Gå til innhold

Ukens vekt - uke 13


Gondor

Anbefalte innlegg

Nå veier jeg 71,1 kg, 100 mg mindre enn forrige fredag. Det vil si at jeg verken har gått opp eller ned. Jeg vet ikke hvorfor i grunn. Kanskje jeg har rørt for lite på meg? Mest sannsynlig har jeg fått i meg for mange kalorier. Glad jeg ikke har gått opp i hvert fall!

Går det bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 8.4.2020 den 18.15, stjernestøv skrev:

Har gått til Helvete her, så opp opp opp!! Dessverre...

Bli m å kjøre «hardt» fra mandag? (Selvsagt mandag🤪)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 18.15, stjernestøv skrev:

Har gått til Helvete her, så opp opp opp!! Dessverre...

Samme her. Har innimellom overspist så jeg har blitt dårlig.  Prøver virkelig å ta grep, men får det ikke helt til. Det er ikke den vanlige maten som er usunn, men ufattelige mengder som kan gå ned på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, cilie skrev:

Bli m å kjøre «hardt» fra mandag? (Selvsagt mandag🤪)

Jeg henger meg også på, bortsett fra at jeg tar det ikke så "hardt", da går det nemlig fort gæli for meg. Spesielt i disse tider hvor alt jeg pleier å gå på er stengt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, emilie321 skrev:

Samme her. Har innimellom overspist så jeg har blitt dårlig.  Prøver virkelig å ta grep, men får det ikke helt til. Det er ikke den vanlige maten som er usunn, men ufattelige mengder som kan gå ned på en gang.

Hvordan er du prøver å ta grep? Tror du har helt rett i at løsningen for deg sannsynligvis ikke er å bli veldig restriktiv, men kunne du ha klart å lage en plan for hva du skal gjøre når du begynner å overspise? Har du noen plan for dette nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, cilie skrev:

Bli m å kjøre «hardt» fra mandag? (Selvsagt mandag🤪)

Ja jeg er med, begynner i dag jeg. Er over hundre nå :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, emilie321 skrev:

Samme her. Har innimellom overspist så jeg har blitt dårlig.  Prøver virkelig å ta grep, men får det ikke helt til. Det er ikke den vanlige maten som er usunn, men ufattelige mengder som kan gå ned på en gang.

Ja har så problemer med overspising her også, må bare ta meg sammen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, frosken skrev:

Hvordan er du prøver å ta grep? Tror du har helt rett i at løsningen for deg sannsynligvis ikke er å bli veldig restriktiv, men kunne du ha klart å lage en plan for hva du skal gjøre når du begynner å overspise? Har du noen plan for dette nå?

Jeg prøver å spise hver 3,5 - 4 time og da type mat som f.eks 2 brødskiver/knekkebrød med ost eller bær med cottage cheese.  Når jeg er i en spiseperiode, så prøver jeg å ligge på 2000-2100 kalorier om dagen. Får allikevel dager/netter med kraftig overspising. 

Prøver også å bevege meg, men har hatt problemer med å greie og gå ut. Har fått til noen turer da. Dette blir nok bedre når alt åpner igjen.

Har ingen plan på hvordan jeg skal stoppe en overspising når den først har begynt, annet enn og ikke ha noe snop hjemme. Men da overspiser jeg på vanlig mat.

Har prøvd å ta det opp med terapeuten,  men tror ikke han egentlig har forstått hvordan det egentlig er. Tror jeg må være tydeligere med han. Synes dette er utrolig flaut, det at jeg til de grader mister kontrollen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg prøver å spise hver 3,5 - 4 time og da type mat som f.eks 2 brødskiver/knekkebrød med ost eller bær med cottage cheese.  Når jeg er i en spiseperiode, så prøver jeg å ligge på 2000-2100 kalorier om dagen. Får allikevel dager/netter med kraftig overspising. 

Prøver også å bevege meg, men har hatt problemer med å greie og gå ut. Har fått til noen turer da. Dette blir nok bedre når alt åpner igjen.

Har ingen plan på hvordan jeg skal stoppe en overspising når den først har begynt, annet enn og ikke ha noe snop hjemme. Men da overspiser jeg på vanlig mat.

Har prøvd å ta det opp med terapeuten,  men tror ikke han egentlig har forstått hvordan det egentlig er. Tror jeg må være tydeligere med han. Synes dette er utrolig flaut, det at jeg til de grader mister kontrollen. 

 

Betyr det at overspisning aldri starter ved måltidene? For noen kan det fungere at de spiser faste måltider slik du prøver på - og at de så alltid før de spiser noe i tillegg setter på en timer/vekkeklokke på 5-10 minutter og ikke spiser før de 5-10 minuttene har gått. Dermed lærer du deg å utsette impulsen. Kanskje trenger du også å spise litt mer enn 2100 kcal om dagen i vanskelige perioder? Går du ned i vekt på 2000 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så starter kicket når jeg spiser, men greier som regel å holde igjen fram til jeg senere på dagen gir opp og så gir etter. Da er suget så stort.  Når jeg da spiser, så går det med så store menger at jeg føler meg skikkelig dårlig.  Så blir jeg lei meg fordi jeg nok en gang, ga etter. Har det jo så utrolig mye bedre i de periodene jeg har kontroll.

Ja, jeg går ned på 2000 kalorier. Nå er jeg stor og dermed forbrenner jeg jo en del når jeg beveger meg, men da jeg for ca 6 år siden veide 30 kg mindre enn nå, så lå jeg på 1900 kalorier og gikk fortsatt sakte ned. Så lav forbrenning har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg sprakk nå i kveld, at det skal være så vanskelig :( Jeg blir gal! Får begynne påan igjen i morgen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg sprakk nå i kveld, at det skal være så vanskelig :( Jeg blir gal! Får begynne påan igjen i morgen da. 

Da er vi klare i morgen / mandag. Her er det rødvin og en haug kjeks, ost, briesyltetøy m tilbehør nå. Vært usunn hele påsken. Starter en motivasjonstråd mandag. 5 uker til 17. mai i morgen. Mulig med noe ned til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, cilie skrev:

Da er vi klare i morgen / mandag. Her er det rødvin og en haug kjeks, ost, briesyltetøy m tilbehør nå. Vært usunn hele påsken. Starter en motivasjonstråd mandag. 5 uker til 17. mai i morgen. Mulig med noe ned til det.

Ok da er vi med begge to. Høres ut som du koser deg, her ble det fråtsing. Men må ikke miste håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok da er vi med begge to. Høres ut som du koser deg, her ble det fråtsing. Men må ikke miste håpet.

👍

Er nok under «fråtsing» her og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Kjipt- 

Samtidig tror jeg mange spiser litt ekstra nå i påsken, så vi bør ikke skyte av oss hodet heller. - Bare tenke at det ikke er like normalt å fortsette etter påsken😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, cilie skrev:

Samtidig tror jeg mange spiser litt ekstra nå i påsken, så vi bør ikke skyte av oss hodet heller. - Bare tenke at det ikke er like normalt å fortsette etter påsken😅

Ja det er vel heller vanlig å spise mer nå, kan jo trøste oss med det da. Stoppe etter påske ja, må bare det. Synd det skal være så vanskelig. Men vi får stå på i morgen eller mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vel heller vanlig å spise mer nå, kan jo trøste oss med det da. Stoppe etter påske ja, må bare det. Synd det skal være så vanskelig. Men vi får stå på i morgen eller mandag :) 

Ja, tenk om vi om 5 uker kan passe en for trang skjorte feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...