AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Jeg er godt trent, og trener til vanlig 7-8 økter i uka. Kan fint løpe en mil, og kan fint trene styrke. Føler meg i god form, både styrke og utholdenhet. Men når jeg kommer i fjellet blir jeg rett og slett sykt sliten! Synes det er så rart. Da mener jeg ikke nødvendigvis på toppen av en 2000m topp (også det), men på fjellet generelt. Jeg har hatt to fjellturer nå i det siste. Hjemme har jeg løpt rundt, lett som bare det. På fjellet går jeg som en 90-åring, og det føles som om jeg bare burde legge meg ned å sove etter kun 50-meter med gåing. Det er litt flaut. Jeg sliter med å sette et bein foran det andre nesten før jeg har begynt å gå. Det føles hardt å puste, og noen ganger har jeg lurt på om jeg har vært alvorlig syk. Men når jeg kommer hjem - typ rett etter jeg har kommet hjem, da kan jeg løpe tunge oppoverbakker (f.eks en 6 km oppoverbakke her jeg bor, som er langt mer krevende enn en rett vei på fjellet der jeg sliter. Er jeg helt rar, eller? Anonymkode: 3a2f1...816 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/455903-ekstrem-tr%C3%B8tthet-i-fjellet-why/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Man kan vel ikke så høydesyke langt under 2000 m o.h. Anonymkode: 3a2f1...816 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/455903-ekstrem-tr%C3%B8tthet-i-fjellet-why/#findComment-3987911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 23. juli 2020 Del Skrevet 23. juli 2020 På 19.7.2020 den 15.35, AnonymBruker skrev: Jeg er godt trent, og trener til vanlig 7-8 økter i uka. Kan fint løpe en mil, og kan fint trene styrke. Føler meg i god form, både styrke og utholdenhet. Men når jeg kommer i fjellet blir jeg rett og slett sykt sliten! Synes det er så rart. Da mener jeg ikke nødvendigvis på toppen av en 2000m topp (også det), men på fjellet generelt. Jeg har hatt to fjellturer nå i det siste. Hjemme har jeg løpt rundt, lett som bare det. På fjellet går jeg som en 90-åring, og det føles som om jeg bare burde legge meg ned å sove etter kun 50-meter med gåing. Det er litt flaut. Jeg sliter med å sette et bein foran det andre nesten før jeg har begynt å gå. Det føles hardt å puste, og noen ganger har jeg lurt på om jeg har vært alvorlig syk. Men når jeg kommer hjem - typ rett etter jeg har kommet hjem, da kan jeg løpe tunge oppoverbakker (f.eks en 6 km oppoverbakke her jeg bor, som er langt mer krevende enn en rett vei på fjellet der jeg sliter. Er jeg helt rar, eller? Anonymkode: 3a2f1...816 Spiser du nok før du drar på tur ? Har du med matpakke ? Jeg kan gå helt tom for energi på fjellet, men etter en matpause er jeg som « ny » igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/455903-ekstrem-tr%C3%B8tthet-i-fjellet-why/#findComment-3988564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 På 19.7.2020 den 15.35, AnonymBruker skrev: Jeg er godt trent, og trener til vanlig 7-8 økter i uka. Kan fint løpe en mil, og kan fint trene styrke. Føler meg i god form, både styrke og utholdenhet. Men når jeg kommer i fjellet blir jeg rett og slett sykt sliten! Synes det er så rart. Da mener jeg ikke nødvendigvis på toppen av en 2000m topp (også det), men på fjellet generelt. Jeg har hatt to fjellturer nå i det siste. Hjemme har jeg løpt rundt, lett som bare det. På fjellet går jeg som en 90-åring, og det føles som om jeg bare burde legge meg ned å sove etter kun 50-meter med gåing. Det er litt flaut. Jeg sliter med å sette et bein foran det andre nesten før jeg har begynt å gå. Det føles hardt å puste, og noen ganger har jeg lurt på om jeg har vært alvorlig syk. Men når jeg kommer hjem - typ rett etter jeg har kommet hjem, da kan jeg løpe tunge oppoverbakker (f.eks en 6 km oppoverbakke her jeg bor, som er langt mer krevende enn en rett vei på fjellet der jeg sliter. Er jeg helt rar, eller? Anonymkode: 3a2f1...816 Noe med balanse som sliter deg ut i ulent terreng? Anonymkode: 230ba...d71 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/455903-ekstrem-tr%C3%B8tthet-i-fjellet-why/#findComment-3988570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.