Gå til innhold

Ferie og de siste ukers trening.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
7 timer siden, Trine skrev:

Jeg har nesten bare malt i hele sommer. Har vært på en fjelltur. Det var ikke kneet jeg slo i fjor, særlig fornøyd med (eller sena ned til kneet er vel mer riktig). Var litt bratt og 20 kg på ryggen, men læll, jeg gikk med sekk i fjor også, og det gikk fint. Uansett, jeg lovet legen å fortsette å male og vente litt med fjellet. Det har jo uansett vært overbefolket i sommer og ryktene sier at folk er noen svin og at naturen bærer preg av det denne sommeren. Så akkurat nå føles ikke fjellet veldig viktig, selv om det egentlig alltid er viktig. Men jeg tror ikke legen vet hvor bratt det er i skogen her 😂 Jeg kan velge mellom flatt og flått, eller bratt. Valget er enkelt, jeg hater flått.

Mobilen sier jeg har gått 24 mil i juli, men den har en tendens til å underrapportere, også hender det den ikke blir med på tur. Men siden jeg må male huset, har det blitt mye mindre tur enn normalt, så jeg tipper 24 mil ikke er så langt ifra sannheten. Jeg går mest i terreng da. Er ikke så nøye på veier og stier, med mindre skogen er tett, da vil jeg ha sti. I går måtte jeg ta en ekstra rundt på grunn av, gjett hva, ei ku 😂 Mange kyr, egentlig, men jeg så bare den ene. Der var det tett skog og bratt skråning, og en hund med dårlig tid som er sterk og tung å holde igjen, og en hund med god tid, som aldri klarer å gå på samme side av trærne som vi to andre, på et delvis sauetråkk i granskau. Altså, jeg kunne enten gå veldig bøyd, eller bli pisket av tørre grankvister, samtidig som jeg hadde en som forsøkte dra meg fram og en jeg måtte passe på å ikke trå på tærne 😅 Jeg vet ikke, men jeg tror nesten jeg kanskje kan kalle slike turer for trening. Ulent terreng, er en underdrivelse. Men ellers har jeg blitt mye tøffere hva gjelder disse kyra. Jeg tror egentlig de er ganske late, så jeg har ikke hatt så mye hinderløypeturer i år som jeg hadde i fjor.

Jeg vet ikke hvorfor jeg svarer i sånne treningstråder, for jeg trener jo ikke. Jeg går tur med hundene. To ganske svette turer daglig. Men jeg fører ikke noe treningsregnskap, og jeg aner ikke om formen er bedre eller dårligere enn det den var for en måned siden. Jeg tror formen min avhenger av hvor stiv og støl jeg er i kroppen. Med mindre jeg har vært sengeliggende, merker jeg ikke annet enn at jeg noen dager er mer sliten enn andre dager. Jeg bruker litt mer energi enn jeg klarer å få i meg, men det er snakk om 2-3 kg på et år, så det er ikke mye. Og nå lurer jeg på om det har stabilisert seg på +/- 55 kg. Trodde jeg skulle gå opp i sommer for det blir mye is. Og siden jeg maler til etter at jeg burde ha spist middag, blir det mye pizza og pølser. Men det ser ikke ut til å påvirke vekta noe.

Hvis du hadde ført treningregnskap, så kan det være at du hadde slått oss alle ned i støvlene 😊

Det var ikke overbefolket der vi gikk. Vi dro til Lofoten før fellesferien og da varcdet ikke mye folk. Vi hadde fjellene for oss selv nesten. 

Jeg hadde så lyst å gå Reinebringen, men akkurat der må man gå i kø og det liker jeg ikke. Dessuten har jeg lest at det er så mye løse steiner at du risikerer å få en stein i hodet av de forran. Derfor droppet vi det. Kanskje en annen gang når de har bygd ferdig sherpatrappa.

I Trollheimen traff vi på en og annen bare. Det var ikke mange. Vi gikk steder man må være litt lokalkjent for å gå. 

Vekta mi er den samme som din. + - 55 kg og det er vel helt greit når høyden er 1.72. Veide over 56 da jeg kom hjem fra ferie. Skylder på muskler i lårene 😁 De disser ikke like mye nå i hvert fall :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
5 timer siden, Lillemus skrev:

Takk og takk! Er drøye to mnd siden, en liten svipp innom ordførerkontoret og så var det gjort. I disse corona tider ble det ikke noe selskap kun en middag med forlovere og ungene, akkurat så lite, intimt og koselig som vi ville. 😊

Oj, Gratulerer så mye Lillemus 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis du hadde ført treningregnskap, så kan det være at du hadde slått oss alle ned i støvlene 😊

Det var ikke overbefolket der vi gikk. Vi dro til Lofoten før fellesferien og da varcdet ikke mye folk. Vi hadde fjellene for oss selv nesten. 

Jeg hadde så lyst å gå Reinebringen, men akkurat der må man gå i kø og det liker jeg ikke. Dessuten har jeg lest at det er så mye løse steiner at du risikerer å få en stein i hodet av de forran. Derfor droppet vi det. Kanskje en annen gang når de har bygd ferdig sherpatrappa.

I Trollheimen traff vi på en og annen bare. Det var ikke mange. Vi gikk steder man må være litt lokalkjent for å gå. 

Vekta mi er den samme som din. + - 55 kg og det er vel helt greit når høyden er 1.72. Veide over 56 da jeg kom hjem fra ferie. Skylder på muskler i lårene 😁 De disser ikke like mye nå i hvert fall :)

Haha, jeg tror jeg stiller med en litt annen type styrke, eller hva man nå skal kalle det. På vei, hadde sikkert de fleste slått meg, men jeg tror jeg holder ut lenger enn endel her når det kommer til å gå utenfor stier og vei. Det er slitsomt på en helt annen måte. Man må bruke ballansen mer og konsentrere seg om hvor man setter bena.

Var nok like greit å droppe å risikere å få steiner i hodet. Lofoten var ganske kaotisk i fellesferien, har jeg hørt ihvertfall. Men før fellesferien var det nok langt bedre ja.

Klarer man finne steder ikke så mange har hørt om, er det nok fort litt mindre folk ja. Folk drar jo gjerne dit alle andre drar. Problemet rundt her er at det er så sinnsykt mye hytter og når alle ferierer på hytta, blir det mye folk i fjellet. Norefjell o.l. er jo ikke akkurat store fjell. Jeg skulle nok klart å finne et sted å gå uten masse mennesker, men jeg var en tur på Hallingnatten og det så ut som det var veldig mye snø i fjella. Det gikk jo ikke an å være på 1200 moh fant jeg ut. Det var altfor mye mygg. Men jeg må ha nye skisko før jeg satser på noen lengre skitur, så da konkluderte jeg med at det kanskje var like greit å vente til høsten med å dra på "sommerferie" 😅

Ja, når du er så høy, skal du ikke klage på vekta ihvertfall. Jeg er bare 1,65. Haha, man får kjørt låra på fjelltur. Ihvertfall på toppturer. Etter at jeg fikk den siste hunden, har det egentlig vært tyngre å gå ned enn opp 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Men du har jo vært så flink til å plukke bær :) Det er trening det også. Du trener balanse.

Jeg har jo forresten jobbet mye fysisk i ferien, med maling, nedvask, flytting av møbler og vedarbeid, og i kveld var det en totimers økt med rydding etter snekkerne, og tilhengeren skal lesses av i morgen før jobb, så jeg sitter ikle Aklurat bare på fua og later meg 😅

*fisker etter litt treningsskryt* 😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har jo forresten jobbet mye fysisk i ferien, med maling, nedvask, flytting av møbler og vedarbeid, og i kveld var det en totimers økt med rydding etter snekkerne, og tilhengeren skal lesses av i morgen før jobb, så jeg sitter ikle Aklurat bare på fua og later meg 😅

*fisker etter litt treningsskryt* 😄😄😄

Vet det 🙂 Jeg har ikke inntrykk av du noen gang later deg. Synes alltid du holder på med et eller annet jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvis bærplukking er trening, da trener jeg masse for tiden. Blir litt ekstra balansetrening når man har en idiot i bånd som nøkker i alle retninger. Også må jeg plukke raskt, for han andre er ganske hard på blåbæra, så hvis jeg ikke er rask nok, plukker han dem før meg. Men i og med at jeg har hannhunder, er jeg litt tvilende til bær som vokser langs stier, så der plukker jeg ikke så mye. Verdt å tenke på for andre bærplukkere også 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Lillemus skrev:

Takk og takk! Er drøye to mnd siden, en liten svipp innom ordførerkontoret og så var det gjort. I disse corona tider ble det ikke noe selskap kun en middag med forlovere og ungene, akkurat så lite, intimt og koselig som vi ville. 😊

Så hyggelig.  Gratulerer så mye 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Trine skrev:

Hmm, hvis bærplukking er trening, da trener jeg masse for tiden. Blir litt ekstra balansetrening når man har en idiot i bånd som nøkker i alle retninger. Også må jeg plukke raskt, for han andre er ganske hard på blåbæra, så hvis jeg ikke er rask nok, plukker han dem før meg. Men i og med at jeg har hannhunder, er jeg litt tvilende til bær som vokser langs stier, så der plukker jeg ikke så mye. Verdt å tenke på for andre bærplukkere også 😂

Haha 😄 Jeg digger måten du skriver på, Trine 😃 Takk for tips om å unngå bær langs veier og stier!

Du trener masse - derom finnes ingen tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Lillemus skrev:

Takk og takk! Er drøye to mnd siden, en liten svipp innom ordførerkontoret og så var det gjort. I disse corona tider ble det ikke noe selskap kun en middag med forlovere og ungene, akkurat så lite, intimt og koselig som vi ville. 😊

Gratulerer! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...