Gå til innhold

Valgt bort


tjukkebolla 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere misforstår meg fullstendig! Jeg var med i en saklig diskusjon. Jeg gidder ikke dette jeg heller. Dere tror tydeligvis at jeg pakker på meg offerrollen hele tiden her inne fordi jeg har vært så dum å være åpen om at jeg sliter med det. Dere burde gå litt i dere selv også. Husk at på seg selv kjenner en ingen andre. Jeg blir mer og mer overbevist for hver dag som går at det beste for meg er å ikke si noe. 

Anonymkode: a1938...a5a

Men hva var intensjonen din bak å stille spørsmålet? Hvorfor trodde du Kupton kunne si noe om hvorvidt du skulle prioriteres eller ikke? Tråden handlet jo ellers i hovedsak om hvorvidt røykere burde prioriteres ifht. korona. Kanskje du misforsto, og det er jo lov, det og. 

Anonymkode: ee920...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo her er det nok eliten som står bak og vil utrydde de svake, det er meningen med viruset. Og det gikk opp for meg når jeg leste om prioriteringene her inne. 

Det er ingen som "står bak". De som ønsker å utrydde enkelte grupper, velger andre metoder. 

Virus har verken vilje eller mening.

Ikke betrakt påstander fra tilfeldige DOL-brukere som sannheten om hvordan helsevesenet vil prioritere i en situasjon som foreløpig ikke har oppstått. 

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Men blir nok ikke verdig av den grunn, jeg er bare en uføretrygdet verdiløs skapning. Ikke samfunnsnyttig. 

Og la være å ta dem personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er like intelligente som deg og mange andre her inne, husk det. Men du trenger ikke være frekk og bekrefte at jeg dummer meg ut (heldigvis har jeg lært meg forskjellen på å være dum og dumme meg ut). Ha en fin søndag!

Anonymkode: a1938...a5a

Men da har du tatt med deg en svært viktig lærdom i livet som det ikke er alle forunt - og selv takk for påminnelsen. Det å være dum og dumme seg ut er to vidt forskjellige ting. Jeg synes du har all grunn til å gå ut av denne diskusjonen med hevet hode. Du valgte å avbryte på det riktige tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

om hvordan helsevesenet vil prioritere i en situasjon som foreløpig ikke har oppstått. 

Har du lest den norske statistikken over aldersfordelingen på de døde, de som ligger/har ligget på intensivavdeling og de som ligger/har ligget på respirator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er like intelligente som deg og mange andre her inne, husk det. Men du trenger ikke være frekk og bekrefte at jeg dummer meg ut (heldigvis har jeg lært meg forskjellen på å være dum og dumme meg ut). Ha en fin søndag!

Anonymkode: a1938...a5a

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere misforstår meg fullstendig! Jeg var med i en saklig diskusjon. Jeg gidder ikke dette jeg heller. Dere tror tydeligvis at jeg pakker på meg offerrollen hele tiden her inne fordi jeg har vært så dum å være åpen om at jeg sliter med det. Dere burde gå litt i dere selv også. Husk at på seg selv kjenner en ingen andre. Jeg blir mer og mer overbevist for hver dag som går at det beste for meg er å ikke si noe. 

Anonymkode: a1938...a5a

Du er veldig lett krenkt.

Anonymkode: 7feca...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Det er ingen som "står bak". De som ønsker å utrydde enkelte grupper, velger andre metoder. 

Virus har verken vilje eller mening.

Ikke betrakt påstander fra tilfeldige DOL-brukere som sannheten om hvordan helsevesenet vil prioritere i en situasjon som foreløpig ikke har oppstått. 

Og la være å ta dem personlig.

Denne metoden må da virke utmerket? 

Men takk for at du realitetsorienterer meg, det de skriver her inne trenger ikke være sannheten. Man blir bare redd når de vise taler om sånne ting. 

Føler det er personlig jeg da,det gjelder jo alle som ikke er høyt på strå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva var intensjonen din bak å stille spørsmålet? Hvorfor trodde du Kupton kunne si noe om hvorvidt du skulle prioriteres eller ikke? Tråden handlet jo ellers i hovedsak om hvorvidt røykere burde prioriteres ifht. korona. Kanskje du misforsto, og det er jo lov, det og. 

Anonymkode: ee920...bc8

Jeg brukte meg selv som et eks. Det er mange i min situasjon, og jeg ønsket å vite, på gruppenivå, hvordan man blir prioritert. Jeg har vært opptatt av å være «flink pasient» og jobbe hardt i terapien helt siden jeg ble syk for noen år siden. Jeg vil ikke oppta en annens plass, og det har jeg vært tydelig på hele tiden. 

Anonymkode: a1938...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden får meg til å føle meg som en taper. Fordi jeg ikke jobber bra nok med å stå i følelser. 

Anonymkode: a1938...a5a

Hvordan fikk du denne tråden til å handle om deg? Kommentaren din overrasket meg så mye at jeg leste gjennom hele tråden for å se om jeg kunne forstå reaksjonen din, men det gjør jeg ikke. Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er like intelligente som deg og mange andre her inne, husk det. Men du trenger ikke være frekk og bekrefte at jeg dummer meg ut (heldigvis har jeg lært meg forskjellen på å være dum og dumme meg ut). Ha en fin søndag!

Anonymkode: a1938...a5a

Tror det er viktig at du prøver å unngå at tråder som ikke har noe med deg å gjøre, ender med å handle om deg fordi du ikke får ønsket respons fra kupton. Dette er en slags utagering du har vendt deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss! Som det tok fyr, her da..!😳

Anonymkode: ee920...bc8

Kan denne tråden være et eksempel på hvordan folk mestrer isolasjon/karantene?

Anonymkode: 7feca...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte meg selv som et eks. Det er mange i min situasjon, og jeg ønsket å vite, på gruppenivå, hvordan man blir prioritert. Jeg har vært opptatt av å være «flink pasient» og jobbe hardt i terapien helt siden jeg ble syk for noen år siden. Jeg vil ikke oppta en annens plass, og det har jeg vært tydelig på hele tiden. 

Anonymkode: a1938...a5a

Du blander moral og faglig relevante faktorer i prioritering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Men da har du tatt med deg en svært viktig lærdom i livet som det ikke er alle forunt - og selv takk for påminnelsen. Det å være dum og dumme seg ut er to vidt forskjellige ting. Jeg synes du har all grunn til å gå ut av denne diskusjonen med hevet hode. Du valgte å avbryte på det riktige tidspunktet.

Tusen takk. Endelig noen som forstår meg og ikke «dømmer» meg. Ja, jeg går ut av diskusjonen med hevet hode i dette tilfellet, så får kupton og andre bare fortsette å tenke og tro sitt om meg. Jeg liker ikke en gang å være med i diskusjoner, så det var et dumt valg av meg å bli med. 

Anonymkode: a1938...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan denne tråden være et eksempel på hvordan folk mestrer isolasjon/karantene?

Anonymkode: 7feca...d6c

Nei, det er bare en type tråd vi har sett ca tusen ganger før på dol🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, frosken skrev:

Tror det er viktig at du prøver å unngå at tråder som ikke har noe med deg å gjøre, ender med å handle om deg fordi du ikke får ønsket respons fra kupton. Dette er en slags utagering du har vendt deg til.

Tro du meg, jeg skal ikke delta i diskusjoner her inne mer, fordi jeg ikke orker. Nå avslutter jeg for min del. Og jeg ber om at dere også slutter å diskutere meg, for denne tråden handler ikke om meg. 

Anonymkode: a1938...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kupton skrev:

Har du lest den norske statistikken over aldersfordelingen på de døde, de som ligger/har ligget på intensivavdeling og de som ligger/har ligget på respirator?

Det var egentlig ikke det jeg tenkte på. Det er vel begrenset hvor mange eldgamle som legges i respirator ellers også?  Den situasjonen jeg fikk inntrykk av ble diskutert her, var prioritering av pasienter ut fra "samfunnsnytten" og helsetilstander man selv kan gjøre noe med (og alder er dessverre ikke blant dem). Der er vi vel  ikke. Men det kan godt hende jeg misforsto hva som opprinnelig var temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro du meg, jeg skal ikke delta i diskusjoner her inne mer, fordi jeg ikke orker. Nå avslutter jeg for min del. Og jeg ber om at dere også slutter å diskutere meg, for denne tråden handler ikke om meg. 

Anonymkode: a1938...a5a

Aner ikke hvem du er.

Anonymkode: 09cfb...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, stjernestøv skrev:

God bedring til deg også som støtter narsisisster. 

Jeg er ganske vant med kjeft fra deg og dine meningsfeller, så jeg tar ikke dette så tungt.

Men jeg synes du bør slappe av litt nå. Det er ikke bra for forumet med så mye flaming som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss! Som det tok fyr, her da..!😳

Anonymkode: ee920...bc8

Fram med popcornet😁

Anonymkode: a1669...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, ISW skrev:

Det er ikke bra for forumet med så mye flaming som dette.

Nå var det vel du som satt fyr på debatten, da!😅

Anonymkode: ee920...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det vel du som satt fyr på debatten, da!😅

Anonymkode: ee920...bc8

Ja, og jeg setter pris på en god krangel om sak, men når det blir på det nivået @stjernestøv trekker diskusjonen ned på, blir det ukonstruktivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...