Gå til innhold

Ferie og de siste ukers trening.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Nå har det vært stille her lenge. Begynner dere å komme tilbake fra ferie og hvordan har ferien vært ?

Jeg er fornøyd med eget aktivitetsnivå i ferien. Vi var først ei uke i Lofoten og der ble det noen toppturer pluss noen fjellturer som ikke var topptur. Deretter noen rolige dager hjemme pga syk samboer. 

Deretter dro vi på tur igjen og det ble noen toppturer i Trollheimen. Den lengste på 7 timer inkl matpause, drikkepauser og mange photopauser. En 5 -timers tur sånn egentlig , tror jeg. Vi ( eller jeg . Kjæresten er mer uredd )måtte gå veldig forsiktig ned, da det begynte å regne og det ble glatt. Mye snø i fjellet også. Men en super tur som jeg vil leve lenge på 😊

Her hjemme er jeg i gang med trening på Evo igjen. Men jeg er usikker på hvor lenge jeg tør å trene der, nå som smitten er på full fart opp igjen. Så lenge det fint vær prioriterer jeg heller gåturer på kvelden.

Føler at den fysiske formen er god om dagen. Ingen tvil om at toppturer gir styrke i beina og god kondis. Mye bedre en treninga som er mulig å få til i hverdagen. 

Hva med dere andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt det samme. Noen turer i Trollheimen og en tur over Romsdalseggen. 

Jeg har også jogget kanskje en gang i uka i ferien. 

Vi har også lyst til å dra nordover en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var aktiv hver dag i ferien på ulike måter, men det var et sjokk å trene på senteret igjen. Selvfølgelig preget av at det knapt har vært ordentlig styrketrening siden mars. Har trent litt styrke hjemme og på ferie også, men det blir ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trent noe i hele sommer. Bare noen småturer uten tempo. Har ikke lagt på meg, men føler meg litt slapp i fisken og med dårlig kondis 😮😮😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njah... Vi var 4 dager på Hurtigruta og trodde det skulle bli en lat ferie, men vi gikk over 10.000 skritt hver dag (23.000 den første dagen inkl. en 8 kms gåtur før vi gikk ombord) og var kjempeslitne for vi måtte jo få med oss alt! Helgelandskysten og Lofoten altså! ❤️

Ellers gikk vi en del lange turer før ferien, men nå har vi dabbet litt av og til helgen skal vi på hotellovernatting (bryllupsgave) og da blir det en del kjøring og lite trim igjen - men basseng og 5-retters middag er ikke å forakte det heller! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nesten bare malt i hele sommer. Har vært på en fjelltur. Det var ikke kneet jeg slo i fjor, særlig fornøyd med (eller sena ned til kneet er vel mer riktig). Var litt bratt og 20 kg på ryggen, men læll, jeg gikk med sekk i fjor også, og det gikk fint. Uansett, jeg lovet legen å fortsette å male og vente litt med fjellet. Det har jo uansett vært overbefolket i sommer og ryktene sier at folk er noen svin og at naturen bærer preg av det denne sommeren. Så akkurat nå føles ikke fjellet veldig viktig, selv om det egentlig alltid er viktig. Men jeg tror ikke legen vet hvor bratt det er i skogen her 😂 Jeg kan velge mellom flatt og flått, eller bratt. Valget er enkelt, jeg hater flått.

Mobilen sier jeg har gått 24 mil i juli, men den har en tendens til å underrapportere, også hender det den ikke blir med på tur. Men siden jeg må male huset, har det blitt mye mindre tur enn normalt, så jeg tipper 24 mil ikke er så langt ifra sannheten. Jeg går mest i terreng da. Er ikke så nøye på veier og stier, med mindre skogen er tett, da vil jeg ha sti. I går måtte jeg ta en ekstra rundt på grunn av, gjett hva, ei ku 😂 Mange kyr, egentlig, men jeg så bare den ene. Der var det tett skog og bratt skråning, og en hund med dårlig tid som er sterk og tung å holde igjen, og en hund med god tid, som aldri klarer å gå på samme side av trærne som vi to andre, på et delvis sauetråkk i granskau. Altså, jeg kunne enten gå veldig bøyd, eller bli pisket av tørre grankvister, samtidig som jeg hadde en som forsøkte dra meg fram og en jeg måtte passe på å ikke trå på tærne 😅 Jeg vet ikke, men jeg tror nesten jeg kanskje kan kalle slike turer for trening. Ulent terreng, er en underdrivelse. Men ellers har jeg blitt mye tøffere hva gjelder disse kyra. Jeg tror egentlig de er ganske late, så jeg har ikke hatt så mye hinderløypeturer i år som jeg hadde i fjor.

Jeg vet ikke hvorfor jeg svarer i sånne treningstråder, for jeg trener jo ikke. Jeg går tur med hundene. To ganske svette turer daglig. Men jeg fører ikke noe treningsregnskap, og jeg aner ikke om formen er bedre eller dårligere enn det den var for en måned siden. Jeg tror formen min avhenger av hvor stiv og støl jeg er i kroppen. Med mindre jeg har vært sengeliggende, merker jeg ikke annet enn at jeg noen dager er mer sliten enn andre dager. Jeg bruker litt mer energi enn jeg klarer å få i meg, men det er snakk om 2-3 kg på et år, så det er ikke mye. Og nå lurer jeg på om det har stabilisert seg på +/- 55 kg. Trodde jeg skulle gå opp i sommer for det blir mye is. Og siden jeg maler til etter at jeg burde ha spist middag, blir det mye pizza og pølser. Men det ser ikke ut til å påvirke vekta noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ekstra skrev:

Jasså? Gratulerer! 😍

Takk og takk! Er drøye to mnd siden, en liten svipp innom ordførerkontoret og så var det gjort. I disse corona tider ble det ikke noe selskap kun en middag med forlovere og ungene, akkurat så lite, intimt og koselig som vi ville. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Takk og takk! Er drøye to mnd siden, en liten svipp innom ordførerkontoret og så var det gjort. I disse corona tider ble det ikke noe selskap kun en middag med forlovere og ungene, akkurat så lite, intimt og koselig som vi ville. 😊

Det var hyggelig å høre! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
33 minutter siden, Lillemus skrev:

Takk og takk! Er drøye to mnd siden, en liten svipp innom ordførerkontoret og så var det gjort. I disse corona tider ble det ikke noe selskap kun en middag med forlovere og ungene, akkurat så lite, intimt og koselig som vi ville. 😊

Gratulerer ❤️Hørtes koselig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Gratulerer ❤️Hørtes koselig ut. 

Det var det - selv mannen som alltid har sagt at han aldri skal gifte seg, syntes det var ordentlig fint og trivelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

Njah... Vi var 4 dager på Hurtigruta og trodde det skulle bli en lat ferie, men vi gikk over 10.000 skritt hver dag (23.000 den første dagen inkl. en 8 kms gåtur før vi gikk ombord) og var kjempeslitne for vi måtte jo få med oss alt! Helgelandskysten og Lofoten altså! ❤️

Ellers gikk vi en del lange turer før ferien, men nå har vi dabbet litt av og til helgen skal vi på hotellovernatting (bryllupsgave) og da blir det en del kjøring og lite trim igjen - men basseng og 5-retters middag er ikke å forakte det heller! ;)

 

Gratulerer så mye med bryllupet, og lykke til på bryllupsreise!

Jeg tipper det blir masse trim på dere, så du får bare passe på å spise nok😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært ca slik aktiv som jeg pleier. To runder på 10 dager uten trening, men ellers trening 3-5 dager i uken pluss litt gåturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 timer siden, Grendel skrev:

Litt det samme. Noen turer i Trollheimen og en tur over Romsdalseggen. 

Jeg har også jogget kanskje en gang i uka i ferien. 

Vi har også lyst til å dra nordover en gang. 

Romsdalseggen ser fantastisk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, Ekstra skrev:

Var aktiv hver dag i ferien på ulike måter, men det var et sjokk å trene på senteret igjen. Selvfølgelig preget av at det knapt har vært ordentlig styrketrening siden mars. Har trent litt styrke hjemme og på ferie også, men det blir ikke det samme.

Jeg har vondt i armene enda etter styrketrening på mandag. Beina har blitt sterkere etter ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har ikke trent noe i hele sommer. Bare noen småturer uten tempo. Har ikke lagt på meg, men føler meg litt slapp i fisken og med dårlig kondis 😮😮😮

Men du har jo vært så flink til å plukke bær :) Det er trening det også. Du trener balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Men du har jo vært så flink til å plukke bær :) Det er trening det også. Du trener balanse.

Haha 😊 Så snill du er 💕 Men faktisk  da jeg begynte å plukke i går, to dager etter første turen, kjente jeg at jeg var lemster i høyre side, både mage og rygg, og litt i høyre arm 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...