påskelilje Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 (endret) I kveld er jeg alene hjemme, og jeg storkoser meg! Er sjelden alene, men nå er mannen bortreist og hjemmeboende datter på 16 hos ei venninne. Jeg spiste middagsrester litt tidligere (er ikke så glad i å lage mat, så det passet meg utmerket), har gumlet lakris og litt sørlandschips nå, med Farris inntil, har øvd litt på korsangene vi synger i koret, og nå har jeg fyrt i ovnen og tent stearinlys og skal lese i fred og ro 🧡 Har du det fint i kveld? Endret 31. oktober 2020 av påskelilje 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 11 minutter siden, påskelilje skrev: I kveld er jeg alene hjemme, og jeg storkoser meg! Er sjelden alene, men nå er mannen bortreist og hjemmeboende datter på 16 hos ei venninne. Jeg spiste middagsrester litt tidligere (er ikke så glad i å lage mat, så det passet meg utmerket), har gumlet lakris og litt sørlandschips nå, med Farris inntil, har øvd litt på korsangene vi synger i koret, og nå har jeg fyrt i ovnen og tent stearinlys og skal lese i fred og ro 🧡 Har du det fint i kveld? Jeg inntar både flytende og fast (Skal stå for det i «ukas fram til jul tråd» morgen) og ser på Stjernekamp. Kos deg! 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 49 minutter siden, påskelilje skrev: Har du det fint i kveld? Koser meg! Har vært på syrommet tidligere i kveld og sydd en t-skjorte jeg skar stoff til tidligere i dag. Har sett "Skal vi danse" samtidig som jeg har skravlet med jentungen på messenger, hun ser også på. I langpausen stakk jeg inn på syrommet igjen og sydde en truse til jentungen, holder på å sy opp en bunke til henne, hun vil bare bruke de jeg syr for det er ingen andre som sitter så godt. Og det synes jo mor er stas! Liker bare dem selv også, så jeg har sydd noen etterhvert! Har nå sett slutten på "Skal vi danse" og så har mannen og jeg sittet og sendt teite Halloween-snapper til hverandre og til andre - man har ikke mer morsomt enn man lager selv! Han sitter i stolen ved siden av meg så han er ikke så langt unna. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 Ja, har hatt en fin kveld. Datteren har vært her i ettermiddag/kveld og vi har skrudd IKEA møbel. Ble nesten ferdig før hun måtte dra. Alltid koselig å være sammen med henne. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2020 2 timer siden, Lillemus skrev: Koser meg! Har vært på syrommet tidligere i kveld og sydd en t-skjorte jeg skar stoff til tidligere i dag. Har sett "Skal vi danse" samtidig som jeg har skravlet med jentungen på messenger, hun ser også på. I langpausen stakk jeg inn på syrommet igjen og sydde en truse til jentungen, holder på å sy opp en bunke til henne, hun vil bare bruke de jeg syr for det er ingen andre som sitter så godt. Og det synes jo mor er stas! Liker bare dem selv også, så jeg har sydd noen etterhvert! Har nå sett slutten på "Skal vi danse" og så har mannen og jeg sittet og sendt teite Halloween-snapper til hverandre og til andre - man har ikke mer morsomt enn man lager selv! Han sitter i stolen ved siden av meg så han er ikke så langt unna. Høres ut som en fin kveld! Jeg har hentet dattera nå - hun er heldigvis ikke nattugle og natterangler som sin mor, og ville hjem halv tolv 😁 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, påskelilje skrev: I kveld er jeg alene hjemme, og jeg storkoser meg! Er sjelden alene, men nå er mannen bortreist og hjemmeboende datter på 16 hos ei venninne. Jeg spiste middagsrester litt tidligere (er ikke så glad i å lage mat, så det passet meg utmerket), har gumlet lakris og litt sørlandschips nå, med Farris inntil, har øvd litt på korsangene vi synger i koret, og nå har jeg fyrt i ovnen og tent stearinlys og skal lese i fred og ro 🧡 Har du det fint i kveld? Har vært alene hjemme, som vanlig de siste 26 årene. Alltid alene. Anonymkode: 7e384...d89 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 Vi hadde en kveld på hytta uten barn. Jeg syntes det er et hakk bedre enn å være alene, og lørdagen ble alt jeg hadde håpet på. Om noen år blir "barnefri" normalen, og vi blir desperate etter å få med "barna" på hytta. 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 Jeg er alene nesten hver lørdag og det er akkurat slik jeg vil ha det. Jeg begynte med "prosjekt hjernevasking" uten at jeg aner om det vil fungere eller ikke, men tenkte at det ikke skader å prøve. Så gikk jeg en tur i skogen. Pleier å få være i fred der på lørdagskvelder, men i går lurer jeg på om en jeger har mistet hunden sin. Han kjørte opp og ned og på et tidspunkt hørte jeg noen rope flere ganger. Det var jo trist og jeg lurte på om jeg burde se etter denne hunden, men konkluderte med at den hunden jeg isåfall hadde tatt med meg, sikkert hadde sendt meg på et elgspor istedenfor hundespor. Så jeg dro hjem og håper hunden ble funnet. Da jeg kom hjem, hadde jeg en kosestund med hundene, strikket litt og hørte på musikk mens jeg sang med etter beste evne, som ikke er så veldig god 🤣 Da er det det jo fint at de man bor med gir en lang f... i om du treffer tonen eller ikke, bare du klør dem litt på magen 😁 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 1. november 2020 Forfatter Del Skrevet 1. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært alene hjemme, som vanlig de siste 26 årene. Alltid alene. Anonymkode: 7e384...d89 Ønsker du å være alene? Det høres trist ut alltid å være alene, men noen liker det slik. Hvis du ønsker å bli kjent med folk, kunne du ha oppsøkt noen steder der du kunne treffe folk? F.eks. en menighet, et politisk parti/-arrangement, et kor, en turgruppe, en litteraturgruppe, gå på konsert etc? Mye er jo begrenset nå pga korona, men slett ikke alt! 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 1. november 2020 Forfatter Del Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, Trine skrev: Jeg er alene nesten hver lørdag og det er akkurat slik jeg vil ha det. Jeg begynte med "prosjekt hjernevasking" uten at jeg aner om det vil fungere eller ikke, men tenkte at det ikke skader å prøve. Så gikk jeg en tur i skogen. Pleier å få være i fred der på lørdagskvelder, men i går lurer jeg på om en jeger har mistet hunden sin. Han kjørte opp og ned og på et tidspunkt hørte jeg noen rope flere ganger. Det var jo trist og jeg lurte på om jeg burde se etter denne hunden, men konkluderte med at den hunden jeg isåfall hadde tatt med meg, sikkert hadde sendt meg på et elgspor istedenfor hundespor. Så jeg dro hjem og håper hunden ble funnet. Da jeg kom hjem, hadde jeg en kosestund med hundene, strikket litt og hørte på musikk mens jeg sang med etter beste evne, som ikke er så veldig god 🤣 Da er det det jo fint at de man bor med gir en lang f... i om du treffer tonen eller ikke, bare du klør dem litt på magen 😁 Høres ut som en deilig lørdag!!! Jeg har sunget med koret mitt i dag, og traff til og med den ene irriterende vanskelige tonen som jeg øvde på i går kveld, og er nå så full av energi og glede - korsang er virkelig som en rus for meg 😁😁😁 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 1. november 2020 Forfatter Del Skrevet 1. november 2020 5 timer siden, Grendel skrev: Vi hadde en kveld på hytta uten barn. Jeg syntes det er et hakk bedre enn å være alene, og lørdagen ble alt jeg hadde håpet på. Om noen år blir "barnefri" normalen, og vi blir desperate etter å få med "barna" på hytta. Vi har bare en igjen hjemme nå, og alt er mye roligere. Kommer nok til å savne henne når hun om tre år også er flyttet. Men jeg har alltid likt å være helt alene innimellom, så jeg kommer nok alltid til å nyte det, tror jeg. Mannen min liker ikke å være alene, og han klarer ikke nyte det når jeg ikke er hjemme. Det fatter jeg ikke 😁 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 Tja, hva gjorde vi? Vi så litt på hva som kunne gis i julegaver til noen. Spiste litt snacks (før middag) og spiste marinert kyllingfilet med ris og bearnaise og eple- og druesalat. Og eplemost til drikke. Vi har ofte det i glassene på lørdager for å gjøre litt forskjell på hverdag og helg hva middag angår. Det ble egentlig en veldig koselig kveld 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, påskelilje skrev: Høres ut som en deilig lørdag!!! Jeg har sunget med koret mitt i dag, og traff til og med den ene irriterende vanskelige tonen som jeg øvde på i går kveld, og er nå så full av energi og glede - korsang er virkelig som en rus for meg 😁😁😁 Godt å høre at det finnes irriterende vanskelige toner for de som kan synge også 😅 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 6 timer siden, påskelilje skrev: Vi har bare en igjen hjemme nå, og alt er mye roligere. Kommer nok til å savne henne når hun om tre år også er flyttet. Men jeg har alltid likt å være helt alene innimellom, så jeg kommer nok alltid til å nyte det, tror jeg. Mannen min liker ikke å være alene, og han klarer ikke nyte det når jeg ikke er hjemme. Det fatter jeg ikke 😁 Det fatter ikke jeg heller. Jeg trenger tid helt alene også, men akkurat denne helgen var det perfekt å være to. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 23 timer siden, påskelilje skrev: I kveld er jeg alene hjemme, og jeg storkoser meg! Er sjelden alene, men nå er mannen bortreist og hjemmeboende datter på 16 hos ei venninne. Jeg spiste middagsrester litt tidligere (er ikke så glad i å lage mat, så det passet meg utmerket), har gumlet lakris og litt sørlandschips nå, med Farris inntil, har øvd litt på korsangene vi synger i koret, og nå har jeg fyrt i ovnen og tent stearinlys og skal lese i fred og ro 🧡 Har du det fint i kveld? Hei! jeg er ofte alene, men jeg ser eller jeg realiserer mer og mer hvor viktig det er for meg. hvor utrolig sliten jeg blir av prating. hvor mye alenetid jeg trenger, og det er mye. Det er av plikt og ansvar jeg stort sett tar kontakt med andre, og fordi jeg jo også må det, fordi jeg har barn, men rent sosiale ting gjør meg bare alltid veldig sliten. Jeg kan syns det er hyggelig, men ofte blir jeg sittende igjen med en følelse av at mennesker snakker om seg og sitt , og at dialogen uteblir. Det er jo rart at jeg som autist kjenner på det, men grunn nr 1 for at jeg skal være sosial, er jo at jeg vil ha en form for innspill eller økt info om noe, så når denne informasjonen uteblir, blir det ganske meningsløst for meg å oppsøke andre. jeg vet ikke om det er dumt eller ikke, litt vanskelig si det, når det er sånn jeg fungerer. Jeg har det så utrolig bra i eget selskap, alltid vært sånn, men jeg er jo også og et produkt av min kultur og tiden, da er det naturlig at man tenker og vurderer sitt liv og sin hverdag opp mot andres. så derfor hender det en sjelden gang jeg inviterer andre, men oftest blir jeg skuffet, får liksom ikke den dialogen og de nye innspillene jeg hadde håpet på. oftest prater folk om sitt eget, og jeg får lite ut av det, å snakke om seg og sitt kan jo gjøres på to ulike måter, som et erfaringsgrunnlag for noe annet, eller kun som informasjon om seg selv, det siste blir kjedelig. Derfor blir det oftest kjedelig og meningsløst treffe andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 1. november 2020 Forfatter Del Skrevet 1. november 2020 4 timer siden, Trine skrev: Godt å høre at det finnes irriterende vanskelige toner for de som kan synge også 😅 Det gjør det absolutt! Akkurat den sangen, inkludert den vanskelige tonen, har surret i hodet mitt i hele dag, så må tror jeg den sitter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 1. november 2020 Forfatter Del Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, Madelenemie skrev: Hei! jeg er ofte alene, men jeg ser eller jeg realiserer mer og mer hvor viktig det er for meg. hvor utrolig sliten jeg blir av prating. hvor mye alenetid jeg trenger, og det er mye. Det er av plikt og ansvar jeg stort sett tar kontakt med andre, og fordi jeg jo også må det, fordi jeg har barn, men rent sosiale ting gjør meg bare alltid veldig sliten. Jeg kan syns det er hyggelig, men ofte blir jeg sittende igjen med en følelse av at mennesker snakker om seg og sitt , og at dialogen uteblir. Det er jo rart at jeg som autist kjenner på det, men grunn nr 1 for at jeg skal være sosial, er jo at jeg vil ha en form for innspill eller økt info om noe, så når denne informasjonen uteblir, blir det ganske meningsløst for meg å oppsøke andre. jeg vet ikke om det er dumt eller ikke, litt vanskelig si det, når det er sånn jeg fungerer. Jeg har det så utrolig bra i eget selskap, alltid vært sånn, men jeg er jo også og et produkt av min kultur og tiden, da er det naturlig at man tenker og vurderer sitt liv og sin hverdag opp mot andres. så derfor hender det en sjelden gang jeg inviterer andre, men oftest blir jeg skuffet, får liksom ikke den dialogen og de nye innspillene jeg hadde håpet på. oftest prater folk om sitt eget, og jeg får lite ut av det, å snakke om seg og sitt kan jo gjøres på to ulike måter, som et erfaringsgrunnlag for noe annet, eller kun som informasjon om seg selv, det siste blir kjedelig. Derfor blir det oftest kjedelig og meningsløst treffe andre. Jeg har hatt besøk av ei venninne i kveld. Vi ble kjent for to år siden, og har virkelig funnet tonen sammen (haha 😅 vi synger i samme kor 😅). Ikke ofte vi møtes utenom koret, men i kveld var hun på besøk, og vi har pratet i ett i fire timer, og vi kunne ha fortsatt i fire timer til! Vi er så på bølgelengde, selv om bakgrunnen er ulik, det skiller over ti år, men vi har det SÅ fint sammen! Noen er kjedelige å snakke med, andre er givende, og en får satt ord på egne opplevelser og egne relasjoner, og lytter til den andres og blir dermed beriket som menneske 💕 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 (endret) På 1.11.2020 den 23.14, påskelilje skrev: Jeg har hatt besøk av ei venninne i kveld. Vi ble kjent for to år siden, og har virkelig funnet tonen sammen (haha 😅 vi synger i samme kor 😅). Ikke ofte vi møtes utenom koret, men i kveld var hun på besøk, og vi har pratet i ett i fire timer, og vi kunne ha fortsatt i fire timer til! Vi er så på bølgelengde, selv om bakgrunnen er ulik, det skiller over ti år, men vi har det SÅ fint sammen! Noen er kjedelige å snakke med, andre er givende, og en får satt ord på egne opplevelser og egne relasjoner, og lytter til den andres og blir dermed beriket som menneske 💕 Hei det høres fint ut:-) viktig det der med evnen til å lytte, forbausende få har den evnen... det er rart, trodde de fleste hadde den evnen. uansett er det fint snakke med mennesker som kan reflektere og det er umulig om man ikke også kan lytte. jeg er glad på dine vegne 🙂 Endret 2. november 2020 av Madelenemie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 På 1.11.2020 den 23.09, påskelilje skrev: Det gjør det absolutt! Akkurat den sangen, inkludert den vanskelige tonen, har surret i hodet mitt i hele dag, så må tror jeg den sitter! Jeg kan treffe tonen i hodet (tror jeg, jeg prøver å tenke at når jeg ikke hører at det er feil, så kan det jo faktisk hende at det ikke er feil), men det kommer ikke ut av hodet slik som det høres ut inni hodet. Noen ganger, mest på kvelden, går jeg og synger mens jeg går tur. Ikke for å skremme vekk elgen altså, jeg så tiur-spor og konkluderte med at elg er oppskrytt. Tiur derimot, vil du ikke møte på. Men jo, hvis jeg går en litt lett tur, kan jeg gå og synge, mens jeg tenker at jeg burde hatt med gitar og laget bål (ikke med gitaren altså) 🤣 Men en kveld, da jeg rundet en sving, var det folk på den hytta som er der 🙈 Det er altså ikke alltid man er alene i skogen på kvelden 😅 De satt så klart ute også. Men jeg synger ikke for full hals da, så tror ikke de hørte meg 😂 Men jo, jeg kan få det riktig i hodet, men likevel blir det veldig feil når tankene skal bli lyd. Det er kanskje en treningssak? Jeg kan jo ikke lese noter, jeg kan ikke lage en bestemt tone uten å høre den, jeg klarer ikke legge meg en oktav (tror jeg det heter) over eller under. Eh, nå begynner jeg å forstå at du kan lære deg en sang i hodet og få det ut riktig 😅 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457667-l%C3%B8rdagskveld-alene-jeg-nyter-det-%F0%9F%98%8D/#findComment-4007514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.