Gå til innhold

Fremtiden


RamonaK

Anbefalte innlegg

Det verste er at legen var ikke bekymret en gang, han ringte bare for å informere de. Kan han gjøre det? Jeg trodde de kun kunne informere bv om ting som relaterer til barnas velferd?  Det her var overhodet ikke relatert til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Det verste er at legen var ikke bekymret en gang, han ringte bare for å informere de. Kan han gjøre det? Jeg trodde de kun kunne informere bv om ting som relaterer til barnas velferd?  Det her var overhodet ikke relatert til det. 

Har du skrevet under på å oppheve taushetsplikt? Mulig barnevernet har bedt om å få oppdatering om alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Vet ikke hva jeg kan si jeg, men forstår det føles veldig invaderende. Det hadde jeg også følt. Og hvorfor er det galt å be om hjelp fordi du sover så dårlig? 

Skjønner ikke helt selv. Legen var ikke bekymret en gang, han ville bare informere bv. Kan han gjøre det? Trodde de bare kunne bryte taushetsplikten hvis de var bekymret for barnas velferd, og det var han som sagt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Har du skrevet under på å oppheve taushetsplikt? Mulig barnevernet har bedt om å få oppdatering om alt? 

Nei, det har jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Skjønner ikke helt selv. Legen var ikke bekymret en gang, han ville bare informere bv. Kan han gjøre det? Trodde de bare kunne bryte taushetsplikten hvis de var bekymret for barnas velferd, og det var han som sagt ikke. 

Hm. Nei dette vet jeg lite om. Da barnevernet var inne hos meg så opphevde jeg taushetsplikten ovenfor helsepersonell og barnehage, så da fikk de informasjon de trengte. Men ofte er det jo nesten bare en formalitet at forelderen skriver under på det, for barnevernet kan vel kreve opplysninger uansett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Hm. Nei dette vet jeg lite om. Da barnevernet var inne hos meg så opphevde jeg taushetsplikten ovenfor helsepersonell og barnehage, så da fikk de informasjon de trengte. Men ofte er det jo nesten bare en formalitet at forelderen skriver under på det, for barnevernet kan vel kreve opplysninger uansett? 

Ja du gir de tillatelse til å innhente informasjon, men kun relevant informasjon. Taushetsplikten gjelder fortsatt. Ja hvis du ikke skriver under får de tak i de opplysningene allikevel, det er bare raskere for dem hvis du skriver under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykiateren ringte meg i stad og jeg merket jeg var veldig kort og avvisende. Har litt dårlig samvittighet nå, er jo ikke hn sin skyld at den andre legen ringte. Men jeg er fryktelig usikker på hva jeg kan kan ikke si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RamonaK skrev:

Psykiateren ringte meg i stad og jeg merket jeg var veldig kort og avvisende. Har litt dårlig samvittighet nå, er jo ikke hn sin skyld at den andre legen ringte. Men jeg er fryktelig usikker på hva jeg kan kan ikke si. 

Det forstår jeg, men det er nok viktig at nu forsøker å ikke lukke deg nå. Det er en naturlig forsvarsmekanisme, men fra utsiden kan det framstå som at du ikke vil samarbeide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Glitter skrev:

Det forstår jeg, men det er nok viktig at nu forsøker å ikke lukke deg nå. Det er en naturlig forsvarsmekanisme, men fra utsiden kan det framstå som at du ikke vil samarbeide. 

Ja du har nok rett i det. Men jeg sliter allerede med å være ærlig om følelser. Men må jo bare prøve. Sannheten er at jeg har en skikkelig dårlig dag men når psykiater spurte svarte jeg bra, og hn merket selvfølgelig at jeg løy. Menmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja du har nok rett i det. Men jeg sliter allerede med å være ærlig om følelser. Men må jo bare prøve. Sannheten er at jeg har en skikkelig dårlig dag men når psykiater spurte svarte jeg bra, og hn merket selvfølgelig at jeg løy. Menmen

Ikke lett det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg på følelsen av at han aldri kommer til å dra. Den forkjølelsen han har fått er kraftige saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg endelig et produktivt møte med barnevernet. Jeg skal få avlastning hjem, miljøterapeut og de skal betale for sønnen sin SFO. Så da er det forhåpentligvis en mulighet for at dette kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, RamonaK skrev:

Da hadde jeg endelig et produktivt møte med barnevernet. Jeg skal få avlastning hjem, miljøterapeut og de skal betale for sønnen sin SFO. Så da er det forhåpentligvis en mulighet for at dette kan gå.

Så hyggelig å lese, nå går det forhåpentligvis veien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Så hyggelig å lese, nå går det forhåpentligvis veien :) 

Satser på det😀 nå går jeg bare venter på at mannen skal reise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, RamonaK skrev:

Da hadde jeg endelig et produktivt møte med barnevernet. Jeg skal få avlastning hjem, miljøterapeut og de skal betale for sønnen sin SFO. Så da er det forhåpentligvis en mulighet for at dette kan gå.

Å så bra å høre. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å miste håpet på at dette kommer til å gå. Uansett hvor hardt jeg prøver så funker det ikke. Jeg kommer alltid til kort. Jeg vet ikke om jeg orker mer ,føles som om jeg kjemper en kamp som er umulig å vinne. Jeg er nå helt sikker på at det synet jeg hadde av bv som kom for å ta barna er det som kommer til å skje i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg har begynt å miste håpet på at dette kommer til å gå. Uansett hvor hardt jeg prøver så funker det ikke. Jeg kommer alltid til kort. Jeg vet ikke om jeg orker mer ,føles som om jeg kjemper en kamp som er umulig å vinne. Jeg er nå helt sikker på at det synet jeg hadde av bv som kom for å ta barna er det som kommer til å skje i fremtiden. 

Men nå hadde du jo et bra møte med barnevernet. Tror du ikke dette kan hjelpe deg når det kommer i gang? 

Trist at du har det så vondt og slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Men nå hadde du jo et bra møte med barnevernet. Tror du ikke dette kan hjelpe deg når det kommer i gang? 

Trist at du har det så vondt og slitsomt. 

Jeg vet ikke. Jeg er jo så fryktelig ustabil. Prøver virkelig å ikke vise utad hvor ustabil jeg er. Men før eller siden sprekker det. Jeg er blitt ekspert på å skjule følelser men jeg klarer det ikke for alltid. 

Psykiateren ringte meg i dag, jeg har visst tulla med medisiner igjen, og jeg som trodde jeg hadde vært flink med å huske de. Dette er visst siste sjanse jeg får med med å huske medisiner før bv får vite om det.  Noe av det siste hun sa til meg var at , jeg håper du fortsatt er hjemme og at barna er hos deg når jeg er tilbake fra ferie. Det var ikke en veldig oppløftende kommentar akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg vet ikke. Jeg er jo så fryktelig ustabil. Prøver virkelig å ikke vise utad hvor ustabil jeg er. Men før eller siden sprekker det. Jeg er blitt ekspert på å skjule følelser men jeg klarer det ikke for alltid. 

Psykiateren ringte meg i dag, jeg har visst tulla med medisiner igjen, og jeg som trodde jeg hadde vært flink med å huske de. Dette er visst siste sjanse jeg får med med å huske medisiner før bv får vite om det.  Noe av det siste hun sa til meg var at , jeg håper du fortsatt er hjemme og at barna er hos deg når jeg er tilbake fra ferie. Det var ikke en veldig oppløftende kommentar akkurat.

Hva menes med at du tuller med medisinene? At du glemmer å ta de? 

Jeg tror nå det er lurt at du viser noen hvordan du føler det. Jeg "sprekker" i alle fall mye raskere når jeg ikke får snakket om hvordan jeg har det. 

Skjønner den kommentaren kan ha føltes kjip, men kanskje hun bare prøvde å oppmuntre deg til å ta medisinene riktig og følge det opplegget som nå er satt? Jeg vet ikke. Men forstår dette er veldig vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Hva menes med at du tuller med medisinene? At du glemmer å ta de? 

Jeg tror nå det er lurt at du viser noen hvordan du føler det. Jeg "sprekker" i alle fall mye raskere når jeg ikke får snakket om hvordan jeg har det. 

Skjønner den kommentaren kan ha føltes kjip, men kanskje hun bare prøvde å oppmuntre deg til å ta medisinene riktig og følge det opplegget som nå er satt? Jeg vet ikke. Men forstår dette er veldig vanskelig. 

Ja, jeg glemmer visst å ta de. Jeg har satt alarmer skrevet lapper osv. Men glemmer de likevel.

Skulle ønske jeg kunne være ærlig, men de ringer jo bv ved den minste ting. Og det gjør at jeg blir veldig skeptisk til hva som kan deles uten at de får vite. Feks at legen ringte de når jeg ikke fikk sove. Hvorfor i all verden må bv vite det? 

Ja, det er jo mulig. Men jeg synes det hørtes så negativt ut, men kanskje det er bare meg som hørte det som siden det er er ganske følsomt tema. De planlegger at møte med bv psykiater og fastlegen og jeg kjenner at jeg allerede gruer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...