Gå til innhold

Blir gal av hvordan andre ser på livet!

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Hvorfor skal vi alltid sikte nedover? Det ser slik ut på Facebook også. Tilfeldigvis kommer det en og annen artikkelen, og folk driver å kommenterer at en skal senke kravene osv. Jeg synes det er så uinteressant. Hvordan vet jeg at jeg må sikte nedover bare fordi enkelte andre må det?

Fortsetter under...

2 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hvorfor skal vi alltid sikte nedover? Det ser slik ut på Facebook også. Tilfeldigvis kommer det en og annen artikkelen, og folk driver å kommenterer at en skal senke kravene osv. Jeg synes det er så uinteressant. Hvordan vet jeg at jeg må sikte nedover bare fordi enkelte andre må det?

Velg din egen vei. Ingen bestemmer din vei. 

Anonymkode: 5079f...096

18 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hva syns du er interessant? Det vil være mer interessant å finne ut av for deg. 

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Du trenger ikke følge noe som helst som andre gjør, det er du som er skaperen av ditt eget liv. Ja mange har begrensninger, da må man gjøre det beste ut av det. 

UtakknemligDiva
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Du trenger ikke følge noe som helst som andre gjør, det er du som er skaperen av ditt eget liv. Ja mange har begrensninger, da må man gjøre det beste ut av det. 

Hva om jeg ikke ser mine? 

Annonse

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Hva mener du med å "sikte nedover"? 

Anonymkode: a3513...365

UtakknemligDiva
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å "sikte nedover"? 

At man sikter til noe som man anser som lavere enn hva man prøvde. Føler det er så forbanna mye slik på Facebook. Mulig det er dette folk mener inni seg selv irl og...

Annonse

UtakknemligDiva
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du for høye krav, siden du snakker om lavstatsusjobber og kjedelig venner?

Hvordan vet jeg det da?! Lavstatusjobber? Kommer helt an på hvem som jobber. Lavstatus er alt som ikke krever særlig kunnskap og er dårlig betalt. En innvandrer som kommer til Norge og vil forsørge familien sin blir ikke lavstatus som en nordmann som har samme jobben. Det er mer godkjent rett og slett. 
Psykolog, advokat og lege er for meg eksempler på høystatusjobber men det betyr ikke at det er disse jeg ønsker som venner. De kan være ekstremt kjedelige de og. Å jobbe i butikk er like greit liksom..selv om det også føles litt «kjipt» å ha som mål.. det kreves på en måte ingen ferdigheter lenger. Før gikk det an, men nå er det mer slik «ved siden av studiene jobb», eller noe man jobber med så lenge man ikke vet hva man vil. Alle uten utdannelse fra mitt hjemsted blir kassadamer. Syntes det er en helt grei jobb, det eneste kjipe med det er at det er det mine verste mobbere ble også.:.så vi er liksom helt like og da synes jeg alt blir demotiverende... 

På 2.11.2020 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Har du for høye krav, siden du snakker om lavstatsusjobber og kjedelig venner?

Minner meg om min datter som sa her om agen "Mange i slekten på din side er mislykket, du er mislykket også". "Ja jeg er vel det" sa jeg. Men jeg har da fått to barn og oppdratt dem, noe har jeg jo fått til. "De er mer vellykket på pappa sin side" sa hun. Ja for der har de utdannelse og jobb,de har familie og venner. 

Jeg syns mange som tror de er mislykket får til mye, vi har alle vårt her i livet. 

UtakknemligDiva
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Minner meg om min datter som sa her om agen "Mange i slekten på din side er mislykket, du er mislykket også". "Ja jeg er vel det" sa jeg. Men jeg har da fått to barn og oppdratt dem, noe har jeg jo fått til. "De er mer vellykket på pappa sin side" sa hun. Ja for der har de utdannelse og jobb,de har familie og venner. 

Jeg syns mange som tror de er mislykket får til mye, vi har alle vårt her i livet. 

Men din datter bekrefter jo noe som jeg er redd er sant. Synes ikke det er lurt å få barn om du har ustabil økonomi og lite nettverk. Du risikerer å få et barn som etter hvert ser ned på deg og selv føler seg dømt til å bli sånn. For min del arvet jeg pappas psykiske lidelser, omtrent hele slekten hans har noe! Selv om jeg ikke voks opp med han rundt meg så fikk jeg gemyttet hans.
Mammas slekt er samlet og trygg, men alle har fagbrev/videregående. Ingen har vært arbeidsledig, men ettersom jeg har begynt å reise mer og vokst opp/bodd i rundt i norge osv så har jeg følt at vi er skikkelig arbeiderklasse... Mulig derfor jeg har lært at alt er så vanskelig. Synes så mange folk jeg har møtt tar så mye som et selvfølge. Nesten så jeg har blitt irritert, men jeg har hatt bekjente som har vært sure mot foreldrene sine i telefonen fordi de ikke fikk den bilen de ville ha. Det er også en menneskerett å ha nyeste iphone for enkelte.... Da vet ikke jeg om folk rett og slett har hevet kravene til livet og at det er jeg som begynner å bli gammel, eller om noen faktisk blir såpass skjemt bort. Er lov å være på jorden selv om man er velstående.

9 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men din datter bekrefter jo noe som jeg er redd er sant. Synes ikke det er lurt å få barn om du har ustabil økonomi og lite nettverk. Du risikerer å få et barn som etter hvert ser ned på deg og selv føler seg dømt til å bli sånn. For min del arvet jeg pappas psykiske lidelser, omtrent hele slekten hans har noe! Selv om jeg ikke voks opp med han rundt meg så fikk jeg gemyttet hans.
Mammas slekt er samlet og trygg, men alle har fagbrev/videregående. Ingen har vært arbeidsledig, men ettersom jeg har begynt å reise mer og vokst opp/bodd i rundt i norge osv så har jeg følt at vi er skikkelig arbeiderklasse... Mulig derfor jeg har lært at alt er så vanskelig. Synes så mange folk jeg har møtt tar så mye som et selvfølge. Nesten så jeg har blitt irritert, men jeg har hatt bekjente som har vært sure mot foreldrene sine i telefonen fordi de ikke fikk den bilen de ville ha. Det er også en menneskerett å ha nyeste iphone for enkelte.... Da vet ikke jeg om folk rett og slett har hevet kravene til livet og at det er jeg som begynner å bli gammel, eller om noen faktisk blir såpass skjemt bort. Er lov å være på jorden selv om man er velstående.

Ja jeg vet ikke. Men jeg har da alltid stilt opp for henne og visste ikke at hun så på meg som mislykket, hva er det da å hente hos meg? Gir jo trygghet, støtte og råd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...