Gå til innhold

Saxenda eller ozempic


Marye

Anbefalte innlegg

Har time hos fastlegen i morgen og håper på resept på Saxenda eller ozempic. Tror det ville hjulpet meg masse :)

kan ikke ta mysimba pga bipolar

er i godt humør pga jeg tror jeg vil få resept 

håper jeg får det av fastlegen uten å måtte henvises til fedmeklinikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Marye skrev:

Har time hos fastlegen i morgen og håper på resept på Saxenda eller ozempic. Tror det ville hjulpet meg masse :)

kan ikke ta mysimba pga bipolar

er i godt humør pga jeg tror jeg vil få resept 

håper jeg får det av fastlegen uten å måtte henvises til fedmeklinikken

Må du ikke betale mye pr måned da? Psykiateren sa det fantes noe men at det var veldig dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Må du ikke betale mye pr måned da? Psykiateren sa det fantes noe men at det var veldig dyrt. 

Kan fås på blå resept

om jeg må betale selv så tar jeg meg råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marye skrev:

Kan fås på blå resept

om jeg må betale selv så tar jeg meg råd

Ok. Har lyst på noe sånt selv også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Har lyst på noe sånt selv også. 

Så kan jeg nøye meg med 2 brødskiver

fremfor å spise opp hele brødet på en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marye skrev:

Så kan jeg nøye meg med 2 brødskiver

fremfor å spise opp hele brødet på en gang

Åja det minsker sulten? Kunne trengt det jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Marye skrev:

Ja tror det

Ok. Har sendt melding om de medisinene til sykepleieren nå, må bare ned i vekt. Har bmi på 36 nå :( Har lyst å grine men det får jeg ikke til, så blir sint istedenfor på meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg denne oppskriften:

1. Dropp frokost

2. Lunch: Salat med kjøtt eller kylling, evt 2 små skiver ultragrovt brød med ost eller skinke.

3. Middag: Hjemmelaget suppe, eller kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker til og uten poteter. 
 

4. Kveldsmat: Egentlig unødvendig, men spis et par osteskiver og en paprika eller gulrot hvis du må.

Søtsuget forsvinner etter få dager, og du går ned 4-7 kg i måneden. Erkjenn ovenfor deg selv at du ikke kan spise sukker eller hvitt mel på hverdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Har sendt melding om de medisinene til sykepleieren nå, må bare ned i vekt. Har bmi på 36 nå :( Har lyst å grine men det får jeg ikke til, så blir sint istedenfor på meg selv. 

Cider (som egentlig er eplebrus med sukker og alkohol) har 400 kalorier pr halvliter. Det er det første du bør kutte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marye skrev:

Kan fås på blå resept

om jeg må betale selv så tar jeg meg råd

Ozempic skrives ut på blå resept hvis en har diabetes. Ellers betaler man selv. For 4 doser/uker koster det ca.1100,-.

Håper du får det utskrevet og at du har god nytte av det😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bibben skrev:

Ozempic skrives ut på blå resept hvis en har diabetes. Ellers betaler man selv. For 4 doser/uker koster det ca.1100,-.

Håper du får det utskrevet og at du har god nytte av det😁

Føler endelig jeg ser et lys i enden av tunnelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Marye skrev:

Føler endelig jeg ser et lys i enden av tunnelen

Ozempic kan være god drahjelp, men det krever samtidig at man er litt bevist på kostholdet. Virkningen er at en blir mindre sulten og fortere mett, men det er jo avgjørende hva en spiser. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bibben skrev:

Ozempic kan være god drahjelp, men det krever samtidig at man er litt bevist på kostholdet. Virkningen er at en blir mindre sulten og fortere mett, men det er jo avgjørende hva en spiser. Lykke til!!!

Ja nettopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Cider (som egentlig er eplebrus med sukker og alkohol) har 400 kalorier pr halvliter. Det er det første du bør kutte ut. 

Uten sukker, men har kuttet det ut nå ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marye skrev:

Jeg har også bmi på 36

Ok. Jeg gikk en liten tur i dag og merket det var tungt, men jeg har sittet mye i ro. Og i går byttet jeg på sengene, da fikk jeg vondt i ryggen. Må trene meg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg gikk en liten tur i dag og merket det var tungt, men jeg har sittet mye i ro. Og i går byttet jeg på sengene, da fikk jeg vondt i ryggen. Må trene meg opp. 

Må gå meg tur jeg og, trente tabata på treningssenter og da var det mye jeg ikke fikk til. Men ble sykt støl 

bedre med spinning 

men ingen vits nå, spist altfor masse brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marye skrev:

Må gå meg tur jeg og, trente tabata på treningssenter og da var det mye jeg ikke fikk til. Men ble sykt støl 

bedre med spinning 

men ingen vits nå, spist altfor masse brød

Hjelper på å gå litt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...