Gå til innhold

Eksperimentell baking. Hva kan dette bli?

Anbefalte innlegg

Jeg har et begrenset antall ingredienser og lite bakeerfaring. Kunne hatt lyst på noe som minner om brød, hvetebakst eller i det minste noe som kan puttes i munnen mens man kanskje ser ut av vinduet. Veien til butikken føles lang og er ellers lav på bevegelsesenergi

Har følgende i skapet:

• hvetemel
  • griljermel
  • 4-korn
  • sukker
  • vaniljesukker
  • bakepulver
  • olje
  • noen egg
  • salt og andre krydre
  • rosiner
  • ca 2 dl melk
  • honning
  • litt youhurt naturell
  • en pakke linser
  • syltetøy og noen bær
  • peanøttsmør
  • smør

Jeg har altså ikke gjær. Tenker at jeg prøver å mikse mel med noe av dette og se hva det blir til. Er det dømt til å mislykkes når jeg mangler gjær? Har egg med i dette å gjøre i det hele tatt? Er det noe jeg absolutt ikke bør ha i røra? Tenke å steke hva det nå enn blir i ovn eller på panne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457619-eksperimentell-baking-hva-kan-dette-bli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en slags vaffel. Eller pannekake. Scones hørtes fremmedartet men godt ut. Må googles. Focaccia hadde vært drømmen. 

Har foreløpig hatt i

• hvetemel
  • firkorn
  • en dæsj gurkemeie, ingefær, vanilje- og bakepulver

Hva nå? Egg, melk og honning, kanskje?

Smør? 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...