Gå til innhold

Fremtiden


RamonaK

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg vet ikke. Jeg er jo så fryktelig ustabil. Prøver virkelig å ikke vise utad hvor ustabil jeg er. Men før eller siden sprekker det. Jeg er blitt ekspert på å skjule følelser men jeg klarer det ikke for alltid. 

Psykiateren ringte meg i dag, jeg har visst tulla med medisiner igjen, og jeg som trodde jeg hadde vært flink med å huske de. Dette er visst siste sjanse jeg får med med å huske medisiner før bv får vite om det.  Noe av det siste hun sa til meg var at , jeg håper du fortsatt er hjemme og at barna er hos deg når jeg er tilbake fra ferie. Det var ikke en veldig oppløftende kommentar akkurat.

Jeg tror psykiateren forsøker å formidle til deg at du har lite å gå på før omsorgen for barna kan bli vurdert som for dårlig. Hva slags medisiner er det du har tullet med og på hvilken måte?

Hva skjer med mannen din - har han skaffet ny billett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja, jeg glemmer visst å ta de. Jeg har satt alarmer skrevet lapper osv. Men glemmer de likevel.

Skulle ønske jeg kunne være ærlig, men de ringer jo bv ved den minste ting. Og det gjør at jeg blir veldig skeptisk til hva som kan deles uten at de får vite. Feks at legen ringte de når jeg ikke fikk sove. Hvorfor i all verden må bv vite det? 

Ja, det er jo mulig. Men jeg synes det hørtes så negativt ut, men kanskje det er bare meg som hørte det som siden det er er ganske følsomt tema. De planlegger at møte med bv psykiater og fastlegen og jeg kjenner at jeg allerede gruer meg. 

Tendensen din til å ville skjule ting for barnevern og behandlingsapparat, vil gjøre at de blir ekstra årvåkne og kritiske. Jeg synes legen gjorde en god vurdering da han kontaktet bv etter at du hadde vært der den dagen, i etterkant av den legetimen så overdoserte jo både du og barnas far på medikamenter. Dette er og blir svært bekymringsverdig. 

Jeg har litt vanskelig for å forstå at du ikke klarer å ta medisiner som avtalt? Hva slags rutiner har du laget deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg tror psykiateren forsøker å formidle til deg at du har lite å gå på før omsorgen for barna kan bli vurdert som for dårlig. Hva slags medisiner er det du har tullet med og på hvilken måte?

Hva skjer med mannen din - har han skaffet ny billett?

Ja, du har nok rett i det. Jeg kjenner det jo selv også, at det skal nok ikke mye til. 

Litium , har visst glemt å ta noen ganger. Serum speilet datt fra 1 til 0.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Tendensen din til å ville skjule ting for barnevern og behandlingsapparat, vil gjøre at de blir ekstra årvåkne og kritiske. Jeg synes legen gjorde en god vurdering da han kontaktet bv etter at du hadde vært der den dagen, i etterkant av den legetimen så overdoserte jo både du og barnas far på medikamenter. Dette er og blir svært bekymringsverdig. 

Jeg har litt vanskelig for å forstå at du ikke klarer å ta medisiner som avtalt? Hva slags rutiner har du laget deg? 

Ja, det er nok sant. Kanskje det er det.

Nå tok jeg ingen overdose da. Jeg holdt meg innenfor dosene legen har skrevet. 

Jeg skjønner heller ikke at det er så vanskelig å huske å ta de. Men hjernen min er helt ubrukelig. Skal egentlig ta de kl ni morgen og kveld. Men noen ganger holder jeg på med noe når alarmen går også glemmer jeg de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer jo aldri til å bli helt stabil på medisiner, så hva er poenget. Bv mener jeg trenger mannen min her, men jeg vil jo ha han vekk og ut av livet mitt. Så i beste fall føles det som jeg bare utsetter det uunngåelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Ja, det er nok sant. Kanskje det er det.

Nå tok jeg ingen overdose da. Jeg holdt meg innenfor dosene legen har skrevet. 

Jeg skjønner heller ikke at det er så vanskelig å huske å ta de. Men hjernen min er helt ubrukelig. Skal egentlig ta de kl ni morgen og kveld. Men noen ganger holder jeg på med noe når alarmen går også glemmer jeg de.

Jeg mente "overdoserte" i betydningen tok for mye medikamenter, ikke som i overdose. Du holdt deg muligens innenfor legens doseringer, men legen har vel ikke sagt at du skal ta en slik cocktail som du gjorde midt på dagen mens ungene var våkne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, RamonaK skrev:

Jeg kommer jo aldri til å bli helt stabil på medisiner, så hva er poenget. Bv mener jeg trenger mannen min her, men jeg vil jo ha han vekk og ut av livet mitt. Så i beste fall føles det som jeg bare utsetter det uunngåelige.

Barnevernet kan ikke bestemme at du ikke skal skille deg fra mannen - og ut i fra det du har fortalt om ham, så gjør det ikke omsorgssituasjonen for barna bedre at han blir boende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, RamonaK skrev:

Ja, du har nok rett i det. Jeg kjenner det jo selv også, at det skal nok ikke mye til. 

Litium , har visst glemt å ta noen ganger. Serum speilet datt fra 1 til 0.4

Du kunne ikke fått til en ordning at hjemmesykepleien kom med medisinene dine hver dag, samt at de så at du tok dem.

Anonymkode: 66afd...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne ikke fått til en ordning at hjemmesykepleien kom med medisinene dine hver dag, samt at de så at du tok dem.

Anonymkode: 66afd...58e

Jo, psykiater tilbydde det, men sa at det er veldig negativt sett fra bv sin side. 

Nå har jeg spurt broren min om han kan ringe meg og minne meg på de. Så håper det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, frosken skrev:

Barnevernet kan ikke bestemme at du ikke skal skille deg fra mannen - og ut i fra det du har fortalt om ham, så gjør det ikke omsorgssituasjonen for barna bedre at han blir boende. 

Nei det synes ikke jeg heller. Han må bort. Nei selvfølgelig kan de ikke bestemme det, men de mener det er best at han er her.

28 minutter siden, frosken skrev:

Jeg mente "overdoserte" i betydningen tok for mye medikamenter, ikke som i overdose. Du holdt deg muligens innenfor legens doseringer, men legen har vel ikke sagt at du skal ta en slik cocktail som du gjorde midt på dagen mens ungene var våkne?

Ja sånn og forstå. Nei, men hn sa jo at det gikk bra og ta alle på en gang , så jeg regnet med at det gikk bra. Men det var fryktelig dumt gjort av meg. Det var jo misbruk av medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fionys skrev:

Har du vært i kontakt med et krisesenter?

Nei. Han reiser med første fly, og jeg orker ikke mer drama. Satser bare på at det er et fly snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
23 timer siden, RamonaK skrev:

Ja, jeg glemmer visst å ta de. Jeg har satt alarmer skrevet lapper osv. Men glemmer de likevel.

Skulle ønske jeg kunne være ærlig, men de ringer jo bv ved den minste ting. Og det gjør at jeg blir veldig skeptisk til hva som kan deles uten at de får vite. Feks at legen ringte de når jeg ikke fikk sove. Hvorfor i all verden må bv vite det? 

Ja, det er jo mulig. Men jeg synes det hørtes så negativt ut, men kanskje det er bare meg som hørte det som siden det er er ganske følsomt tema. De planlegger at møte med bv psykiater og fastlegen og jeg kjenner at jeg allerede gruer meg. 

Er det ap du tar? Da finnes det i injeksjon og du trenger ikke glemme å ta det hvis du tar det, det er jo noe som er positivt med injeksjon. Hvordan går det med søvnen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det ap du tar? Da finnes det i injeksjon og du trenger ikke glemme å ta det hvis du tar det, det er jo noe som er positivt med injeksjon. Hvordan går det med søvnen da? 

Ap og litium, det er litiumen som er viktig og det går ikke med injeksjon dessverre. Ja, jeg fikk endelig sove. Det var så utrolig deilig. Men nå vil jeg bare sove hele tiden 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det ap du tar? Da finnes det i injeksjon og du trenger ikke glemme å ta det hvis du tar det, det er jo noe som er positivt med injeksjon. Hvordan går det med søvnen da? 

Jeg hadde et nytt syn i dag. Jeg så meg selv angripe bv dama når de kom for å ta barna. Begynner å bli litt skremt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Ap og litium, det er litiumen som er viktig og det går ikke med injeksjon dessverre. Ja, jeg fikk endelig sove. Det var så utrolig deilig. Men nå vil jeg bare sove hele tiden 😆

Åja,litium er vel en medisin du bør være nøye med å ta ja, da er det synd du ikke klarer å huske på det. Men i hvert fall bra du har fått sovet, ja å sove er det beste som finnes :) Men vi kan jo ikke sove hele tiden heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Jeg hadde et nytt syn i dag. Jeg så meg selv angripe bv dama når de kom for å ta barna. Begynner å bli litt skremt .

Jeg har hatt mange sånne syn, men det har ikke skjedd enda. Hadde syn mange ganger når jeg satt på møter at jeg kastet ting vegg imellom og på folk, klarte å beherske meg. Minner meg om sånne syn Ally Mcbill hadde hvis du har sett på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har hatt mange sånne syn, men det har ikke skjedd enda. Hadde syn mange ganger når jeg satt på møter at jeg kastet ting vegg imellom og på folk, klarte å beherske meg. Minner meg om sånne syn Ally Mcbill hadde hvis du har sett på det. 

Ja får håpe det bare er det. Trodde synene kom til å gå bort med ap, men nå tar jeg bare 5mg zyprexa da. Men stemmen og sånn ble jo borte, så kanskje det er fremtiden jeg ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja får håpe det bare er det. Trodde synene kom til å gå bort med ap, men nå tar jeg bare 5mg zyprexa da. Men stemmen og sånn ble jo borte, så kanskje det er fremtiden jeg ser.

Jeg tror ikke det er fremtiden du ser men forstår godt at du tror det, synene er jo så virkelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror ikke det er fremtiden du ser men forstår godt at du tror det, synene er jo så virkelige. 

Ja de er veldig virkelige. Kanskje det er hjernen som tuller med meg. Eller kanskje det er et slags hint fra universet om at hvis jeg ikke skjerper meg så skjer dette. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...