Gå til innhold

Saxenda eller ozempic


Marye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25 minutter siden, Marye skrev:

Legen fra psykiatriens oppfølging gir klarsignal !!!! Hurra !!! Veldig motivert !!!

Gratulerer! Så heldig du var :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marye skrev:

Legen fra psykiatriens oppfølging gir klarsignal !!!! Hurra !!! Veldig motivert !!!

Men må du sette det på deg selv da? Vet ikke om jeg hadde klart det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men må du sette det på deg selv da? Vet ikke om jeg hadde klart det.  

Det gjør meg ingentign. Et lite stikk i magefettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Marye skrev:

Bare de viser meg hvordan man gjør det er jeg all in

Ok. Jeg er skeptisk til nåler, og spesielt hvis man må stikke selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marye skrev:

Legen fra psykiatriens oppfølging gir klarsignal !!!! Hurra !!! Veldig motivert !!!

Dette ble jeg glad for å lese:-) Kanskje dette vil gjøre det mye enklere for deg å ha en vekt du trives med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frosken skrev:

Dette ble jeg glad for å lese:-) Kanskje dette vil gjøre det mye enklere for deg å ha en vekt du trives med!

Ja, det er jeg sikker på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 22.17, frosken skrev:

Dette ble jeg glad for å lese:-) Kanskje dette vil gjøre det mye enklere for deg å ha en vekt du trives med!

Fastlegen ombestemte seg. Det foreligger ikke infeksjon for å begynne med ozempic for å gå ned i vekt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marye skrev:

Fastlegen ombestemte seg. Det foreligger ikke infeksjon for å begynne med ozempic for å gå ned i vekt!!!

Be fastlegen kontakte noen som jobber med sykelig overvekt. Det er velkjent at ozempic kan gi drahjelp til vektreduksjon, selv om dette ikke er oppført som indikasjon i felleskatalogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, frosken skrev:

Be fastlegen kontakte noen som jobber med sykelig overvekt. Det er velkjent at ozempic kan gi drahjelp til vektreduksjon, selv om dette ikke er oppført som indikasjon i felleskatalogen. 

Han nevnte Saxenda.. 2800kr i mnd det! Men han vil sjekke for prediabetes og kolesterol så skal ta prøver på tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 13.53, Marye skrev:

Fastlegen ombestemte seg. Det foreligger ikke infeksjon for å begynne med ozempic for å gå ned i vekt!!!

Hvordan har det gått med deg?

Jeg er også blitt fortalt (av spesialist på Aker Sykehus, avd. for sykelig overvekt) at Ozempic er nyttig for å få til vektnedgang, da også for personer med prediabetes. Som frosken skriver ville det sikkert være en god idé å få henvisning til en slik spesialist.

Jeg håper at det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bibben skrev:

Hvordan har det gått med deg?

Jeg er også blitt fortalt (av spesialist på Aker Sykehus, avd. for sykelig overvekt) at Ozempic er nyttig for å få til vektnedgang, da også for personer med prediabetes. Som frosken skriver ville det sikkert være en god idé å få henvisning til en slik spesialist.

Jeg håper at det ordner seg for deg!

Takk..tok prøver for å sjekke kolesterol og prediabetes igår, får svar om en uke og så får vi se hva fastlegen sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marye skrev:

Fikk melding fra legen på Digipost 

jeg får begynne med Saxenda!! 
vært nær å gi opp. Men føler meg bønnhørt i siste liten 

Så veldig fint å høre! Nå håper jeg det funker greit på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Marye skrev:

Fikk melding fra legen på Digipost 

jeg får begynne med Saxenda!! 
vært nær å gi opp. Men føler meg bønnhørt i siste liten 

Så bra :) Håper det hjelper deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...