Gå til innhold

Ganske "trangt" for kvinnelige politikere

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/reagerer-pa-tajik-omslag/72990939

Jeg er spesielt imponert over hvordan fakultetsdirektøren klarer å dra dette helt over i Fifty Shades. Er det bare å assosiere fritt, og så kritiserer andre for egne assosiasjoner? Den koblingen eksisterer bare i hodet til hun som kritiserer. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457581-ganske-trangt-for-kvinnelige-politikere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Grendel skrev:

Jeg er spesielt imponert over hvordan fakultetsdirektøren klarer å dra dette helt over i Fifty Shades. Er det bare å assosiere fritt, og så kritiserer andre for egne assosiasjoner? Den koblingen eksisterer bare i hodet til hun som kritiserer. 

Tenkte samme. Det er ikke lov å være smart og snart looking på en gang. Skal du som kvinne bli tatt seriøst bør du ha nøytrale klær og fornuftige sko. Det gir meg litt gufs fra syttitallet.

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte på bildet. Ganske spesielt av en dame å sitte så bredbent. Og med ganske så høye stiletthæler. Hva vil hun egentlig signalisere? Ikke rart at noen lurer på det. 

Anonymkode: a292c...c6f

Da kan vi jo snu litt på det og beskrive menn på samme måte

https://www.facebook.com/elin.lestrange/posts/10164552917760472

Anonymkode: c16e4...b6f

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte på bildet. Ganske spesielt av en dame å sitte så bredbent. Og med ganske så høye stiletthæler. Hva vil hun egentlig signalisere? Ikke rart at noen lurer på det. 

Jeg tipper hun vil signalisere at hun er frigjort og sekulær.

Enten det, eller så hadde hun rett og slett lyst til å se litt sexy ut.

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, jeg er ikke lesbisk. Det er heller ikke noe sexy ved vulgæritet. 

Om du mener coveret er vulgært så lever du seriøst på 40-50 tallet 😂

7 timer siden, Grendel skrev:

https://www.dagbladet.no/nyhetpa-tajik-omslag/72990939

Jeg synes det rareste i denne saken er at Karoline Holmboe Høibo velger å bruke tittelen sin; "Fakultetsdirektør, Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora Universitetet i Stavanger" når hun skriver et slikt debattinnlegg. 

Når det gjelder bildet som omtales, så synes jeg ikke det er spesielt vellykket - men derfra til å fritt "assosiere og så kritisere andre for egne assosiasjoner", synes jeg er  sært. 

Jeg var ganske overrasket da hun skrev at amerikanere fønet håret.  Jeg trodde det var vanlig i Norge også.  Jeg synes bildet er fint og Hadia er en stilig dame til enhver tid.  Å påstå at norske kvinner er mer frigjorte enn kvinner i f.eks. New York fikk meg til å le.  Det er kanskje den tanken at kvinner ikke skal sminke seg eller føne håret.  Hvis det er standarden for frigjorte kvinner at de skal se ut som menn, så vinner norske kvinner.  Hvis standarden er å inneha styreverv og høye stillinger så tror jeg at norske damer skal strekke seg en del.

Anonymkode: 87fbe...057

Annonse

8 timer siden, Grendel skrev:

Jeg er spesielt imponert over hvordan fakultetsdirektøren klarer å dra dette helt over i Fifty Shades.

Jeg har ikke lest 50 Shades, men jeg har ikke fått inntrykk av at hovedpersonene der har fløyelsdress på seg?

Endret av laban
12 timer siden, Grendel skrev:

Hei

jeg vet ikke.

men må bare si utrolig flott bilde sv Hadja, utstråler både styrke, bestemthet og vakkerhet🥰

ville bare tenkt utrolig lekker dame med bein i nesen:-) og det siste er viktigst.

• 2 uker senere...
2 timer siden, Ekstra skrev:

Her er et bilde av den påtroppende visepresidenten fra i natt. En annen dame med bein i nesa, som forhåpentlig ikke møter slike kommentarer som Hadia.

124247730_10157351148221857_1083957904555127479_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=2&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=6yo3hKUtcpcAX9sxqX_&_nc_ht=scontent.fosl1-1.fna&oh=26f8f9444fb186f69aa3e1e167149d05&oe=5FCC0B14

Jeg venter på kommentarer om at dette er en vulgær gange..........:D

Det hele fikk meg til å tenke på en historie fra gammelpsykiatrien da en brukte såkalte projektive tester. Terapeuten viste en tegning/bilde, så skulle pasienten fortelle hva han/hun assosierte med dette.

Terapeuten tegnet en strek på et papir. Den mannlige pasienten svarte umiddelbart: "Dette er linen som en linedanser bruker, og på denne danser det en splitter naken og vakker linedanserinne".

Terapeuten kunne ikke dy seg og kommenterte: "Det synes jeg er en meget spesiell tolkning".

Pasienten svarte: "Kan det bli andre fortolkninger når du tegner slike vulgære saker?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...