Gå til innhold

Haloween- bukker under koronaepidemien?

Anbefalte innlegg

Er det ingen regler for det? Leste på fb at en av mine venner håper på mange unger på døren og har pakket klar godteri. Jeg har ikke noe godteri i huset så jeg har slått lysene av. Trodde ikke at det ville komme noen midt i denne pandemien... 

Anonymkode: 4b399...295

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457663-haloween-bukker-under-koronaepidemien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen regler for det? Leste på fb at en av mine venner håper på mange unger på døren og har pakket klar godteri. Jeg har ikke noe godteri i huset så jeg har slått lysene av. Trodde ikke at det ville komme noen midt i denne pandemien... 

Man bør selvfølgelig ikke gå rundt til mange og tigge akkurat i år - spesielt ikke hvis alle ungene skal grave i de samme skålene etter godis, men det er kanskje mer vanlig at de får puttet det oppi bøtta/posen?

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er lov, stusset litt over det:

https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/rad-og-regler-i-oslo/private-samlinger/#toc-4

https://www.fhi.no/nyheter/2020/halloween-rad/

1 minutt siden, Ekstra skrev:

Ja stusset over det selv.  Synes det er rart at det er lov midt i en slik pandemi. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja stusset over det selv.  Synes det er rart at det er lov midt i en slik pandemi. 

Smittefaren i forbindelse med dette anses visst som lav, så sant man følger visse forholdsregler.

46 minutter siden, Lillemus skrev:

Man bør selvfølgelig ikke gå rundt til mange og tigge akkurat i år - spesielt ikke hvis alle ungene skal grave i de samme skålene etter godis, men det er kanskje mer vanlig at de får puttet det oppi bøtta/posen?

Det er vel helst på fester man graver i skåler. Jeg har aldri gitt fra meg noe annet enn innpakket godteri (muligens som en nødløsning enkelte år hvis jeg gikk helt tom på slutten), og de får ikke forsyne seg selv. Jeg teller hvor mange de er i følget, og så legger jeg én ting i hver pose / bøtte. 

Foreløpig har det ikke vært noen her - jeg forventer færre enn vanlig, men regner med at det dukker opp noen få.

Endret av laban

Annonse

Har dere ikke fått med dere at koronaviruset BARE smitter så lenge man:

1: Ikke er barn.

2: Ikke demonstrerer for en viktig sak. 

Hallooo? De vet at om de tok fra barna bursdagsfeiring og halloweenfeiringer osv., hadde foreldrene klikka :)

Anonymkode: fba09...cd5

På 31.10.2020 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Hei

det er mitt livs tristeste Halloween!

ingen uhyrer som ringte på, og så mye godteri i skåler..:-(

hvis corona varer til neste Halloween bør man kanskje sette ut plukkeskåler med godteri for uhyrebarna, jeg savnet de søte uhyrene som pleide ringe på, jeg glemte helt at det selvsagt er coronatider og anderledes nå.

10 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

det er mitt livs tristeste Halloween!

ingen uhyrer som ringte på, og så mye godteri i skåler..:-(

hvis corona varer til neste Halloween bør man kanskje sette ut plukkeskåler med godteri for uhyrebarna, jeg savnet de søte uhyrene som pleide ringe på, jeg glemte helt at det selvsagt er coronatider og anderledes nå.

Trist at foreldrene gjør det mot barna.

Anonymkode: fba09...cd5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...