Gå til innhold

Sterke menssmerter ved overgangsalder

Lillemus

Anbefalte innlegg

På 5.10.2020 den 20.45, E7H7 skrev:

Nei, man bør ikke ta full dose av ibux og naproxen samtidig. 

Mye mulig det finnes bedre medisin mot sterke menssmerter. Spør du gynekologen og viderebringer info? 

Da har jeg vært hos gynekologen i dag, nevnte smertene, men glemte selvfølgelig å spørre om det finnes noen sterkere reseptfrie smertestillende, men har prøvd naprroxen en gang mot vanlige menssmerter og de var helt fantastisk! Alt så helt fint ut hos meg (innvendig ul) så smertene er nok hormonelt betinget i forhold til syklusen, de kom jo på samme tid begge gangene og nå er jeg litt spent på om det samme skjer også denne gangen, det vil si om et par uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Lillemus skrev:

Da har jeg vært hos gynekologen i dag, nevnte smertene, men glemte selvfølgelig å spørre om det finnes noen sterkere reseptfrie smertestillende, men har prøvd naprroxen en gang mot vanlige menssmerter og de var helt fantastisk! Alt så helt fint ut hos meg (innvendig ul) så smertene er nok hormonelt betinget i forhold til syklusen, de kom jo på samme tid begge gangene og nå er jeg litt spent på om det samme skjer også denne gangen, det vil si om et par uker...

Så bra at alt var i orden!

Forhåpentlig har vi ikke så mange menstruasjoner igjen, og slipper dermed å tenke på smertestillende (med eller uten resept).

For min del går det stadig lengre mellom hver mens, men mengden og smerten øker i takt med sykluslengde. Dvs. går det fire måneder mellom blødningene virker det som det er fire ganger så vondt og fire ganger så mye. Sist gang blødde jeg i mer enn to uker og den første uka veldig kraftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...