde reagert hvis ting hadde skjedd i feil rekkefølge her - ikke at jeg husker hva klokka var da de forskjellige oppfordringene kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
41 minutter siden, påskelilje skrev:

Haha 😀 Vi bruker teams, og det funker veldig bra. På avdelingsmøtet var det sjefen som hadde mest rotete bakgrunn 😀 

Bruker teams til mye vi også 🙂

Nå skjer det mye her. Fikk meldig fra datteren. En på hennes avdeling er bekreftet smittet. 

Hun selv og flere andre har milde symptomer ( Hun mistenkte jo i går kveld at hun var smittet, men slo det fra seg i dag.) 

Nå blir ikke de andre testet , sier hun. 

Forstår ingenting av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Hva er det du sikter til her?

At det på det tidspunktet jeg skrev innlegget (for tre timer siden) var innført restriksjoner mot å dra på hytta, noe Laban tok til orde at det ikke var. Det var hennes utsagn jeg bestridet.

Jeg gjetter ellers at du e g e n t l i g skjønner hva jeg mente, men ønsker å diskutere/nyansere hvorvidt dette gjelder dersom hytta ligger der og der innenfor kommunegrensen, at den har vei helt fram, at de som reiser er friske og forlater smittede i felles bolig og annet hvis-i-fremt-og-fall-at, men i motsetning til deg tror jeg ikke det er så lurt å presentere tolkninger som gjør folk usikre på hva som er lov og ikke. Til eksempel kan feks en hytte innenfor kommunegrensen være vrien for evt helsepersonell å finne både i din kommune og i nabokommunene dine nordover...

Din mening betyr mye for svært mange her inne, husk det :) Håper tilslutt at dere er friske og raske også i norddelen av fylket!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jobben hadde skypemøte i dag. Det ble ganske artig å se dem igjen i den settingen.  Noen har hjemmekontor på soverommet, noen i sofaen, en satt i et kott med mye rot, noen med håret rett til værs . En unnskyldte seg og påsto han hadde sluttet å dusje. 

Det ble mye humor og latter. Gjorde godt 😀

 

🙂

det er med andre ord mye personlighet som kommer frem:-)

selv har jeg gleden av å observere nye sider ved mine barn i disse hjemmeskolecoronatider:-)

min datter sitter trøtt foran skype , med håret til alle kanter, min sønn er ikke bare nydusjet og nybarbert og klar, men rommet er helt ryddet:-)
for han føler liksom læreren kan se alt:-)

Det er en alvorlig situasjon for verden Vi er i , men jeg håper vi kommer bedre rustet og positivt endret ut av dette:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jobben hadde skypemøte i dag. Det ble ganske artig å se dem igjen i den settingen.  Noen har hjemmekontor på soverommet, noen i sofaen, en satt i et kott med mye rot, noen med håret rett til værs . En unnskyldte seg og påsto han hadde sluttet å dusje. 

Det ble mye humor og latter. Gjorde godt 😀

 

Samme her - jeg oppdaget faktisk selv at jeg hadde en noe uortodoks frisyre da jeg så meg selv på skjermen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie
8 minutter siden, Kayia skrev:

At det på det tidspunktet jeg skrev innlegget (for tre timer siden) var innført restriksjoner mot å dra på hytta, noe Laban tok til orde at det ikke var. Det var hennes utsagn jeg bestridet.

Jeg gjetter ellers at du e g e n t l i g skjønner hva jeg mente, men ønsker å diskutere/nyansere hvorvidt dette gjelder dersom hytta ligger der og der innenfor kommunegrensen, at den har vei helt fram, at de som reiser er friske og forlater smittede i felles bolig og annet hvis-i-fremt-og-fall-at, men i motsetning til deg tror jeg ikke det er så lurt å presentere tolkninger som gjør folk usikre på hva som er lov og ikke. Til eksempel kan feks en hytte innenfor kommunegrensen være vrien for evt helsepersonell å finne både i din kommune og i nabokommunene dine nordover...

Din mening betyr mye for svært mange her inne, husk det :) Håper tilslutt at dere er friske og raske også i norddelen av fylket!

Hei

er det du som skrev under nicket Hugo?

Tenker pga tidsaspektet og temaet, bare lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Hva bruker du all antibac'en til da? Har ikke noe behov jeg, sitter jo bare hjemme og her har jeg jo håndsåpe? Noe jeg ikke har skjønt?

Jeg må i hvert fall handle innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 minutter siden, cilie skrev:

Jeg må i hvert fall handle innimellom. 

Nærbutikken vår hadde antibacservietter og engangshansker til kunder da jeg var der på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg gjetter ellers at du e g e n t l i g skjønner hva jeg mente

Akkurat her tar du feil. Jeg spurte fordi jeg var usikker på hva du mente.

Før påleggene kom, tillot jeg meg å diskutere for og imot. Etter at pålegget kom, har jeg ikke gjort annet enn å be folk følge det.

Jeg har også gjentatt flere ganger at uansett hva en måtte mene om anbefalinger, så skal de følges lojalt.

I ettertid, når det er lett å være klokere, vurderer jeg at jeg skulle vært denne diskusjonen og mine innlegg foruten. Jeg beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kayia skrev:

At det på det tidspunktet jeg skrev innlegget (for tre timer siden) var innført restriksjoner mot å dra på hytta, noe Laban tok til orde at det ikke var. Det var hennes utsagn jeg bestridet.

Nei? Jeg kommenterte det Hugo skrev om at kupton påsto det var greit å dra på hytta, og det skrev sistnevnte på fredag, se nedenfor. Derfor syntes jeg ikke det var noe å henge seg opp i nå. Men jeg kunne sikkert latt være å bry meg...

På 13.3.2020 den 19.01, kupton skrev:

Å dra på hytta er greit forutsatt: 1. En drar ikke innom lokale butikker for å kjøpe det en trenger til hytteturen. 2. Hele familien holder seg på hytta eller i umiddelbar nærhet uten å ha kontakt med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Akkurat her tar du feil. Jeg spurte fordi jeg var usikker på hva du mente.

Før påleggene kom, tillot jeg meg å diskutere for og imot. Etter at pålegget kom, har jeg ikke gjort annet enn å be folk følge det.

Jeg har også gjentatt flere ganger at uansett hva en måtte mene om anbefalinger, så skal de følges lojalt.

I ettertid, når det er lett å være klokere, vurderer jeg at jeg skulle vært denne diskusjonen og mine innlegg foruten. Jeg beklager.

Skjønner. Da er vi veldig enige da, og det gjetter jeg forsåvidt at Laban er også. Er dessuten åpen for at jeg feiltolket Laban i farten også - hun refererte nok til tidspunktet du la ut dette, og jeg trodde det var samtidig som diskusjonen gikk for fullt. Jeg er en av dem som ikke har hatt mye fritid fra hjemmekontoret den siste uken, har ikke vært innom på dol på en stund, og må innrømme at jeg skumleste de siste sidene i tråden (litt for) kjapt (vil jeg anta). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Nei? Jeg kommenterte det Hugo skrev om at kupton påsto det var greit å dra på hytta, og det skrev sistnevnte på fredag, se nedenfor. Derfor syntes jeg ikke det var noe å henge seg opp i nå. Men jeg kunne sikkert latt være å bry meg...

Les svar til Kupton, oppklart dette nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...