Gå til innhold

Covid-19 kommer til å stenge alt igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel derfor egoistene kan holde seg i ro da, til smitten er over og ikke få det til å blusse opp igjen. Men jævla viktig å komme seg til Spania og harryhandle i Sverige. Jeg har en mor på sykehjem. Det tok måneder før jeg kunne reise å besøke henne. Du snakker så dobbelt? Er jo nettopp dette jeg vil unngå!! At folk ikke skal kunne besøke hverandre, barna ikke på skole, arbeidsplasser som går konkurs. Var det vanskelig å forstå?  Jeg vil gjerne høre alle de bra eksemplene dine for hvorfor vi ikke skulle stenge ned Norge i noen måneder. Ser du ikke at vi er på vei igjen? De aller fleste vil jo ikke at alt må stenges igjen! Men ser ut som det går den veien, for egoistene kan jo ikke gå på selvstyr, tydeligvis.

Anonymkode: 4a5de...4df

Ja, ser jeg snakker dobbelt. Tror vi er ganske enige faktisk. Jeg har omtrent ikke gjort annet enn å forbannet idiotene som harryhandler og som absolutt var nødt til å dra utenlands andre steder i sommer. Sånn går nu dagan.

Anonymkode: 22ef7...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, ISW skrev:

Vel.

At Covid-19 er helt uskyldig tror jeg er ganske godt motbevist nå. Det er sjelden dødelig for friske mennesker, men gir langvarige skader på kroppen. Cirka 3/4 av alle som har hatt mild sykdom får skader på hjertemuskelen som vedvarer i lang tid, mange får lungeskader og skader i nervesystemet. Langtidsvirkningene vet vi lite om enda, og det er ganske sannsynlig at samfunnet og mennesker påvirkes i lang tid. Jeg tror vi kommer til å få en eksplosjon av arbeidsuføre hvis dette blir en ukontrollerbar pandemi. 

Vi må få leve livene våre selv om vi kan bli syke. Går ikke an å gjemme seg fra dette i evigheter.

Anonymkode: bf252...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må få leve livene våre selv om vi kan bli syke. Går ikke an å gjemme seg fra dette i evigheter.

Anonymkode: bf252...a8d

Vi kan gjemme oss fra dette til det foreligger en effektiv vaksine. Det vil si, forholde oss til effektive tiltak.

- Ikke gå på større fester

- Vaske hendene (hvor vanskelig kan dette være)

- Holde avstand til folk (hvor vanskelig kan dette være) 

- Holde oss hjemme hvis vi er syke.

Jeg får noen tanker om hvor idiotisk samfunnet er når Preben Cornelius klager over hvor nødvendig det er å feste, Camille Aurora synes testen er så vond at livet er forferdelig, og influensere sutrer om at livet er satt på pause i karantene.. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må få leve livene våre selv om vi kan bli syke. Går ikke an å gjemme seg fra dette i evigheter.

Anonymkode: bf252...a8d

Du vil heller leve livet ditt til fulle og potensielt sørge for at folk blir syke og dør enn å holde seg til noe jeg vil karakterisere som rimelige enkle regler i en tid til smitten er minimalt og vaksine klar. Spesielt. 

Nå står regjeringer og oppfordrer folk til være forsiktige så det ikke blir ny nedstengning. Helt nytteløst i mine øyner. Jeg skal love deg at det stenges ned før jul, for jeg hører jo at den kampen er tapt pga de få som skal leve livet fullt ut og mer hvis mulig. 

Anonymkode: 4a5de...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd jeg ikke får besøke min forelder igjen.... avd på sykehjemmet stengte helt ned i vår. 
Fikk møte hen på akutt-legevakt et pr ganger grunnet alvorlige skader/ulykker, men jeg er så utrolig redd for å ikke kunne hjelpe til.

Jeg selv er nesten isolert, har ingen sosial omgang med noen, bortsett fra dagligvarer.
Lurer på om psykiateren min åpner om to uker? 

Men bor samme m en ungd som skal begynne på høyere utdanning, og som deltar i div sportsaktiviteter. Tror ikke jeg har gitt hen en klem siden mai....
Det er så mye jeg er redd for nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, frosken skrev:

Kan ikke en lærer holde en meter avstand til elevene i VGS?

Ikke hvis lærer skal gå rundt. Det er dessuten så å si umulig å holde en meter mellom elevene. 

Anonymkode: 364d9...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

På 10.8.2020 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Jeg kan nesten vedde på at jeg får rett. Nedstengning før jul. Mark my words.

Anonymkode: 4a5de...4df

Jaaaaa...da nærmer vi oss styggelig.

Anonymkode: 4a5de...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dager går greit. Men noen ganger holder jeg på å bli sprø. Denne helgen er sånn. Det er ikke sunt.

Men vi må bare holde ut og gjennomføre tiltak inntil vi kan vaksineres og leve normalt igjen.

Anonymkode: 447ad...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis lærer skal gå rundt. Det er dessuten så å si umulig å holde en meter mellom elevene. 

Anonymkode: 364d9...cd6

Det er stort sett umulig i klasserom, ganger, pauser og skolebuss. De eldste elevene burde hatt digital undervisning fram til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 11.08, Grendel skrev:

Jeg tviler på om det blir samme type nedstengning en gang til. Jeg tror det blir mer smarte og treffsikre tiltak der smitten finnes. Det var riktig å stenge ned  for å få kontroll i starten, men jeg håper og tror ikke vi skal helt tilbake dit.

mjaaaa...har det vært treffsikkert i Bergen og Oslo mon tro?

Anonymkode: 4a5de...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

mjaaaa...har det vært treffsikkert i Bergen og Oslo mon tro?

Anonymkode: 4a5de...4df

Nei, jeg synes det er rart st det bare øker og øker. Det må være litt for mange som gir blaffen.

Det var ikke smart eller treffsikkert å ha så åpne grenser. Det å holde seg hjemme i Norge er en liten kostnad i forhold til å stenge skoler, idrett og kulturliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Grendel skrev:

Nei, jeg synes det er rart st det bare øker og øker. Det må være litt for mange som gir blaffen.

Det var ikke smart eller treffsikkert å ha så åpne grenser. Det å holde seg hjemme i Norge er en liten kostnad i forhold til å stenge skoler, idrett og kulturliv. 

Ja, de unge gir blaffen og det forstår jeg veldig godt! Det er blitt stengt av fra samfunnet i lang tid. Så prøvde man å åpne samfunnet igjen og da skulle mange av den eldre garden til spania og harryhandle må vite. De dro med seg hjem mengder av  covid-19 som igjen spredde seg til ungdommen, som igjen spredde det i studentmiljøet, som de igjen fikk skylden for. Hadde vært dritalei jeg også hvis jeg var 20 år.

Anonymkode: 4a5de...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...