Gjest Hjerneskada Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 9 minutter siden, slabbedask skrev: Du må ha skrevet et visst antall innlegg med nick for å få tilgang (75?). Det var da voldsomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457618-hvorfor-svarer-ingen-i-dagbok-og-et-spm-ang-kognitiv-terapi/page/2/#findComment-4007556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 12 timer siden, Trine skrev: Jeg har presset meg selv altfor mye, hele livet. Og siden jeg ikke klarte formidle det til noen, har jeg jo heller ikke fått hjelp og jeg har ikke blitt forstått. Min løsning var derfor å jobbe til jeg stuper og deretter kjøre veldig fort inn i en fjellvegg. Samtidig skulle jeg prøve å spare så mye penger som mulig, slik at jeg kunne bo i ei koie (eller telt) og leve av sparepengene fram til jeg døde en mer naturlig død. Altså, ingen av løsningene innebar at jeg ble en utgift for andre. Nå er jeg jo ikke noe annet enn en utgift for andre. Og da kom det moralske spørsmålet opp. Hvis jeg har det bra, hvorfor går jeg ikke tilbake til å jobbe? I mitt hode skal man være veldig dårlig for å være hjemme fra jobb, og når man føler seg bedre, skal man tilbake til jobb. Jeg vet jo at jeg havner der jeg var, dersom jeg begynner å jobbe igjen. At jeg har det bra fordi jeg ikke er i jobb. Men er det greit at andre må betale for at jeg skal ha det bra? Livskvalitet er visst noe man skal ha, har jeg lært nå. Og visst nok betaler samfunnet for at jeg ikke skal kjøre i en fjellvegg. Så det er greit å ha det bra. Det var det som var målet til legen min, til dps og nå til ambulerende tjenester. Men jeg var ikke helt overbevist om at jeg kunne ha det bra uten at det skulle føre til mer krav, som jo igjen ville ført til at jeg ikke hadde hatt det bra. Hei veldig bra svar! 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457618-hvorfor-svarer-ingen-i-dagbok-og-et-spm-ang-kognitiv-terapi/page/2/#findComment-4007583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 På 3.11.2020 den 10.22, 90tallsbarn skrev: Hvordan var Strattera? Jeg skal til legen snart, slik overlege for å sjekke ut dette med medisin. Bruker Aduvanz. Sluttet med Wellbutrin da den ikke funket. Legen sa at det funker ikke på min depresjon. Jeg har ikke slik depresjon som tar vekk energien, jeg har slik depresjon som oppstår pga det ikke skjer nok stimulerende i livet. På meg virket den ganske likt som Wellbutrin. Men Strattera brukes ikke mot depresjon, så dersom det er depresjon du skal ha medisiner for, er vel ikke Strattera det rette. Men mange blir jo kvitt depresjonen når de får behandling mot adhd, så sånn sett kan det jo fungere. Men det høres jo ut som at medisinen for deg er å finne noe stimulerende i livet. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457618-hvorfor-svarer-ingen-i-dagbok-og-et-spm-ang-kognitiv-terapi/page/2/#findComment-4007720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 4. november 2020 Forfatter Del Skrevet 4. november 2020 11 minutter siden, Trine skrev: På meg virket den ganske likt som Wellbutrin. Men Strattera brukes ikke mot depresjon, så dersom det er depresjon du skal ha medisiner for, er vel ikke Strattera det rette. Men mange blir jo kvitt depresjonen når de får behandling mot adhd, så sånn sett kan det jo fungere. Men det høres jo ut som at medisinen for deg er å finne noe stimulerende i livet. Ja det er det. Problemet mitt er at ting blir fort ikke stimulerende nok. Set blir fort for «mainstream» hvis det er rikitg ord. Så mister jeg interessen... Jeg hater de tidene der intentibg virker givende. Og det er jo så lett å bare sette seg ned også fordi det er alltid noen til å ta plassen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457618-hvorfor-svarer-ingen-i-dagbok-og-et-spm-ang-kognitiv-terapi/page/2/#findComment-4007726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.